Šiais metais planuojama parengti naujojo posto aerodrome techninį projektą bei atlikti pasirengiamuosius statybos darbus, pranešė Kauno savivaldybė.
„Darbai turėtų sparčiau pajudėti į priekį, nes šį pavasarį miesto tarybai patikslinus žemės sklypo detalųjį planą, techninį projektą rengiantiems specialistams neliko jokių kliūčių. Be to, šiuo metu taip pat rengiamas S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo Kultūros paveldo vertybių apsaugos specialusis planas. Jis leis su Kultūros vertybių apsaugos departamento specialistais suderinti techninio projekto sprendinius“, – teigė savivaldybės Statybos skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.
Įrengiant postą bus pastatytas lengvųjų konstrukcijų sraigtasparnių saugojimo ir priežiūros angaras, administracinis pastatas, įrengtas paviršinių nuotekų valymo įrenginys.
Projektuojamas postas turėtų užimti šiaurės rytinę aerodromo dalį, kurioje jau yra trys paveldinės sraigtasparnių aikštelės.
Šiuo metu KOP II-asis paieškos ir gelbėjimo postas dislokuotas Aukštosios Fredos rajone, užima apie 30 ha teritoriją. Nuo jo artimiausi gyvenamieji namai yra išsidėstę 210-230 metrų atstumu. Naujoje vietoje gyvenamieji namai būtų šiek toliau – per 280-300 metrus.
Naujajame poste planuojama dislokuoti vieną MI-8 sraigtasparnį. Jis stovės projektuojamoje sraigtasparnių stovėjimo aikštelėje budėjimo rėžimu ir pakils į orą tik gavęs avarinio iškvietimo signalą. Į 50 metrų aukštį orlaivis pakyla per 8-10 minučių, tiek pat užtrunka ir jo nusileidimas. Planuojama, kad sraigtasparnis pakils apie 20 kartų per savaitę. Skrydžiai bus vykdomi iki 22 valandos, išskyrus ypatingus atvejus, kai bus gautas iškvietimas.
Kaune įkurtas Paieškos ir gelbėjimo tarnybos postas aptarnauja centrinę, rytinę ir pietinę Lietuvos dalį. Civilių žmonių gelbėjimo misijas vykdantis karinis sraigtasparnis, gavęs avarinio iškvietimo signalą, skuba į gelbėjimo operacijas, dingusių žmonių paiešką, transportuoja ligonių ir donorų organus, gesina gaisrus.