03 27

Karybos ekspertas – apie paskendusį šarvuotį ir karių situaciją: šiuo metu viduje greičiausiai jau yra vanduo

Pabradės poligone tebeieškoma dingusių JAV karių. Šarvuotis aptiktas pelkėje, nugrimzdęs apie penkis metrus. Šį įvykį ir tebesitęsiančius gelbėjimo darbus specialioje 15min laidoje „15/15“ aptarė Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Giedrimas Jeglinskas ir karybos ekspertas, Lietuvos kariuomenės atsargos majoras Darius Antanaitis.

Šio straipsnio įgarsinimo gali klausyti tik 15min prenumeratoriai

Prenumeruoti

Visas naujienas apie antrą parą vykstančių gelbėjimo operaciją Pabradės poligone sekite čia: Pabradėje dingusių keturių JAV karių gelbėjimo operacija: šarvuotis pelkėje nuskendęs penkių metrų purvo duobėje.

Svarbiausi faktai

  • Keturi JAV kariai dingo antradienį šalia Pabradės esančiame Generolo Silvestro Žukausko poligone, vykdami iš pratybų.
  • Lietuvos kariuomenė paskelbė, kad dingo ir yra ieškomi keturi JAV kariai.
  • JAV pajėgų vadavietė Europoje ir Afrikoje vakare pranešė, kad dingo vikšrinė gelbėjimo mašina M88 „Hercules“ su keturiais JAV kariais.
  • Trečiadienį nustatyta galima įvykio vieta, vykdoma paieškos bei gelbėjimo operacija. Vikšrinė mašina rasta nuskendusi pelkėje, apie penkių metrų gylyje. Kaip teigiama, nėra aiški tiksli jos buvimo vieta.
  • Keturi JAV kariai laikomi dingusiais, nes kol kas nėra aišku, ar jie yra nuskendusios mašinos viduje.

Greičiausiai vidus prisipildė vandens

15min laidoje apie šį įvykį kalbėjęs karybos ekspertas Darius Antanaitis sako, kad M88 „Hercules“ vikšrinė transporto priemonė yra sunki, nes skirta ištraukti sunkius daiktus, tarkim, apgadintus tankus karo lauke. Jeigu ji būtų lengva ar amfibinė, plaukianti, ji negalėtų atlikti savo darbų.

„O kaip greitai ji skęsta – tai taip pat greitai, kaip kita atvira transporto priemonė, ar mašina, ar dviratis, ar kirvis, nors tai ir ne transporto priemonė. Ji tiesiog nuskęsta, net jeigu visi liukai uždaryti, ji per sunki, kad oro burbulas ar oro kišenė, susidariusi viršuje, galėtų išlaikyti plūduriuojančią“, – sakė D.Antanaitis.

Paklaustas, ar ta transporto priemonė yra sandari, jis paaiškino: „Visos normalių valstybių šarvuotos technikos yra skirtos veikti radiacinio, cheminio užterštumo metu. Tai jos privalo būti sandarios, kalbant apie techninę specifikaciją. Ir maža to, kad sandarios, jų viduje turi būti palaikomas perteklinis slėgis – tam, kad iš išorės nepatektų užterštas oras.

Tad šią akimirką – bet tai mano spekuliacija – viduje greičiausiai yra vanduo.

Bet neįmanoma padaryti visiškai sandarios mašinos. Šiuo konkrečiu atveju, taikos metu, kada važiuoja žmonės, jie privalo važiuoti išlindę per liukus. Tai yra, kad būtų geras matomumas, nes uždarius liukus žiūrėti galima per labai siauras angas, matomumas labai prastas. Tad išlindę turi stebėti aplinką du žmonės – vairuotojas-mechanikas ir vadas.

Tokiu atveju, jeigu mašina įvažiuoja į vandenį, tai vanduo plūsteli ne tik per tarpus, bet ir per atvirus liukus.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Artėja LEA kvietimas įsigyti naujus šilumos siurblius su kompensacija
Reklama
„BITmarkets“ parodoje „Next Block Expo“ laimėjo apdovanojimą už geriausią klientų aptarnavimą
Reklama
Verslo civilinė atsakomybė: kokių sričių įmonės ją patiria dažniausiai ir kodėl?
Reklama
Amžėjimas nėra nuosprendis: kas gali padėti išlaikyti energiją ir jaunystę?