„Ekstremalu ir absurdiška. Daug kas juokauja, kad vieną kartą iš tokio skrydžio negrįš“, – piktinosi liepos 17 dieną iš Kijevo į Vilnių skridęs Arūnas Kiaušas. Vyras sakė, kad vien pamatę lėktuvą AN-24, kuriuo teks skristi, kai kurie keleiviai sutriko, ėmė gūžčioti pečiais.
Wikimedia.org nuotr./ Lėktuvas AN-24 Aleksoto oro uoste Kaune. |
„Pakilus matėsi, kaip į saloną veržiasi garai. Lėktuve baisiai karšta. Kėdės sulūžusios, todėl skrendant barškėjo metalai. Skridau porą kartų. Vaizdas pasigailėtinas“, – kalbėjo A.Kiaušas. Jis pasakojo, kad skrydžio metu vienam keleiviui ant nugaros nuolat lašėjo kondensatas. „Negaliu to įrodyti, bet manau, kad tame lėktuve lakūnai leidžia sau parūkyti“, – pridūrė jis, nes kartais salone juto rūkalų kvapą.
Pašnekovas prisiminė, jog anksčiau iš Vilniaus į Kijevą skraidindavo oro linijų bendrovė „flyLAL“. „Skrendant su „flyLAL“ sąlygos buvo žymiai geresnės, skrydis trukdavo trumpiau“, – tikino vyras. Jis apgailestavo, kad dabar tenka rinktis – skristi per Rygą su „airBaltic“ arba tiesiai į Kijevą su „Donbassaero Airlines“, baiminantis, kad atsitiks kas nors bloga.
„Donbassaero Airlines“ skrydžius Lietuvoje aptarnaujančios bendrovės „Litcargus“ generalinis direktorius Vidmantas Vaškys sakė, kad negali nieko komentuoti. „Lėktuvas yra techniškai tvarkingas, su dokumentais viskas yra gerai“, – tikino jis. V.Vaškys taip pat užsiminė, kad atliekama švedų gamybos lėktuvų, kuriais skraido „Donbassaero Airlines“, apžiūra. „Šitas lėktuvas skraido laikinai“, – sakė generalinis direktorius ir patarė kreiptis į oro linijų atstovą Aleksandrą Vasiljevą.
Tačiau pastarasis nebuvo nusiteikęs kalbėti. „Skraidome tvarkingai, skrydžių atidėjimų nebūna. Jei atsiranda problema, mes turėtume gauti oficialias pretenzijas“, – 15min.lt sakė A.Vasiljevas. Anot jo, visus klausimus turėtų užduoti pats skrydžio kokybe nepatenkintas keleivis.
Tačiau A.Kiaušas sakė niekam skųstis neketinantis. „Čia beviltiškas reikalas. Man čia kaip tragikomedija“, – sakė jis ir pridūrė, kad daugiau „Donbassaero Airlines“ lėktuvais neskraidys, rinksis skrydžius per Rygą.
Wikimedia.org nuotr./Taip atrodo lėktuvo SAAB-340 modelis. |
Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas 15min.lt sakė, kad problemų su „Donbassaero Airlines“ iš tikrųjų esama. Apie liepos 17 dienos skrydį su AN-24 jis nežinojo, bet užsiminė, kad šis lėktuvas Vilniuje leidosi ir liepos 26 dieną, sekmadienį.
Pasak A.Šumsko, „Donbassaero Airlines“ keleivius paprastai skraidina lėktuvais SAAB-340, todėl pasirodžius senukui AN-24 teko nustebti. „Pirmadienį gavau informacijos apie ne visai patikimą salono būklę“, – sakė pašnekovas ir pridūrė, kad oro linijos šį lėktuvą yra deklaravusios kaip rezervinį.
Pasak A.Šumsko, CAA pareigūnai nekantriai ir su didinamuoju stiklu laukia kito „Donbassaero Airlines“ priklausančio lėktuvo AN-24 pasirodymo. „Bus atlikta rimta to lėktuvo patikra“, – sakė jis.
CAA pareigūnus domina, ar lėktuvas yra pakankamai saugus skraidinti keleivius. A.Šumskas, paprašytas išvardyti bent keletą saugumo reikalavimų, sakė, kad lėktuve privalo būti tvarkingi krėslai, saugos diržai, avariniai išėjimai, privaloma ir gera išorinė techninė būklė.
Jei CAA pareigūnai ras kokių nors pažeidimų, AN-24 bus neišleistas iš Vilniaus oro uosto, kol jie bus pašalinti, arba į Ukrainą bus išsiųstas be keleivių.
Skrydžio metu A.Kiaušas nufilmavo vaizdo medžiagą, iš kurios matyti, kaip pro langus į lėktuvo saloną veržiasi garai.