Šiuo metu respublikinėms varžyboms nuotolį gali parengti tik Trakų ir Šiaulių irklavimo bazės. Tikimasi, kad, įrengus naująją irklavimo trasą, išaugs susidomėjimas šia sporto šaka ne tik Kaune, bet ir visoje šalyje. Planuojama, kad miestui tai atneš ir finansinės naudos – iš kitų šalių atvykę sportininkai naudosis miesto infrastruktūra: transportu, viešbučiais, kavinėmis.
Kauno miesto savivaldybės Sporto skyriaus vedėjas Mindaugas Šivickas 15min teigė, kad Lietuvos irklavimo bei Baidarių ir kanojų irklavimo federacijos kartu su Kauno miesto savivaldybe, įvertinusios priešprojektinius pasiūlymus ir tai, kad sporto mokyklos „Bangpūtys“ vieta prie Lampėdžių ežero yra dėkinga susisiekimo, vėjo krypties, gylio, vandens kokybės atžvilgiu, priėmė bendrą sprendimą, kad, įrengus pagal visus tarptautinius reikalavimus atitinkantį irklavimo nuotolį, pagrindinės varžybos ir mokomosios treniruočių stovyklos vyktų Kaune.
Trasos projektui jau gauti visi reikalingų institucijų leidimai. Projektas skelbtas viešai, jam pritarė miesto ir Lampėdžių bendruomenės. Gavus statybą leidžiantį dokumentą, bus vykdomas rangos darbų viešojo pirkimo konkursas. Jam įvykus, darbus pradėti planuojama dar šiais metais. Projektas įgyvendinamas Kauno miesto savivaldybės biudžeto lėšomis.
Įrengs trasą – sutaupys lėšų
Kauno sporto mokyklos „Bangpūtys“ auklėtiniai ne kartą įrodė esantys verti geriausių sąlygų. Mokykloje treniruojasi daugkartiniai Europos ir pasaulio čempionai kanojininkai Tomas Gadeikis ir Raimundas Labuckas, pasaulio vicečempionai Andrejus Olijnikas ir Ričardas Nekriošius, Europos jaunių vicečempionas Elvis Sutkus, daugkartinė pasaulio jaunimo irklavimo bei Europos irklavimo čempionė Donata Vištartaitė, dukart pasaulio jaunių bei Europos jaunių čempionė Ieva Adomavičiūtė, kiti tarptautinių varžybų nugalėtojai bei prizinių vietų laimėtojai.
M.Šivickas 15min atskleidė, kad aukšto sportinio meistriškumo sportininkų pasiruošimą varžyboms Lietuvos olimpinis sporto centras vykdo tik mokomųjų stovyklų metu Trakuose. Kitais atvejais sportininkų pasiruošimas vyksta Kauno irklavimo bazėje, tačiau mokykla neturi irklavimo trasos kokybiškam mokomojo treniruočių proceso bei varžybų vykdymui, todėl sportininkų ruošimą vykdo taip pat Trakuose.
Sportininkų nuvykimui, apgyvendinimui, maitinimui, trasos ir katerių nuomai išleidžiamos papildomos lėšos. Sporto skyriaus vedėjo teigimu, įrengus trasą Kaune, bus sutaupyta lėšų, kurios paprastai skiriamos stovyklų išlaidoms padengti.
Teks pagilinti ežerą
Tam, kad užtikrintų saugų valčių judėjimą ant vandens, sporto mokykla savo lėšomis įrengia plūdurus. M.Šivickas paaiškino, kad visoje irklavimo trasoje turi būti ne mažesnis kaip 3 metrų gylis, todėl dalį salos ir kitas vandens telkinyje esančias seklumas reikės pagilinti.
Pati trasa turi būti tiesi. Laikantis Europos Sąjungoje keliamų reikalavimų, jos ilgis turi būti – 2 222 m, plotis – 150 m. Visais atvejais miesto poilsiautojų interesai nebūtų pažeidžiami ar suvaržomi. Netgi atvirkščiai, vykdant „kanalo“ dugno formavimo darbus, be didesnių investicijų galima suformuoti ir maudyklų vietose nepavojingo gylio zonas.
Sporto skyriaus vedėjas pasakojo, kad, be kita ko, rengiantis projekto įgyvendinimui, buvo atlikti ir gamtosauginiai tyrimai, kurių metu ištirta: vandens šaltiniai ir vandens poreikis, metodai bei galimybės reguliuoti vandens lygį, vandens filtracija trasos dugne, vandens kokybė ir galimi vandens taršos židiniai, sąlygos daugintis ir vystytis mikroflorai bei mikrofaunai, taip pat augmenijai, atliktas trasos poveikio ežero biologinei įvairovei vertinimas.
„Norime akcentuoti tai, kad irklavimo trasa tai nėra kažkokie statiniai ar pastatai, kurie ribotų judėjimą, tai tam tikra plūdurų sistema, kuri atitinkamais trosais valdoma po vandeniu. Miesto bendruomenei jokių suvaržymų ilsėtis ir naudotis ežeru nebus“, – 15min patikino M.Šivickas.