Pranešimas apie incidentą gautas apie 7 val. 40 min.
Kauno priešgaisrinės gelbėjimo valdybos duomenimis, tilto atbrailos su dalimi asfalto nukrito į Nevėžį.
„Eismas uždarytas iš abiejų pusių, viena pusė užtverta STOP juostom, kita pusė užpilta žvyru. Dabar bandoma sustabdyti besiveržiančius per tiltą mėginti eiti pėsčiuosius. Apie artimiausią susisiekimą gali pakomentuoti tik policijos pareigūnai, reguliuojantys eismą“, – 15min komentavo Kauno priešgaisrinės gelbėjimo valdybos atstovas.
Kadangi šiuo metu Kėdainiuose remontuojamas kitas, Vilainių tiltas, antradienio rytą griuvęs tiltas pastaruoju metu buvo pagrindinis mieste. Juo kiekvieną dieną naudodavosi didelis srautas automobilių.
Kelių direkcija pranešė, kad jos specialistai išvyko į vietą įvertinti situacijos.
Dėl tilto kreipėsi jau seniai
Kėdainių meras Valentinas Tamulis situaciją vertina blogai ir portalui 15min sakė, kad dėl tilto būklės buvo kreiptasi į Lietuvos kelių direkciją.
„Ką tik grįžau. Blogai vertinu, nes buvo rugsėjo mėnesį praėjusiais metais kreiptasi į Kelių direkciją, pasirašytas raštas, nurodant, kad pradėjus remontuoti kitą miesto tiltą per šį tiltą padidėjo srautas. O šio tilto būklė blogėjo ir sakėm, kad gali įvykti nelaimingas atsitikimas.
Aš turiu prieš save raštą. Ten parašyta, kad tilto atramines konstrukcijas laikantys tilto mazgai stipriai susidėvėję, gelžbetoninės konstrukcijos ištrupėjusios ir kiti dalykai. Mes prašėme pasirūpinti tilto saugumo užtikrinimu kuo skubiau. Atsakymas toks, kad nustatyti atskirų statinio konstrukcijų lokalūs pažeidimai, kurių poveikis vertinamas.
Laikotarpiu, kol bus vykdomas statinio būklės keitimas ir stebėsena, leidžiamas tik lengvųjų mašinų transportas. Taip ir buvo padaryta, kad iki 20 tonų. Tiek ir padarėme.
Viskas laimingai baigėsi, nes nukrito gelžbetoninės konstrukcijos, kurios skyrė pėsčiųjų dalį nuo važiuojamosios dalies. Ji nugarmėjo žemyn“, – sakė meras.
Anot jo, tiltas uždarytas, eismas juo uždraustas.
„Labai operatyviai sureagavo tarnybos, policija, priešgaisrinė.
Abu miesto tiltai uždaryti, į miestą teks važiuoti aplinkkeliu. Šiandien atvyksta prezidentas, bus proga pasikalbėti apie tai, kaip dirba valstybinės institucijos ir kaip reaguoja į savivaldos keliamas problemas“, – kalbėjo jis.
Išvadų taip ir nėra
Kėdainių rajono savivaldybė feisbuke skelbia, kad savivaldybės vadovai, matydami padidėjusį tiltų, o ypač tilto, esančio Tilto gatvėje, apkrovimą, praėjusiais metais du kartus kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją, kuriai priklauso minėtas tiltas, kad būtų įvertinta šio tilto būklė.
„Buvo gautas atsakymas, kad nustatyti atskirų statinio konstrukcijų pažeidimai. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija parašė, kad laikotarpiu, kol bus vykdoma statinio stebėsena bei būtini tyrimai, tiltu leidžiamas tik lengvųjų transporto priemonių, viešojo transporto ir transporto priemonių, kurių masė ne didesnė kaip 20 tonų, eismas, ribojant tilto važiuojamosios dalies plotį.
Galutinių išvadų apie tilto būklę negauta iki šiol“, – teigė savivaldybė.
Kauno policijos duomenimis, nei žmonės, nei turtas nenukentėjo.
Dėl konstrukcijos pažeidimo uždarytas tiltas yra dalis kelio Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai, tarp 44,37 ir 44,44 km. Eismas laikinai kreipiamas apylanka krašto keliu Nr. 144 Jonava–Kėdainiai–Šeduva.
Direkcija: tiltas apžiūrėtas praėjusią savaitę
Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas 15min pateiktame komentare teigia, kad šis tiltas buvo įvertintas kaip blogos būklės ir dėl šios priežasties jau kurį laiką buvo apribota leistina masė iki 20 tonų, taip pat nukreipiamosiomis gairėmis po 1,2 metro iš abiejų pusių susiaurinta važiuojamoji dalis.
„Tiltą buvo ruošiamasi tvarkyti. Praėjusių metų gruodžio mėn. pasirašyta sutartis dėl projektavimo.
Šio tilto stebėseną AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistai vykdė nuolatos. Paskutinį kartą tiltas apžiūrėtas praėjusią savaitę.
AB Lietuvos automobilių kelių direkcija aiškinasi įvykio priežastis, viena galimų versijų – tilto sija galėjo būti pažeista dėl juo važiavusio sunkiasvorio transporto, kurio masė viršijo nustatytą masės ribojimą.
Direkcija kreipiasi į Kėdainių rajono savivaldybę, policiją dėl bendradarbiavimo siekiant nustatyti įvykio aplinkybes“, – teigiama direkcijos komentare.
Siūlo pirkti valtis
Socialiniuose tinkluose užvirė ironiškos kėdainiečių diskusijos. Pasak jų, buvo tik laiko klausimas, kada tiltas grius.
„Tai pleistriukai lavonui nebepadėjo?“ – klausė viena internautė.
Kitas paskelbė parduodantis valtį, juk dabar tik taip ir pavyks pasiekti kitą krantą. Pasirodė pasiūlymų pirkti katerį ar pontoninį tiltą.
Kėdainių gyventojai piktinasi, kad pirma imta tvarkyti Vilainių tiltą, kuris buvo geresnės būklės.
„Mažiausiai pusmetis iki remonto pradžios, o po to vėl žiema, darbai sustos ir nusikels kitam pavasariui, o po to dar mažiausiai metai statybų. Nusiteikit naują tiltą išbandyt 2025 metais“, – nuomonę išsakė dar vienas kėdainietis.
Anot kito, labiausiai nepasisekė Šėtos gatvės gyventojams, nes dabar „garbės ratus teks aplink Kėdainius sukti“.
„Nausėdai parodykite būtinai, pro kur NATO sąjungininkai tankais važiuos mūsų ginti“, – atkreipdamas dėmesį į tai, kad šiandien Kėdainiuose suplanuotas šalies prezidento vizitas, šmaikštavo dar vienas internautas.
Nors gyventojams siūloma šiuo metu važiuoti aplinkkeliu, jie atkreipė dėmesį, kad ir vienintelis tiltas į Kėdainius per Pelėdnagių žiedą taip pat „vos gyvas, kelio danga baisi“.
Nausėdai parodykite būtinai, pro kur NATO sąjungininkai tankais važiuos mūsų ginti.
„Visas eismas bus per paskutinį tiltą, bet ir anas nesulauks vasaros, sugrius“, – reziumavo kėdainiečiai, patikinę, kad beliks važiuoti per Kauną.
Atkreipia žmonės dėmesį ir į Ariogalos tiltą, kuris „gali būti kitas“.