Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 02 01 /15:36

Kaune į troleibusą lipančią moterį pakratė elektra

Sausio 29 dieną Klinikų stotelėje į troleibusą lipančią moterį nukrėtė elektra. Pasak jos, smūgis buvo toks stiprus, kad kojos tarytum prilipo prie laiptelio. Išsigandusi ir pusiausvyros neišlaikiusi keleivė trenkėsi į šaligatvį. „Kauno autobusai“ atstovės teigimu, tokie incidentai itin reti, o vairuotojai nedelsiant papildomai instruktuoti, kaip elgtis tokių atvejų metu.
Ekskursija troleibusų parke
Ekskursija troleibusų parke / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Kelionė vos nesibaigė tragedija

„Vakare ties Klinikų stotele lipant į ketvirtą troleibusą nukrėtė elektra. Ant pirmo laiptelio buvau pastačiusi abi kojas, kai pradėjo labai smarkiai kratyti. Ėmiau vos ne šaukti ir bandžiau atplėšti vieną koją. Neišlaikiau pusiausvyros ir visa drebėdama nuvirtau ant šaligatvio. Susitrenkiau, širdis daužėsi“, – kraupų įvykį prisiminė kaunietė.

15min kalbinta vardo nenorėjusi atskleisti moteris stebisi, kodėl keleiviai vežiojami nesaugiais troleibusais.

Įlipusi kalbėjau su viena moterimi, kuri sakė, kad ir ją pakratė.

„Vairuotojas manęs paklausė, ar nereikia iškviesti greitosios pagalbos. Aš, kaip buvusi medikė, pasižiūrėjau, kad lyg ir viskas gerai, todėl atsisakiau. Tada jis paklausė, ar važiuosiu toliau, bet pasakiau, kad bijau lipti į troleibusą. Jis patikino, kad srovės nebėra. Įlipusi kalbėjau su viena moterimi, kuri sakė, kad ir ją pakratė. Matyt, ji dėjo vieną koją, o gal greičiau įlipo ar neprisiliepė prie turėklų“, – pasakojo nukentėjusi kaunietė.

15min pašnekovė atskleidė, kad praėjus valandai nuo incidento, toje pačioje stotelėje, pastebėjo keistą dalyką – į troleibusą lipdama moteris koja tikrino laiptelius, lyg norėdama įsitikinti, ar netrenks elektra.

„Mes nieko nesakom, tylim ir toliau važinėjam tokiais troleibusais... Mano supratimu, vairuotojas tokiu atveju neturi teisės toliau važiuoti. Grįžusi namo skambinau skubios pagalbos numeriu, norėjau pasitarti. Žinot, kol praeina šokas ir suvoki, kad reikia kažką daryti... Manęs klausė ar reikalinga medikų pagalba, ar kreipsiuosi į policiją. Pagalvojau, kad jeigu aš nesikreipsiu, tai viskas taip tyliai ir praeis“, – 15min pasakojo ji.

Nukentėjusi moteris svarstė, kad istorija galėjo baigtis tragiškai, jeigu jos vietoje būtų atsidūręs ligotas senolis ar vaikas.

„Ir pati turiu mažą vaiką, tai tik džiaugiuosi, kad aš ne su juo lipau į autobusą. Jeigu vaikui tokia srovė, tai įsivaizduoju, kad ir į ligoninę gali pakliūti“, – kalbėjo kaunietė.

Tai – retas atvejis

15min kalbinta UAB „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistė Ramunė Tarandė paaiškino, kad troleibusuose „Škoda“ visi elektrinės dalies mazgai ir kabeliai yra sumontuoti po grindimis ir priekinėje troleibuso dalyje. Jos teigimu, esant oro temperatūrų kaitai, šlapiai kelio dangai, ypač kai sniegas susimaišo su druska, kuria barstomos gatvės, elektrinių mazgų montavimo vietose gali atsirasti ir kondensuotis drėgmė, dėl ko atskirais atvejais pasitaiko nežymus elektros srovės nutekėjimas, kurios žmogus nejaučia.

Tai retas įvykis, per metus pasitaiko 1-2 panašūs atvejai.

„Šiuo konkrečiu atveju buvo pažeistas vieno elektrinio mazgo izoliatorius, per kurį srovė nutekėjo į korpusą ir atsirado potencialus skirtumas tarp žemės ir korpuso. Tai retas įvykis, per metus pasitaiko 1-2 panašūs atvejai. Tačiau atkreipiame dėmesį, kad troleibusuose naudojama nuolatinė elektros srovė, kuri keleivių gyvybei ir saugumui negresia. Kas 2 mėnesius, troleibusams atliekant techninį aptarnavimą, visuomet privaloma tvarka yra tikrinami ir remontuojami tiek mechaniniai, tiek elektriniai mazgai, taip pat galimas srovės nuotėkis į troleibuso korpusą“, – dėstė pašnekovė.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Troleibusų pirkimo sutarties pasirašymas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Troleibusų pirkimo sutarties pasirašymas

Pasak „Kauno autobusai“ atstovės, po šio incidento troleibusų vairuotojai buvo nedelsiant papildomai instruktuoti, kaip elgtis tokių atvejų metu: gavus bet kokį pranešimą apie elektros nuotėkį būtina iškart stabdyti troleibusą, nuimti srovės ėmiklius (vadinamuosius ūsus) nuo kontaktinio tinklo, išlaipinti keleivius ir skubiai iškviesti techninės pagalbos darbuotojus.

„Apgailestaujame, kad keleivei teko patirti tam tikrą išgąstį ir nepatogumą, bet galime patikinti, kad neužilgo į Kauną atvažiuosiančiuose naujuose troleibusuose tokių bėdų nebus“, – 15min teigė R.Tarandė.

Kauno apskrities VPK Komunikacijos poskyrio vyriausioji specialistė Justina Kazragytė 15min patvirtino, kad sausio 30 dieną pareigūnai sulaukė pranešimo, jog Kaune, Eivenių gatvėje esančioje viešojo transporto sustojimo stotelėje moterį, įlipančią į troleibusą, galimai nutrenkė elektros srovė.

„Kauno apskr. VPK Kauno miesto Žaliakalnio policijos komisariate atliekamas įvykio aplinkybių patikslinimas. Surinkus visus reikiamus duomenis bus priimtas procesinis sprendimas“, – teigė J.Kazragytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs