Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 09 07

Kaunietis suabejojo „Būsto valda“: darbus atliko, o sąskaitos už šildymą nesumažėjo?

Buto, esančio Kauno Prancūzų g.45 daugiabutyje savininkas Andrius stebisi, kodėl gyventojams teko mokėti už šilumos punkto renovaciją, nors paslaugos kaina dėl to nesumažėjo? Ištisus mėnesius atsakymo į šį klausimą nesulaukęs vyras kreipėsi į 15min. Namą administruojančios UAB „Būsto valda“ atstovė paaiškino, kad atlikta ne renovacija, o sistemos automatizavimas – tai du skirtingi dalykai.
Šildymo kaina
Šildymo kaina / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Su 15min susisiekęs Andrius papasakojo, kad istorija prasidėjo tada, kai „Būsto valda“ ryžosi atnaujinti daugiabučio namo šilumos punktą. Pašnekovas atskleidė, kad pats šiuo metu bute negyvena, tačiau supranta, kad tokia paslauga kaimynams galėjo pasirodyti reikalinga.

Susimetėm tuos pinigus ir renovavom“, kalbėjo jis ir paaiškino, kad nuo darbų prabėgus daugiau kaip metams, tikslios sumos, kurią teko sumokėti, neprisimena.

Šalia esančiame daugiabutyje gyvenančiai mamai šildymas atsieja beveik tiek pat, nors jos butas didesnis, o ir sistema neatnaujinta.

Abejonių, visų pirma, pašnekovui sukėlė sąskaitos už šildymą. Andrius nustebo sužinojęs, kad šalia esančiame daugiabutyje gyvenančiai mamai šildymas atsieja beveik tiek pat, nors jos butas didesnis, o ir sistema neatnaujinta. „Žiemą pamatėme, pasakojo jis, – kad po tos renovacijos kaina visai nepakito. Pamaniau – paklausiu kodėl, bet niekas taip ir nepaaiškino.“

Šiuo metu jau kitame mieste gyvenantis vyras 15min teigė, kad į namą administruojančią įmonę kreipėsi ne kartą, o pateikti oficialią išvadą paprašė dar balandžio mėnesį, tačiau paaiškinimo nesulaukė.

Kam tas valdymas tapo lengvesnis: man ar administratoriui? Jeigu jiems reikėjo, tai tegul savo lėšomis ir renovuoja.

„Vis kažkokius neaiškius atsakymus pateikia. Iš pradžių sakė, kad turi gauti skaitiklio rodmenis, o vėliau žadėjo atsakyti, kai iš atostogų grįš vadybininkas. Taip nieko ir nesulaukiau. Galiausiai dar kartą kreipiausi, nes jau buvo praėję 20 dienų – tiek, kiek atostogų žmogus turi per metus. Po to lyg kažkas skambino ir pasakė, kad skaitiklių duomenis gavo, bet dar neanalizavo... Man pasakė, kad renovacija buvo daroma nebūtinai todėl, kad gyventojams būtų pigiau, o todėl, kad bus lengviau valdyti sistemą. Kyla klausimas, ar per susirinkimą, kai žmonėms buvo siūloma renovacija, kas nors pasakė, kad nauda bus ne ekonominė? Kam tas valdymas tapo lengvesnis: man ar administratoriui? Jeigu jiems reikėjo, tai tegul savo lėšomis ir renovuoja“, – kritikos negailėjo Andrius.

Fotolia nuotr./Šildymas
Fotolia nuotr./Šildymas

Ne renovavo, o automatizavo

Paprašyta pakomentuoti šią situaciją, daugiabutį administruojančios įmonės „Būsto valda“ atstovė Jolanta Venskutė paaiškino, kad klientas supainiojo sąvokas – name buvo atliktas šilumos punkto automatizavimas, o ne renovacija.

„Automatizavimas reiškia, kad punkte įdiegti automatiniai davikliai momentiškai reaguoja į oro temperatūros pasikeitimą ir namui iš karto paduoda reikiamą šilumos kiekį“, – teigė ji.

Anot pašnekovės, praėjusių metų pavasarį atlikti darbai atsiejo maždaug 6 400 eurų ir butų savininkai tam pritarė.

„Su klientu, kuris kreipėsi į redakciją, pastatų administravimo vadybininkas bendravo ne kartą. Apmaudu, kad mūsų specialistų argumentai netiko. Gyventojams tai yra patogumas, nes anksčiau šilumos punktas būdavo reguliuojamas rankiniu būdu. Dabar žmonės nebeturi skambinti šilumininkui ir prašyti sumažinti arba padidinti šilumos kiekį. Butuose turėjo pasijusti daugiau komforto“, – 15min sakė J.Venskutė.

Įmonės atstovė pabrėžė, kad siūlydami automatizuoti šilumos punktą darbuotojai niekada nenurodo sutaupymo kaip didžiausios naudos. „Taupymas galimas, – paaiškino ji, – bet tikrai ne ženklus. Šiuo atveju, remdamiesi „Kauno energijos“ duomenimis, suskaičiavome, kad namas, lyginant su praėjusiu šildymo sezonu, sutaupė 8 proc.“

Pasak jos, skaičiuodami kiek sutaupė, gyventojai dažniausiai lygina galutinę šilumos tiekėjui sumokėtą sumą einamaisiais ir praėjusiais metais, nors taip pat reikėtų įvertinti kilovatvalandės kainą, ir oro temperatūros skirtumus.

Gyventojai dažniausiai lygina galutinę šilumos tiekėjui sumokėtą sumą einamaisiais ir praėjusiais metais, nors taip pat reikėtų įvertinti kilovatvalandės kainą, ir oro temperatūros skirtumus

„Didesnį taupymo efektą galima pasiekti kitais energijos taupymo sprendimais, tarp kurių yra ir šilumos punkto renovacija, ir paties namo modernizavimas. Tačiau, be abejo, tai yra kur kas daugiau investicijų reikalaujantys sprendimai.

Turime nemažai pavyzdžių, kai senos statybos daugiabučiai imasi kompleksinių taupymo priemonių ir tikrai daug sutaupo. Todėl jeigu Partizanų g.45 daugiabutis nori taupyti daugiau, galime su gyventojais susitarti dėl jų atveju naudingiausių investicijų. Svarbu, kad savininkai būtų vieningi ir pasitikėtu administratoriumi. Kai atsiranda prieštaraujančių sprendimams, dažnai išbalansuojama ir savininkų dauguma“, – kalbėjo J.Venskutė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai