Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 01 03

„Kauno autobusų“ ir „Autrolio“ patalpos šildomos pigiau – įdiegta spindulinio šildymo sistema

Kauno keleivinio transporto bendrovės „Kauno autobusai“ ir „Autrolis“ įdiegė šiuolaikines spindulinio šildymo sistemas. Vežėjai tikina, kad moderni įranga atsipirks per vieną sezoną.
Rugpjūčio 14 d. UAB „Kauno autobusai“ teritorijoje, buvo siekiama ilgalaikio variklio dirbančio be tepalo rekordo Lietuvoje
Kauno viešojo transporto įmonių gamybinėse patalpose įdiegus naują šildymo sistemą tikimasi ne tik sutaupyti mokesčių sąskaita. Jau dabar pastebima, kad pagerėjo sąlygos angaruose dirbantiems techniniams darbuotojams. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Anksčiau abiejų įmonių remonto dirbtuvėse trūko šilumos, nes centralizuoto šildymo termofikacinio vandens temperatūra, perduodama per koloriferius, neįšildydavo patalpų. Efektyviau apšildyti patalpas bendrovėse valdyboms pasiūlė valdybos narys, bendrovės „Kauno autobusai“ technikos direktorius Kęstutis Derliūnas.

„Šaltomis dienomis sniegas net nenutirpdavo nuo autobusų, o užšalus hidraulikos vamzdžiams, jie atšildavo tik po paros, – pasakojo K.Derliūnas. – Dabar autobusui atšildyti pakanka pusvalandžio.“

„Kauno autobusų“ remonto dirbtuvės užima apie 3 500 kv. metrų. Jose įrengta 18 spindulių šildytuvų, kurie pakabinti maždaug 4 metrų aukštyje.

Bendrovės gamybinių dirbtuvių viršininkas Remigijus Locaitis aiškino, kad spindulinių šildytuvų šiluma perduodama infraraudonaisiais spinduliais, kurie atsimušdami į kliūtį (bet kokį paviršių ar kūną) infraraudonųjų spindulių energiją paverčia šiluma. Taip yra šildomos ne patalpos ar oras, o patalpose esantys daiktai ir žmonės.

Atsipirks per sezoną

Spindulinio šildymo sistemą įdiegė ir kitas bendrovė „Autrolis“, kurioje troleibusų angarų plotas siekia 4 000 kv. metrų.

Pasak K.Derliūno, kiekviena įmonė į modernią šildymo sistemą investavo apie 200 tūkst. litų. Tačiau paskaičiuota, kad investicija atsipirks maždaug per vieną šildymo sezoną, daugiausia – per du sezonus.

„Anksčiau šaltomis dienomis „Kauno autobusai“ už apšildymą mokėdavo apie 4 tūkst. Lt per dieną, o dabar, kai šildymas yra pabrangęs, mokame 1,5 tūkst. Lt mažiau. Šildymo kokybė pagerėjo, o sąnaudos sumažėjo“, – sakė K.Derliūnas. Jei bus labai šaltas mėnuo, įmonė per mėnesį sutaupys apie 50 tūkst. Lt ar net daugiau.

Be to, naujoji šildymo sistema apsaugoja gamybinių remonto dirbtuvių sienas nuo kondensato kaupimosi. Todėl ant jų nesikaupia nei pelėsis, nei grybeliai.

Kadangi šiluma į patalpas anksčiau būdavo įpučiama galingais, 30 kilovatų ventiliatoriais, abi bendrovės dabar sunaudoja ir mažiau elektros energijos, kuri vežėjams iki šiol tik brangdavo.

Pagerėjo sąlygos darbuotojams

Anksčiau dirbtuvėse buvo 5-7 laipsniai šilumos, dabar – 12-13 laipsnių“, – sakė „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. Jis vylėsi, kad pagerėjus darbo sąlygoms darbuotojai mažiau sirgs peršalimo ligomis. Anksčiau esant dideliems šalčiams ar gripo epidemiją laikinai iš darbo „iškrisdavo“ apie 20-25 proc. kolektyvo. „Kauno autobusuose“ ir „Autrolyje“ dirba maždaug po 500 žmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai