15min kalbinto Roko teigimu, dviejų daugiabučių teritorija aptverta, todėl atliekų konteineriu naudojasi tik gyventojai. Pasak jo, „Kauno švaros“ darbuotojai į kiemą teužsuka 3, retkarčiais – 4 kartus per mėnesį, nors sutartyje numatyta, kad išvežti šiukšles reikėtų kone dvigubai dažniau – 8 kartus. Pašnekovas atskleidė, kad gyventojai neturi kitos išeities, kaip tik palikti šiukšles ant žemės. Dėl to sklinda blogas kvapas, atskridę varnos išdrasko maišus, o jų turinį išmėto aplink.
Išveža rečiau, negu numatyta
„Gyventojai sumoka už 8 kartus, o išveža rečiau. Teritorija stebima vaizdo kameromis, todėl nesunku įrodyti, kaip dažnai veža šiukšles. Šiuo atveju jie turėtų, mažų mažiausiai, pritaikyti nemokėjimus kažkuriems mėnesiams, nes mes šito tikrai nepaliksime, kreipsimės ir į merą“, – dėstė Rokas.
15min pašnekovas pabrėžė, kad naujos statybos daugiabutyje įsikūrė tvarkingi žmonės, kuriems rūpi, kokioje aplinkoje gyvena.
Atrodo, kad gyvenam sąvartyne, nors teritoriją tvarkom, prižiūrim.
„Atrodo, kad gyvenam sąvartyne, nors teritoriją tvarkom, prižiūrim. Visas „gražumas“ matosi nuo gatvės ir patys toje aplinkoje esame priversti gyventi, o atsakinga įmonė į situaciją žiūri pro pirštus“, – nusivylimo neslėpė gyventojas.
Apie situaciją pranešė ne kartą
J.Tonkūno gatvėje gyvenantis Rokas paaiškino, kad pradžioje daugiabutis nebuvo pilnai apgyvendintas, dėl to nesusikaupdavo tiek atliekų, tad reti šiukšliavežių apsilankymai rūpesčių nekėlė. Pasak pašnekovo, kai gyventojų padaugėjo, jis pats informavo „Kauno švaros“ darbuotojus.
Paklaustas ar bandė kalbėtis su įmonės atstovais jis patvirtino, kad apie situaciją buvo pranešta ne kartą, tačiau jokių teigiamų pokyčių neįvyko. Tiesa, pripažino jis, po pokalbio su vadovu situacija kelis mėnesius buvo geresnė, bet vėliau viskas grįžo į senas vėžes. Be to, teigė pašnekovas, vasarą pakilo ir paslaugos kaina, tad už šiukšlių išvežimą kiekvieną mėnesį jam tenka pakloti apie 7 eurus.
Labiausiai apmaudu, kad tai yra monopolija ir negalime rinktis kitos įmonės.
„Ne kartą jiems sakiau: išsiaiškinkite, kur yra problema ir informuokite, kaip ją spręsite. Badžiau vystyti dialogą, bandžiau kalbėtis, bet jie visiškai ignoruoja. Labiausiai apmaudu, kad tai yra monopolija ir negalime rinktis kitos įmonės. Tai jie tuo ir piktnaudžiauja. Neturėtų taip būti, kad tenka nuolat skambinti. Turėtų atvažiuoti pagal grafiką ir šiukšles paimti. Negana to, tai išimdami šiukšles jie ir dangtį subraižė, nors viskas buvo įrengta naujai. Tokie gigantų veiksmai neturėtų būti toleruojami. Apie kainos kaitą taip pat nebuvome informuoti, tai parodo požiūrį į klientus“, – kritikos negailėjo 15min kalbintas Rokas.
Pateikė klaidingą informaciją
Visai kitaip šią situaciją vertina „Kauno švaros“ Atliekų tvarkymo skyriaus vadovas Rimas Grigonis. Jis patikslino, kad kliento 15min pateikta informacija yra klaidinga.
„Informuojame, kad komunalinių atliekų tvarkymo sutartis adresu Tonkūno g. 5(5a) sudaryta pagal metinę komunalinių atliekų susikaupimo normą ploto vienetui (pagal plotą), kiekvienam butui individualiai – bendrai abiem namams 2,97 kub. m per savaitę. Per savaitę susidaro nepilnas 1 išvežimas. Vežame 1 kartą per savaitę“, – situaciją paaiškino jis.
Pasak R.Grigonio, įmonė siekia konstruktyvaus bendravimo, yra atvira visuomenei ir atsižvelgia į gyventojų nusiskundimus. 15min pašnekovas paaiškino, kad sulaukę skundų, „Kauno švaros“ darbuotojai atliko kontrolinį atliekų išvežimą, nors paaiškėjo, kad konteineris buvo beveik tuščias. Įmonės atstovas pabrėžė, kad situacija yra stebima, taigi prireikus, atliekas bus galima vežti dažniau.
Atlikus kontrolinį atliekų išvežimą gruodžio 14 dieną konteineris buvo beveik tuščias.
„Gavus signalą dėl neišvežtų atliekų gruodžio 11 dieną ir nuvykus į vietą radome užkimštą konteinerio angą. Aplink konteinerį pridėta atliekų maišų. Konteineris turi dvi angas, viena buvo užkimšta atliekų maišeliu, tad toje pusėje gyventojai nepriėjo prie kitos angos, o paliko maišelius ant žemės. Atkimšus (nustūmus atliekų maišelį gilyn), konteineryje buvo laisvos vietos. Atlikus kontrolinį atliekų išvežimą gruodžio 14 dieną konteineris buvo beveik tuščias“, – dėstė Atliekų tvarkymo skyriaus vadovas.
Vėliau 15min kalbintas Rokas patikslino, kad informaciją apie tai, jog šiukšlės turėtų būti išvežamos 8 kartus per mėnesį, jam telefonu suteikė „Kauno švaros“ konsultantė. Jis pripažino, kad neturi išsaugojęs sutarties, tačiau, pasak jo, tai nekeičia problemos esmės: daugiabučio namo pašonėje stūkso šiukšlių kalnai.
Po to, kai 15min susisiekė su „Kauno švara“, įmonės atstovai apsilankė J.Tonkūno gatvėje susitiko su ten gyvenančiu Roku. Pastarasis džiaugėsi, kad pavyko pasikalbėti su atsakingais asmenimis ir vylėsi, jog ateityje problema nesikartos. Atliekų tvarkymo skyriaus vadovo R.Grigonio teigimu, paaiškėjo, kad šioje situacijoje kalti ir gyventojai.
„Gyventojai konteinerį įsigijo savo iniciatyva, nesikonsultuodami su UAB „Kauno švaros“ darbuotojais. Konteineris skiriasi savo konstrukcija nuo daugumos konteinerių. Šis konteineris turi dvi angas. Viena anga skirta komunalinėms atliekoms, kuri turi ribotuvą, todėl anga užsikiša ir gyventojai maišelius su atliekomis padeda šalia konteinerio. Kita komunalinių atliekų anga yra didesnė, be ribotuvo, bet turi specialų raktą“, – teigė jis.