Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kaune pristatytas pirmasis iš 64 naujų hibridinių autobusų bei STOP mygtuko naujovė

Nuo rugpjūčio 1-osios Kauno viešajame transporte aktyvuojami STOP mygtukai. Pokyčius pasitinkantys keleiviai jau greitai sulauks dar daugiau patogumų – planuojama, kad iki metų pabaigos į miesto gatves išriedės 64 naujutėlaičiai hibridiniai „MAN Lions‘s City“ autobusai.
Naujasis 18 metrų ilgio „MAN Lion‘s City“ hibridinis autobusas
Naujasis 18 metrų ilgio „MAN Lion‘s City“ hibridinis autobusas / Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Sulaukė pripažinimo

„Kartu su augančiu Kaunu didėja ir viešojo transporto keleivių srautai. Tai suprasdami stengiamės ir toliau užtikrinti kuo patogesnes ir greitesnes keliones miesto autobusais bei troleibusais. Jau dabar turime vieną jauniausių visuomeninio transporto parkų Europoje. Naujieji „MAN Lion‘s City“ autobusai amžiaus vidurkį sumažins dar labiau“, – Kauno miesto savivaldybės išplatintame pranešime spaudai teigė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Praėjusių metų pabaigoje pasirašytos sutartys dėl 64 naujų hibridinių autobusų įsigijimo – 39 standartinio dydžio (12 metrų) bei 25 trijų ašių (18 metrų).

Jų bendra vertė siekia 21,5 mln. eurų.

Viešųjų pirkimų konkursą laimėjo ekonomiškai geriausią pasiūlymą pateikusi bendrovė „Adampolis“.

Naujos triašės visuomeninio transporto priemonės talpins apie 130 keleivių.

„Naujieji autobusai atitiks visus žaliojo miesto reikalavimus. Žiūrime į miesto žalumą, keleivių patogumą. Tad ilgieji autobusai ypač pasitarnaus piko valandų metų, kuomet turime didžiausius važiuojančiųjų viešuoju transportu srautus, taip pat išvežiojant kauniečius po masinių renginių“, – tikino „Kauno autobusų“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Skaičiuojama, kad per metus naujieji „MAN Lion‘s City“ hibridiniai autobusai sutaupys apie 694,2 tonų CO2 palyginti su senaisiais autobusais, o kuro sąnaudos sumažės net 15–20 proc.

Prestižinis įvertinimas patvirtina, kad įsigyti autobusai – saugiausi ir pažangiausi: 2019 metais „Busworld Awards“ konkurse pristatytas „MAN Lion’s City 12 G“ laimėjo kategorijoje „Safety Label Bus“.

Kauno miesto savivaldybės nuotr./Naujasis 18 metrų ilgio „MAN Lion‘s City“ hibridinis autobusas
Kauno miesto savivaldybės nuotr./Naujasis 18 metrų ilgio „MAN Lion‘s City“ hibridinis autobusas

Naujovės viešajame transporte

Nuo rugpjūčio 1 dienos kauniečių ir miesto svečių laukia naujovė – sustojimai „pagal pareikalavimą“. Autobusuose ir troleibusuose keleivius jau pasitinka nuorodos su instrukcijomis.

Kaip įprastai, įlipus pro priekines duris privaloma pažymėti „Žiogo“ kortelę, parodyti vairuotojui elektroninį bilietą telefono ekrane („Žiogo“ išmaniojoje programėlėje) arba nusipirkti vienkartinį bilietą vietoje.

Ketindamas išlipti, autobusui artėjant prie norimos stotelės, keleivis privalės paspausti STOP mygtuką ir saugiai atsistoti prie durų. Ekrane įsižiebus užrašui „Stop“, kitiems keleiviams pakartotinai spausti mygtuko nebereikės.

Vairuotojas stotelėse sustos tik tada, kai, nuspaudus STOP mygtuką, švieslentėje užsidegs atitinkamas užrašas, o keleivis bus pasiruošęs išlipti ir lauks prie išlaipinimo durų. Analogiškai autobusas ar troleibusas sustos vairuotojui pamačius stotelėje laukiančius keleivius. Dėl to jie raginami „nežaisti slėpynių“ ir būti matomiems – nesislėpti už medžių ar spaudos kioskų.

Kauno miesto savivaldybės nuotr./Naujasis 18 metrų ilgio „MAN Lion‘s City“ hibridinis autobusas
Kauno miesto savivaldybės nuotr./Naujasis 18 metrų ilgio „MAN Lion‘s City“ hibridinis autobusas

„Kiekvienais metais apklausiame gyventojus, ką reikėtų daryti, kad viešasis transportas būtų patogesnis ir greitesnis. Apie 70 procentų teigė, kad jiems reikėtų sustojimo „pagal pareikalavimą“. Už tai pasisakė ir vairuotojai. Manau, keleiviams pasiūlysime dar greitesnį viešąjį transportą. Paspausti mygtuką tikrai nebus sudėtinga“, – neabejojo Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

STOP mygtukų naudojimas ir viešojo transporto sustojimas „pagal pareikalavimą“ didesnės įtakos grafikams neturės. Maršrutai planuojami atsižvelgiant į keleivių srautus, bendruomenių, darboviečių, mokymo įstaigų pageidavimus, todėl tikėtina, kad viešasis transportas vis tiek stos daugelyje stotelių ir dieninių maršrutų laikai dėl to nesikeis.

Tarp jauniausių Europoje

Per pastaruosius penkerius metus „Kauno autobusai“ išgyveno tikrą renesansą. Šiuo metu parke esančių transporto priemonių vidutinis amžius yra jaunesnis net už Europos Sąjungos vidurkį. Atvykus naujoms suspaustomis gamtinėmis dujomis varomoms transporto priemonėms, parkas dar labiau pajaunės.

Užpernai Kaunas baigė įgyvendinti 24 mln. eurų vertės sutartį, į gatves išriedėjus šimtui naujų „MAN Lion‘s City“ hibridinių autobusų. Be jų vos per kelerius metus nupirkta dar 25 „Temsa LF12“ ir 56 mažesnės talpos „Mercedes-Benz“ autobusai bei 85 „Solaris“ troleibusai.

Be to, pernai rudenį „Kauno autobusai“ fiksavo įspūdingą skaičių – elektroniniu bilietu „Žiogas“ pasinaudota 50 milijonų kartų. Šis skaičius pasiektas vos per ketverius metus nuo mobiliosios programėlės atsiradimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos