„Dabar net jeigu Laisvės alėja pravažiuoti patogu, išvažiavus į ją kertančias gatveles susiduri su nepatogumais, tokiais kaip automobiliai ant šaligatvių, kirsti gatvę nepritaikyti bortai, nėra tam pritaikytų šviesoforų. Turi daugiau net vestis dviratį negu važiuoti. Užduotis projektuotojams yra, kad visose pagrindinėse Senamiesčio ir Naujamiesčio gatvelėse atsirastų aiškiai nurodyta dviratininkams trajektorija“, – BNS sakė P.Mačiulis.
Studija yra įpusėjusi, miesto vadovams buvo pristatyti sprendiniai, kuriuos aptarus tęsiami projektavimo darbai. Šios studijos tikslas – pasirūpinti, kad dviračiu važiuojantiems miestiečiams nebereikėtų iš anksto planuotis maršruto, kuriame patirtų kuo mažiau nepatogumų.
„Viena iš minčių, kuri prieš tai kirbėjo tik galvose, dabar ir projektuotojai tą daro, pabandyti centrinėse miesto gatvėse, kur neišeina padaryti atskiro kelio dviratininkams, pabandyti apjungti viešąjį transportą ir dviračių interesus į vieną juostą“, – sakė P.Mačiulis.
Jis šią savaitę socialiniame tinkle pasidalijo idėja pėstiesiems ir dviratininkams atiduoti vieną iš miesto centre esančių – Griunvaldo – gatvę. Po to, kai iš prekybos centro „Akropolis“ prieigų išsikėlė autobusų stotis, šioje gatvėje buvo paliktas vienpusis transporto eismas. Pasak vicemero, šį pasiūlymą miesto vadovai gavo iš architektų, vizualizacijas parengusių savo iniciatyva. Idėją miesto vadovai žada diskutuoti ir galbūt įgyvendinti, tačiau su rengiamu projektu ji nėra susijusi.
Ar šiuo metu rengiamoje studijoje bus numatyta kokių nors drastiškų pokyčių, kurie paveiktų transporto srautus Kauno centre, pasak P.Mačiulio, dar sunku pasakyti, tačiau greičiausiai projektuotojų pasiūlyme bus numatyta keletas būdų, kurie bus svarstomi vėliau.
„Norime, kad dviratininkystės poreikis augtų ir dviračiai natūraliai išstumtų automobilius kiek galima labiau iš centro. Dirbtinai to daryti panaikinant parkavimo vietas – to tikrai nenorime daryti“, – sakė Kauno vicemeras.
Anot jo, planuojama, kad centre mažės pavienių stovėjimo vietų, tačiau jos bus koncentruojamos į tam skirtas aikšteles.