15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
2022 10 28

Kauno marių uosto planai – krantinių plėtra ir buriavimo bazės statyba

Metų pradžioje Kauno marių pakrantėje ryškių pokyčių sulaukusi vadinamoji Neptūno įlanka pasitinka laivybos sezono pabaigą. Gegužę pirmuosius laivelius priėmusi naujutėlaitė pontoninė prieplauka fiksavo maždaug 90 procentų užimtumą. Netolimos ateities planuose – krantinių plėtra ir buriavimo bazės statyba, užtikrinant dar didesnį komfortą tiek pramoginei ir keleivinei laivybai, tiek sportininkų treniruotėms bei varžyboms. Tačiau pašonėje vykdoma neteisėta veikla tokias iniciatyvas gerokai vilkina, pranešė Kauno savivaldybė.
Naujoji prieplauka Neptūno įlankoje
Naujoji prieplauka Neptūno įlankoje / Kauno savivaldybės nuotr.

Neptūno įlankos atgimimas prasidėjo šių metų pradžioje. Mažiau nei per pusmetį įrengta moderni pontoninė prieplauka su beveik 200 vietų – pakrantėje įtvirtinta pusšimtis specialių betoninių pontonų. Miesto tarybai patvirtinus teikiamos paslaugos įkainius ir administravimą patikėjus biudžetinei įstaigai „Parkavimas Kaune“, kovą prasidėjo intensyvus pasiruošimas tinkamoms laivybos sąlygoms užtikrinti.

„Prieplauka turi vandens ir elektros tiekimą. Imdamiesi saugumo priemonių, įrengėme vaizdo stebėjimo kameras ir vartelius. Pro juos patenka tik vietas išsipirkę klientai. Užpildymas siekia 90 procentų.

Pati pontoninė prieplauka – aukščiausio lygio, viena geriausių Lietuvoje. Ji – jūrinio tipo, nesiūbuoja. Prie įrengtų pirštų švartuojasi įvairaus ilgio laivai. Susidomėjimas toks, jog kitąmet, tikėtina, laisvų vietų neturėsime. Tai natūraliai verčia galvoti apie tolesnę plėtrą“, – sako „Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas.

Laukia daugiau patogumų

Daugiau kaip pusę amžiaus buriuojantis kapitonas Arūnas, šių metų laivybos sezone prie naujai įrengtų švartavimosi pirštų laikantis savo 8 metrų ilgio laivelį, džiaugiasi naujai atgimstančiu uostu. Jo teigimu, laivavedžiai tikisi čia sulaukti ir daugiau patogumų.

„Prieplauka puiki, tikrai geresnė už šalia esančias. Nėra net ką kalbėti. Pačia prieplauka patenkinti ir mano kolegos. Žinoma, šiuo metu yra ir minusų – sudėtingas privažiavimas. Bet viskas suprantama, darbai vis dar vyksta. Būtų gerai, kad ateityje atsirastų ir laivų sandėliavimo vietos“, – lūkesčius išsakė ilgametis kapitonas.

Tolesnės Neptūno įlankos plėtros laukia ir sportininkai bei jaunieji buriuotojai, kol kas besibazuojantys greta esančiame Kauno „Žalgirio“ jachtklube. Kauno sporto mokyklos „Bangpūtys“ direktoriaus Rimanto Vilko teigimu, šiuo metu vaikams nėra saugu plaukti bendroje uosto akvatorijoje greta katerių.

Kauno savivaldybės nuotr./Naujoji prieplauka Neptūno įlankoje
Kauno savivaldybės nuotr./Naujoji prieplauka Neptūno įlankoje

„Vaikams ir sportininkams reikalinga infrastruktūra – statiniai išorinėje Neptūno įlankos pusėje. Čia jie tiesiai išplauktų į marias ir nesikirstų su laivyba. „Žalgirio“ jachtklube esame jau apie 20 metų, tačiau didesnė plėtra tikrai nepamaišytų. Juolab, sportininkams daug vietos nereikia – užtenka erdvės laiveliams pasidėti ir persirengti“, – tikino R. Vilkas, pridėjęs, kad šiuo metu Kauno mariose sportuoja apie 200 „Bangpūčio“ auklėtinių.

Pašonėje – savavališka veikla

Visgi pačioje Neptūno įlankoje vis dar pasitaiko ir nesusipratimų. Greta naujosios prieplaukos, kur veiklą vykdo Turistinių burlaivių savininkų asociacija (TBSA), toliau nelegaliai švartuojami laiveliai. Taip trukdoma tolesnei vietos pakrančių plėtrai.

Pasak Petrašiūnų seniūnės Astos Chanko, naujoji prieplauka chaosą išsprendė dalinai, mat ir toliau fiksuojami savivaliavimo atvejai.

„Naujoje prieplaukoje viskas tvarkinga – ji aptverta, stovi buitinių atliekų konteineris. Visai kitas vaizdas greta TBSA. Norinčių nemokamai plaukioti savo turimais laivais netrūksta, bet nepasirūpinama nei šiukšlių surinkimu ir išvežimu, nei tualetu. Bandome ieškoti kompromiso, bet visi atsakomybės kratosi. Šiuo klausimu net pavargome ginčytis. Apžiūrėdami pakrantes su Viešosios tvarkos skyriaus specialistais ir toliau randame nelegaliai paliktų laivelių, už kuriuos nemokami jokie mokesčiai“, – teigė A.Chanko.

„Parkavimas Kaune“ atstovas pridėjo, kad problemų dėl TBSA vykdomos veiklos yra ir daugiau: prailginta nelegali prieplauka ir joje švartuojami techniškai netvarkingi laivai kelia pavojų ne tik miesto naujai įrengtai prieplaukai, bet ir jos klientams bei jų turtui. Maža to, tęsiamos bereikšmės teisinės procedūros ir trukdoma tolesnė uosto plėtra.

„Visoje teritorijoje išardytos tik nelegalios prieplaukos, kuriose nevykdyta jokia veikla. Tokie neteisėti statiniai kėlė pavojų aplinkiniams. Jeigu ne naujai įrengta pontoninė prieplauka, be vietų būtų likę daugiau kaip pusantro šimto laivų savininkų. TBSA svaidosi kaltinimais, esą naujoji prieplauka pastatyta nelegaliai. Tačiau dėl asociacijos atstovų teisinių žinių trūkumo ši informacija neatitinka tikrovės – tokiems statiniams statybos leidimo nereikia. Atvykusi Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija tai konstatavo.

Naujoji prieplauka pastatyta pagal visus standartus, skirtingai nei TBSA įrengtos nelegalios konstrukcijos. Jeigu ši asociacija kaip galėdama nekenktų projektui, jau seniai būtų įrengtas naujas laivų nuleidimo slipas, kranas ir degalinė. Tada tikrai visi būtų patenkinti ir išsispręstų nemažai problemų. Apmaudu, kai dėl nedidelės asmenų grupės turi kentėti virš 300 buriuotojų“, – nusivylimo neslėpė J.Limanauskas.

Tolesnė plėtra ir patogumai

Vadinamojoje Neptūno įlankoje numatyta įrengti reikiamą infrastruktūrą kokybiškam vaikų užimtumui bei neformaliam ugdymui užtikrinti. Čia suplanuotas buriavimui skirtas pastatas ir tvarkingos erdvės jaunųjų sportininkų užsiėmimams.

Šiltuoju metų laiku mokiniai saugiai patektų į marias atskiru taku, o žiemą mokytųsi teorijos ir palaikytų fizinę formą moderniame pastate su sporto sale, persirengimo kambariais ir kitomis jų poreikius atliepiančiomis patalpomis.

Ateityje planuojama sudaryti sąlygas patogiam laivų transportavimui tiek šiltuoju, tiek ir šaltuoju metų laiku, ko iki šiol uoste išvis nebuvo. Tam suprojektuoti atitinkami krantinės sutvirtinimai.

Kituose etapuose taip pat laukia elingų statybos, slipo įrengimas patogiam laivų nuleidimui bei iškėlimui iš vandens, kapitonatas ir net laivų remonto dirbtuvės, prieinamos visiems vandens transporto priemonių savininkams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais