Daugiau kaip metus pėstieji Aleksoto gyventojai į kalną ropštėsi laiptais šalia funikulieriaus. Unikalioji transporto priemonė neveikė nuo praėjusių metų liepos.
Antradienį ant Aleksoto funikulieriaus bėgių užkelti atnaujinti vagonai ir jei ekspertai neras trūkumų, nuo spalio mėnesio jie vežios keleivius.
Aleksoto funikulierius buvo uždarytas praėjusią vasarą, nes pabėgius laikanti betoninė plokštė suiro, iškilo grėsmė keleivių saugumui. Vietomis tarp betono plokščių atsivėrė iki 70 cm. plyšiai.
Specialistai nutarė ne tik iš esmės atnaujinti plokštes, bet suremontuoti ir visą funikulieriaus įrangą, vagonus. Vienas jų nebuvo remontuotas daugiau kaip pusę šimto metų.
Tačiau po kapitalinio remonto, specialistų teigimu, unikalios transporto priemonės nereikės kapitaliai remontuoti apie 50 metų.
Visi remonto darbai kainavo per 2 mln. litų. Aleksoto ir Žaliakalnio funikulierius valdo savivaldybės įmonė “Autrolis”, Aleksoto funikulierių remontavo bendrovė „Autokausta“.
Aleksoto funikulierius ne tik patogi susisiekimo priemonė aleksotiškiams, bet ir reikšmingas turizmo traukos veiksnys.
Nuo Aleksoto kalno atsiveria vaizdinga Nemuno ir Neries santakos, Aleksoto tilto, Kauno senamiesčio bažnyčių panorama.
Kauno Žaliakalnio funikulierius buvo įrengtas 1931 m., Aleksoto – 1935 m.
Aleksoto funikulieriaus statyba tarpukariu kainavo apie 200 tūkst. litų, keltuvas per dieną atlikdavo 226 reisus.
2003 m. Lietuvos Vyriausybės nutarimu abu funikulieriai, vienintelės tokios transporto priemonės Baltijos šalyse, paskelbti kultūros ir technikos paminklais.