2011 05 09

Kaune uždarius Jiesios tiltelį vairuotojų laukia iššūkiai

Artimiausius du mėnesius Kauno vairuotojams patartina apsišarvuoti geležine kantrybe. Rytoj uždarius eismą tiltu per Jiesios upę, automobilių srautai bus nukreipti į apgailėtinos būklės A.Juozapavičiaus prospektą bei griūvantį Panemunės tiltą.
Jau rytoj Jiesios tilto prieigose bus pastatyti eismą draudžiantys ženklai.
Jau rytoj Jiesios tilto prieigose bus pastatyti eismą draudžiantys ženklai. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Jiesios tiltą platinantys darbininkai rytoj šio statinio prieigose pastatys eismą draudžiančius ženklus.
Planuojama, jog eismas šiuo tiltu bus atidarytas lygiai po dviejų mėnesių.

Kai šių metų vasarą kelininkai įžengs į A.Juozapavičiaus prospektą, o dar vėliau ir į Panemunės tiltą, Jiesios tiltas taps gyvybiškai svarbus – per jį nusidrieks iš miesto centro į Panemunę, Vaišvydavą bei tolėliau esančias pakaunės vietas vykstančių vairuotojų keliai. Kadangi ant vos 7 metrų pločio tilto automobiliams prasilenkti yra gana keblu, bendrovės „Kauno tiltai“ specialistai už 2,6 mln. Lt statinio plotį padidins iki 12 metrų.

Nepatogumai neišvengiami

Šiuo maršrutu kasdien važiuojančių kauniečių laukia nelengvi du mėnesiai. Nors norint iš miesto centro patekti į Panemunę, važiuoti A.Juozapavičiaus prospektu yra kur kas arčiau, nemaža dalis vairuotojų vis tik suka į kitą Nemuno pusę ir važiuoja Piliakalnio gatve iki tiltelio per Jiesią. Tokiu būdu vairuotojai išvengia pačia prasčiausia Kauno gatve vadinamo A.Juozapavičiaus prospekto duobių bei pasitikėjimo nekeliančio Panemunės tilto.

„Kelininkai visai neseniai A.Juozapavičiaus prospekte pačias didžiausias duobes palopė. Kadangi tuoj pat bus pradėta šios gatvės rekonstrukcija, nenorėjome švaistyti lėšų rimtesniam remontui. Šiuo metu gatvė tikrai nėra geros būklės, bet avarinių duobių joje nebeliko“, – tvirtino savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

„Taip, vairuotojai patirs nepatogumų, jiems reikės važiuoti galbūt ne pačios geriausios būklės A.Juozapavičiaus prospektu, bet vėliau bus galima greičiau įvažiuoti ir išvažiuoti iš Panemunės jau platesniu Jiesios tilteliu“, – savo kolegai pritarė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vadovas Paulius Keras.

Kelionė tiltu – tarsi loterija

Važiuoti duobėtu A.Juozapavičiaus prospektu – nemenkas iššūkis. Bet dar didesnę riziką renkasi vairuotojai, važiuojantys prieš 80 metų pastatytu ir nė karto rimčiau neremontuotu Panemunės tiltu. Nuo 1995 metų šį statinį tyrė net šešios specialistų komisijos ir kiekvienos jų išvada būdavo ta pati: tilto būklė yra tragiška, jį būtina tuoj pat uždaryti. Nepaisant to, tik ant intarpinių sijų besilaikančiu statiniu kasdien važiuoja nei tik lengvieji automobiliai, bet ir sunkiasvoriai autobusai bei troleibusai.

„Prieš tiltą stovi ženklas, draudžiantis juo važiuoti transportui, kurio masė viršija 15 tonų. Tačiau niekas to ženklo nepaiso. Ypač pavojingi būna atvejai, kuomet ant tilto prasilenkia du troleibusai, – perspėjo vienu iš geriausių tiltų specialistų šalyje laikomas inžinierius Henrikas Kebeikis. – Tilto viduryje esančios metalinės sijos kabo kone ant plauko. Niekas negali pasakyti, kada jis sugrius. Čia yra tarsi loterija. Aišku viena – tiltas jau yra pabaigęs savo resursus ir jį reikia kuo greičiau griauti.“

Kelininkų laukia liepą

Kauno valdžios atstovų teigimu, Panemunės tilto griovimo darbai turėtų prasidėti dar šiais metais. Techniniame projekte numatyta, jog iš septynių dabartinių gelžbetoninių atramų bus paliktos penkios, kurias ketinama sustiprinti ir praplatinti. Vietoj dabartinės tilto perdangos bus įrengta nauja. Skelbiama, jog po dvejus metus truksiančių ir daugiau kaip 100 mln. Lt kainuosiančių darbų tilto važiuojamosios dalies plotis turėtų būti padidintas iki 14 metrų.

Valdininkai kur kas konkrečiau kalba apie A.Juozapavičiaus prospekto rekonstrukciją. Nors buvo planuojama 3 km ilgio gatvę rekonstruoti maždaug už 30 mln. Lt, visų trijų savivaldybės paskelbtame konkurse dalyvaujančių kompanijų siūlymai viršijo 40 mln. Lt. Viešųjų pirkimų komisijai patvirtinus, jog verslininkų prašomos sumos nėra laužtos iš piršto, artimiausiu metu turėtų būti paskelbtas konkurso laimėtojas. „Tikiu, kad jau liepos mėnesį ten jau vyks darbai“, – vylėsi A.Pakalniškis.

Nors pagal išankstinį planą A.Juozapavičiaus prospekto rekonstrukcija turi būti pradėta jau atidarius eismą Jiesios tiltu, Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas P.Keras neatmetė ir blogiausio scenarijaus.

„Visi norime, kad eismas Jiesios tilteliu būtų atidarytas dar iki A.Juozapavičiaus prospekto remonto pradžios, bet yra tikimybė, jog šie darbai „persidengs“. Tiesa, tai turėtų trukti ne daugiau nei dvi savaites. Be to, tai būtų vasaros metu, kuomet eismas mieste yra pats mažiausias“, – teigė valdininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis