01 05

Kaunietis laukė siuntos iš Japonijos, tačiau dešimt kilogramų ryžių Lietuvos paštas susiruošė išsiųsti atgal

Kaunietis Evaldas Karalius prieš šventes liko nemaloniai nustebintas dėl Lietuvos pašto elgesio. Jis sužinojo, kad siuntą iš Japonijos, kuri pašte pragulėjo tris savaites, ketinama išsiųsti atgal. Priežastis – pašto darbuotojams neva nepavyko susisiekti su E.Karaliumi. „Tačiau jie net nebandė, jokio pranešimo negavau. Visa ši sistema – tai kažkoks absurdas, o prieš japonus tiesiog gėda“, – teigė kaunietis. Lietuvos paštas tikina, kad laiškininkas siuntos gavėjo laiškų dėžutėje paliko popierinį informacinį pranešimą. Beje, skaičiai, kuomet siuntos dėl vienų ar kitų priežasčių nepasiekia gavėjų, dideli – iš viso per 2024 m. į trečiąsias šalis buvo grąžinta apie 20 tūkst. siuntų.
Lietuvos pašto logistikos centras
Lietuvos pašto logistikos centras / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Negavo siuntos iš Japonijos

Siuntos iš Japonijos E.Karalius turėjo sulaukti dar iki Kalėdų, tai buvo jo bičiulio dovana – ūkyje užauginti ekologiški ryžiai ir dar kelios smulkmenos.

„Kai man bičiulis pasakė, kad išsiuntė kalėdinę dovaną, aš jam išsiunčiau taip pat. Tačiau jis mano dovaną gavo, o aš – taip ir negavau. Tuomet ėmiausi siuntos ieškoti pats.

Paaiškėjo, kad ji siunčiama atgal, nes Lietuvos paštui nepavyko su manimi susisiekti. Pašte siunta pragulėjo 21 dieną.

Tačiau iš pašto nesulaukiau nei skambučio telefonu, negavau jokio informacinio lapelio apie gautą siuntą, nors pašto dėžutę tikrinu. Nebuvo pranešimo ir kitais būdais. Per tiek laiko buvo galima net parašyti paprastą laišką“, – nelinksmai juokavo E.Karalius.

Siuntinys Lietuvoje, bet paštas padėti negali

Nuo 2021 m. liepos 1 d. tiek iš Japonijos, tiek iš visų ES nepriklausančių valstybių, atkeliavusias siuntas būtina deklaruoti muitinėje. Tik tai padarius siunta yra įteikiama jos gavėjui.

Kaip 15min teigė Lietuvos muitinės komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Aušrinė Smilgytė, prekių vežėjas – Lietuvos paštas – turėjo susisiekti su siuntos gavėju, kad šis pasirinktų, kas pateiks importo deklaraciją: „Gavėjas galėjo ją pildyti savarankiškai arba įgalioti Lietuvos pašto atstovus.

Jūsų paklausime minėtai siuntai importo muitinės deklaracija pateikta nebuvo. Dėl kokių aplinkybių siunta nebuvo pateikta muitinės įforminimui, galėtų pakomentuoti tik Lietuvos pašto atstovai.“

A.Smilgytės teigimu, užklausos gavimo dieną sistemoje esantys duomenys rodė, kad siunta – dar Lietuvoje ir nėra išsiųsta atgal: „Matome, kad siunta dar nėra išvykusi iš Lietuvos, todėl siūlome siuntos gavėjui kreiptis į Lietuvos pašto atstovus dėl jos gavimo.“

Tačiau dieną prieš, kai E.Karalius kreipėsi į paštą, jam buvo paaiškinta, kad „sistemoje nieko nesimato ir siuntos gauti nėra galimybių.“

Siunta... atsirado

Tačiau tada, kai kaunietis prarado viltį savo siuntą atgauti, nes jos, anot pašto darbuotojų, jau „sistemoje nėra“, ją rasti pavyko.

„Pats užsukau į pašto skyrių. Čia dirbusi specialistė ją sistemoje jau pamatė. Ji informavo, kad siuntą galiu atgauti, tik reikia pateikti importo deklaraciją.

Manau, kad siunta „stebuklingai“ atsirado po to, kai šia istorija ėmė domėtis žiniasklaida. Juk gruodžio 31 dieną pagal siuntos numerį pats mačiau, kad ji grąžinama. Sausio 2 dieną telefonu paštas mane informavo, kad jos atgauti nėra galimybių ir pašto sistemoje siuntos nebesimato, o dar po dienos ji jau tapo matoma.

Lietuvos pašte vyksta tikri stebuklai, jie rašo tai, kas šauna į galvą. Netrukus sulaukiau kitokios informacijos – vyks išmuitinimo procedūra, už kurią reiks susimokėti.

Beje, dar vienas įdomus momentas. Anketoje buvo klausimas, kiek kainavo persiuntimas. Aš parašiau, jog neturiu jokio supratimo, kiek sumokėjo bičiulis, siųsdamas man dovaną.

Ar tik nelieps man susisiekti su siuntėju japonu ir išsiaiškinti, kiek jis sumokėjo už siuntimą, kad galėtų apskaičiuoti muitą? Ryžių kaina yra nurodyta, bet, matyt, nėra siuntimo kainos. Absurdiški mūsų įstatymai“, – kalbėjo E.Karalius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų