Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 10 26

Kaunui piešiama upių miesto vizija

Jei Kaunas sugebėtų išnaudoti upėse slypintį potencialą, jis galėtų stoti į vieną gretą su Paryžiumi, Amsterdamu, Praha bei kitais upių laivybą aktyviai vystančiais Europos miestais. Tuo įsitikinę valstybinės įmonės „Vidaus vandens kelių direkcija“ atstovai, antradienį pristatę studiją, nagrinėjančią galimybes Nemuną pritaikyti laivybai.
 Specialistai pabrėžia, jog nei miesto valdžia, nei verslininkai iki šiol neišnaudoja Kauno centrą kertančio Nemuno potencialo.
Specialistai pabrėžia, jog nei miesto valdžia, nei verslininkai iki šiol neišnaudoja Kauno centrą kertančio Nemuno potencialo. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Nors galimybių studijoje kalbama apie Nemuno atkarpos, einančios nuo Kauno hidroelektrinės (HE) iki H. ir O.Minkovskių gatvėje esančios krovininės prieplaukos, sutvarkymą, įmonės „Vidaus vandens kelių direkcija“ vadovas Gintautas Labanauskas pabrėžė, jog šiuos, maždaug 3,5 mln. Lt įvertintus, darbus bus galima pradėti tik ekonominio pakilimo metu.

„Šiandien mums reikia padaryti pirmąjį žingsnelį – ties krovinine prieplauka pasibaigiantį vandens kelią pratęsti iki Nemuno saloje statomų sporto rūmų. Mes galėtume atlikti šiuos darbus, tuo tarpu savivaldybei tektų užduotis prie arenos pastatyti prieplauką. Tokiu būdu galėtume sudaryti galimybę sporto rūmus pasiekti iš vandens, – aiškino G.Labanauskas. – Kai pasibaigtų sunkmetis, būtų galima kalbėti apie vandens kelio sutvarkymą iki HE. Galimybių studijoje numatyta, jog savivaldybė sutvarkytų pakrančių infrastruktūrą, pritrauktų privatų kapitalą, Nemuno pakraštyje įrengtų sporto aikšteles, kavines. Tai galėtų tapti išties puikiu turistiniu maršrutu, kokių yra pusėje Europos“.

Nemuno vagos gylis nuo pat HE iki krovininės prieplaukos siekia maždaug 115 cm. Pasak „Vidaus vandens kelių direkcijos“ vadovo, turistiniams laivams tokia upės grimzlė yra pakankama.

Pristačius galimybių studiją, Kauno savivaldybės vadovai patikino, jog jeigu „Vidaus vandens kelių direkcija“ savo lėšomis išvalytų Nemuno dugną bei pašalintų povandeninius riedulius, miesto biudžete būtų galima numatyti maždaug 50 tūkst. Lt, reikalingų prieplaukos Nemuno salos pašonėje statyboms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos