„Visi žinome tą banalią frazę, kad kelininkus žiema „užklumpa netikėtai“. Čia tolygu mokyklinuko prisipažinimui apie nepadarytus namų darbus. Kaune dirba savo darbą išmanantys specialistai. Technika į gatves išrieda vos iškritus sniegui ar pasirodžius plikledžiui. Druskos atsargos užpildytos su kaupu, todėl neabejoju, kad sulig pirmuoju šaltuku miesto gatvės išliks saugios“, – pranešime spaudai teigė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Artėjančiai žiemai „Kauno švara“ paruošė 16 sunkvežimių su priekiniais ir šoniniais verstuvais. 14 iš jų turi ir barstytuvus.
Pėsčiųjų takus valys 18 traktorių.
Kelininkai sandėlį su atsargomis užpildė jau daugiau kaip 5 tūkst. tonų druskos.
„Stebime orų prognozes kasdien. Minusinės temperatūros ir pirmojo sniego galimai sulauksime dar šią savaitę. Daugiausia problemų sukelia apie nulį svyruojanti temperatūra. Bet vairuotojai ir pėstieji gali būti ramūs – sniego verstuvus ir kastuvus pagalandę kelininkai tam bus pasiruošę.
Tikėdamiesi plikledžio, standartiškai kelio barstymą druskos mišiniais pradėsime nuo tiltų, viadukų ir įkalnių. Čia vairavimo sąlygos būna sudėtingiausios. Kaune iš viso yra apie 1,5 tūkst. gatvių, todėl paprastai darbus pradedame nuo ilgiausių ir intensyviausių arterijų. Analogiškai darbai vyksta ir pėsčiųjų zonose“, – teigė „Kauno švaros“ atstovas Jonas Tumpa.
Praėjusiais metais „Kauno švara“ nuvalė ir įvairiais druskos mišiniais nubarstė maždaug 273 mln. kv. m gatvių, tiltų ir viadukų. Šaltuoju metų laiku miestą švarina per 100 darbuotojų.
Pėsčiųjų zonos – pagal prioritetus
Žiemos metu „Kauno švara“ valo ne tik gatves, bet ir šaligatvius. Sningant pėsčiųjų danga lygiai taip pat valoma pagal prioritetus – pirmiausia ten, kur vaikšto daugiausia žmonių arba didžiausia rizika susižeisti pasižyminčios vietos.
Darbai pradedami būtent nuo laiptų, požeminių perėjų ir viešojo transporto stotelių. Brigados, kurias sudaro apie 50 žmonių, anksti ryte rankiniu būdu šias zonas nukasa, pabarsto, kad nebūtų slidu.
Po to darbuojamasi reprezentacinėse Kauno miesto erdvėse – Laisvės alėjoje, Senamiestyje, taip pat miegamuosiuose rajonuose, parkuose.
Pėsčiųjų zonų vadavimas nuo sniego trunka ilgiau nei gatvių, mat joms skirta technika yra smulkesnė nei gatvių valymo mašinos. Dėl saugumo ir kitos specifikos ji negali judėti taip greitai.
Prašo vairuotojų supratingumo
Kelininkams ne visada pavyksta gatves nuvalyti tinkamai – tam neretai sutrukdo šalikelėse paliktos transporto priemonės. Tad kaip ir prieš kiekvieną artėjančią žiemą, „Kauno švaros“ darbuotojai apeliuoja į vairuotojų sąmoningumą, prašydami nepalikti automobilių kur papuola, ypač ties stovėti draudžiančiais kelio ženklais.
„Kelio ženklai įrengiami ne tik eismo saugumui, bet ir sklandžiam gatvių tvarkymo procesui užtikrinti. Kelininkai dėkoja vairuotojams, paliekantiems savo automobilius stovėjimo aikštelėse ar toliau nuo pagrindinių susisiekimo arterijų.
Svarbu suprasti, kad tik taip galime greičiau ir geriau nuvalyti gatves. Druska pabarstytas kelias reiškia lengvesnes bei saugesnes vairavimo sąlygas, mažesnes spūstis ir, be abejo, kur kas geresnę eismo dalyvių nuotaiką“, – pridėjo J.Tumpa.
Rekomendacijos gyventojams
Šaltuoju metų laiku, iškritus gausesniam sniegui ar paspaudus stipresniam šaltukui, eismo sąlygos tampa itin sudėtingos. Tokiais atvejais „Kauno švaros“ specialistai rekomenduoja susilaikyti nuo nebūtinų kelionių arba joms pasilikti daugiau laiko. Svarbiausia – pasirinkti saugų važiavimo greitį.
Vairuotojai taip pat raginami savo automobilius statyti atokiau nuo medžių ir nuožulnių stogų. Aplediję stogai ar apsnigtos šakos gali neatlaikyti ir apgadinti turtą.
Gyventojams taip pat rekomenduojama pasiruošti reikiamas priemones savo daugiabučių kiemų ir privačių teritorijų valymui. Neužbėgus įvykiams už akių, sutryptas sniegas tampa „čiuožykla“, o dėl pusnių prarandamos automobilių stovėjimo vietos.