Apgailėtina ir metų metus nesikeičianti Kauno gatvių būklė miesto vadovus verčia galvoti apie ryžtingus sprendimus. Šiais metais miesto gatvių remontui Lietuvos automobilių kelių direkcija skyrė beveik 11 mln. Lt. Kauno vadovai pripažįsta, jog ši suma, palyginus su realiais miesto poreikiais, yra itin menka.
„Gatvių lopymas tikrai nieko gero neduoda. Reikėtų galvoti apie rimtesnius darbus ir parengti ilgalaikę gatvių tvarkymo strategiją“, – pareiškė miesto meras Andrius Kupčinskas.
„Už tuos pinigus, kuriuos mes gauname iš kelių direkcijos, mes tik palopome duobes, o rimtesnių permainų dėl to neatsiranda. Tam reikalingi didžiuliai pinigai“, – pabrėžė savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Ieškant būdų, kaip greitai ir užtikrintai pagerinti pagrindinių Kauno gatvių būklę, savivaldybės vadovų kabinetuose vis garsiau užsimenama apie koncesiją. Pasukus šiuo keliu, savivaldybė skelbtų vieną ar kelis konkursus, kurių laimėtojai su ilgalaikes paskolas teikiančių bankų pagalba iš esmės rekonstruotų pasirinktas gatves, o už atliktus darbus su rangovais savivaldybė atsiskaitytų per kelerius ar keliolika metų.
„Su europinių fondų pagalba mes netrukus turėtume pradėti Juozapavičiaus prospekto, Parodos kalno rekonstrukciją, Jiesios tiltelio platinimo darbus. Tačiau tokie gatvių rekonstrukcijos tempai nieko netenkina. Tarkim, mes pagaliau prisiruošėme atlikti 20 mln. Lt kainuosiantį Juozapavičiaus prospekto remontą, tačiau kada rasime tiek pinigų kitam esminiam remontui? Mums reikėtų galvoti apie tam tikrą svarbiausių miesto gatvių sąrašą, susidėlioti prioritetus ir bandyti eiti koncesijos būdu. Nes tokiais tempais mes tikrai nepajėgsime juntamai pagerinti gatvių būklės“, – tvirtino Kauno vicemeras Rimantas Mikaitis.
Pasak politiko, tokio pobūdžio koncesijos konkursuose dalyvausiantys verslininkai neapsieitų be bankų pagalbos. R.Mikaičio įsitikinimu, ekonominei padėčiai stabilizuojantis, šalies bankai pradeda vis palankiau žiūrėti į panašių projektų finansavimą. „Aš manau, kad pirmąjį tokį konkursą mes turėtume paskelbti dar šį rudenį“, – ryžto veikti greitai neslėpė vicemeras.
Paminėjo penkias gatves
Miesto tvarkymo skyriaus vadovas, paprašytas išvardyti svarbiausias miesto gatves, į kurias būtų investuoti koncesijos būdu gauti milijonai, paminėjo Raudondvario plentą, Taikos bei Pramonės prospektus bei Baršausko ir Tunelio gatves.
„Galutinio gatvių sąrašo dar nesame nutarę, iki šiol dėl jo vyksta diskusijos, – pridūrė valdininkas. – Tiesa, tai yra gana ilgas kelias. Mat pagal įstatymus, norėdami skelbti koncesijos konkursą, turime atlikti visą eilę procedūrų: pradedant galimybių studija ir baigiant investicinių projektų parengimu ir suderinimu su Finansų ministerija“.
Šiuo metu už miesto ūkį atsakingi valdininkai atidžiai stebi Alytaus rajono bei Druskininkų savivaldybėse vykstančius grandiozinius kelių remonto projektus. Minėtose savivaldybėse gatvės yra remontuojamos paskelbus koncesijos konkursus.
A.Pakalniškis, paprašytas įvardyti preliminarią sumą, už kurią būtų visiškai sutvarkytos kelios pagrindinės miesto gatvės, prakalbo apie 100–150 mln. Lt.
Verslininkai įvertino palankiai
„Šis kelias tvarkyti miesto gatves labai sveikintinas. Tokiu atveju bent kažkas būtų daroma Kaune. Tegul per metus bent vieną ar dvi gatves susitvarkytume iš esmės. O dabar gal tų duobių ir nėra daug, bet gatvės šleivos, kreivos, apgriuvę. Vairuotojai kasdien priversti laužyti savo automobilius“, – kalbėjo miesto duobes lopančios bendrovės „Kauno keliai“ gamybos direktorius.
Gintautas Kascenskas, tikinęs, jog jo atstovaujama įmonė tikrai dalyvautų savivaldybės paskelbtame gatvių tvarkymo koncesijos konkurse.