Pasak bendrovės „Autrolis“ vadovų, taupant savivaldybės lėšas, nuo balandžio 1 dienos metinė planinė rida „Autroliui“ jau buvo sumažinta 12,2 procento. Tačiau to nepakako, todėl nuo rugpjūčio 1 dienos ji mažės dar 2,7 procentais ir iš viso bus sumažinta 14,9 proc.
Neranda bendros kalbos
Dėl sumažėjusių reisų troleibusų parko vairuotojams sumažėjo darbo krūvis. Bendrovės vadovų teigimu, darbuotojams jie pasiūlė logišką sprendimą – maždaug 15 proc. visiems sumažinti atlyginimus. Tačiau tam pasipriešino profesinės sąjungos.
Pasak „Autrolio“ direktoriaus Mindaugo Lego, dar kovo 26 dieną vairuotojams buvo pasiūlyta dirbti sumažintu darbo krūviu, kad būtų išsaugotos visos darbo vietos. Tačiau profesinė sąjunga tam nepritarė. Birželio 23 dieną bendrovės vadovybė prašė profesinės sąjungos susitarti dėl darbuotojų išleidimo nemokamų atostogų 1-2 dienas per mėnesį, taip sumažinant įmonės išlaidas. Tačiau profesinės sąjungos nariai esą ir vėl nebuvo linkę sutikti.
„Liepos 13 dieną darbuotojų atstovai vėl buvo pakviesti į konsultacijas. Bandėme susitarti dėl 15 proc. atlyginimų sumažinimo visiems bendrovės darbuotojams, tačiau profesinė sąjunga ir tam nepritarė“, – teigė M.Legas.
„Kauno troleibusų vairuotojų profesinė sąjunga ne tik nepadeda spręsti šios situacijos, bet ir trukdo vadovybei stabilizuoti padėtį ir verčia imtis vienašališkų problemos sprendimo būdų“.Teigė M.Legas.
Vairuotojai žada streikuoti, miesto valdžia - jungti įmones
Praėjusią savaitę profesinės sąjungos komitetas „Autrolio“ vadovams įteikė pranešimą apie vairuotojų planus rugpjūčio 17 dieną surengti įspėjamąjį dviejų valandų streiką. Po savaitės, rugpjūčio 24-ąją, vairuotojai ketina paskelbti neterminuotą streiką.
Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas įsitikinęs, kad streikas problemos neišspręs, o tik dar labiau gali pabloginti įmonės finansinę situaciją. Pasak jo, savivaldybė šiuo metu neturi pakankamai finansinių resursų įmonių situacijoms pagerinti, todėl yra pavedusi jos valdomų įmonių valdyboms ir vadovams patiems ieškoti išeičių bei sprendimų siekiant optimizuoti įmonių veiklą. Rudenį po atostogų į susirinksiančiai Kauno miesto savivaldybės tarybai ketinama siūlyti sujungti bendroves „Autrolis“ ir „Kauno autobusai“. Teigiama, jog tai būtų ekonomiškai naudinga tiek miestui, tiek pačioms bendrovėms.
„Europos didmiesčiuose paprastai veikia viena viešojo transporto kompanija, apjungianti visas keleivių vežimo transporto rūšis. Pas mus konkuruoja dvi savivaldybės valdomos bendrovės, o savivaldybė dėl to tik patiria dar daugiau išlaidų. Neabejoju, kad bendrovių sujungimas savivaldybei leistų smarkiai sumažinti išlaidas ir efektyviau valdyti miesto viešąjį transportą“, – sakė A.Kupčinskas.