Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti
09 14

Keleiviniu traukiniu – pro kapines ir lėktuvų nusileidimo taką: Kaune surengtas išskirtinis pasivažinėjimas

Keleivinis traukinys ant lėktuvų pakilimo tako – kuriai transporto priemonei pirmenybė? Štai tokį klausimą iškėlė gidas Algimantas Grigas, kai Geležinkelininko dienos proga Kaune leidomės į išskirtinę ekskursiją traukiniu per Šančius, Fredą ir Aleksotą. Bilietai į šį nuotykį buvo išgraibstyti akimirksniu. Važiavome ne tik pro žydų kapines, Aleksoto aerodromo pakilimo taką, bet ir kilome į šlaitą, lindome po estakada.
Ekskursija po Kauną traukiniu
Ekskursija po Kauną traukiniu / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.

„Tai ekskursija po vietas, kur įprastai reguliariai nevažiuoja keleiviniai traukiniai“, – pajudėjus iš Kauno geležinkelio stoties, į kokį unikalų Lietuvos geležinkelių suorganizuotą nuotykį leidžiamės, mums ėmė pasakoti gidas.

Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Gidas Algimantas Grigas
Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Gidas Algimantas Grigas

Dar XIX a. vid. Kaunas tapo gubernijos centru, 1846 m. buvo patvirtintas naujamiesčio plėtros planas, pradėta tiesti geležinkelio linijos Varšuva–Sankt Peterburgas atšaka.

Senoji geležinkelio stotis buvo pastatyta dar cariniu laikotarpiu. Tarpukariu ji lėmė miesto plėtrą Rytų kryptimi – formavosi naujas pramoninis Karmelitų rajonas.

Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Ekskursija po Kauną traukiniu
Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Ekskursija po Kauną traukiniu

Antrojo pasaulinio karo metu stotis buvo susprogdinta, 1950 m. atstatyta. Atstatymo metu panaudota dalis senosios stoties plytų.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kauno geležinkelio stotis
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kauno geležinkelio stotis

Beje, tas pats architektas suprojektavo ir Vilniaus geležinkelio stotį. Tiesa, kaunietiškoji yra ženkliai nuosaikesnė, joje mažiau puošmenų.

Gretos Skaraitienės / BNS nuotr./Vilniaus geležinkelio stotis
Gretos Skaraitienės / BNS nuotr./Vilniaus geležinkelio stotis

Skaičiavo iki 300 tūkst.

Kauno geležinkelio stotis – išvykimo stotis, kurioje sutelpa daug emocijų: nuo džiaugsmo, kai 1937 m. čia su antrųjų istorijoje Europos pirmenybių aukso medaliais buvo pasitikta iš Rygos parvykusi Lietuvos krepšinio rinktinė (taip, krepšininkai į čempionatą vyko ir iš jo sugrįžo traukiniu!), iki begalinio tremtinių bei jų artimųjų skausmo.

Prie pat stoties ant atsisveikinimo kalneliu vadinamos kalvos matomas kryžius būtent ir simbolizuoja šį liūdną Lietuvos istorijos įrašą.

„2017 m. stotyje buvo įrengta meninė instaliacija. Per garsiakalbį sklido iš lėto skaičiuojantis balsas: vienas, du, trys, keturi... Taip pagerbti 300 tūkst. žmonių, kurie ištremti į Sibirą iš Kauno geležinkelio stoties. Šis skaičiavimas truko daugiau nei 200 valandų – apie 9 dienas.

Beje, po bėgiais, kuriais važiuojame, po Tunelio gatve, po žeme yra didžiuliai vamzdynai, kuriuose yra uždarytas Girstupio upelis. Jis ir suformavo šį slėnį“, – įdomius faktus vieną po kito dėliojo gidas.

Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Ekskursija po Kauną traukiniu
Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Ekskursija po Kauną traukiniu

Kauno geležinkelio stoties teritorijoje išlikęs lokomotyvų depas – pusračio forma išdėstyti lokomotyvų garažai, o statinio viduryje – didžiulė besisukanti platforma, ant kurios užvažiavus, lokomotyvas gali būti nukreiptas į tinkamą kelią.

Gido žiniomis, Vilniuje tokia platforma yra užkonservuota ir neveikianti, Kaune veikia.

Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Ekskursija po Kauną traukiniu
Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Ekskursija po Kauną traukiniu

Pirmumo teisė prieš traukinį

Judame link Šančių. Kelionės metu mašinistui Petrui teko nemenkai pasivaikščioti – dažnai keisti keliai bei kryptys, o traukinio priekis ne kartą virto galu ir atvirkščiai.

Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Ekskursija po Kauną traukiniu
Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Ekskursija po Kauną traukiniu

Nustebę liko ir traukinį stabtelėję praleisti automobilių vairuotojai, o Šančių gyventojai, išvydę šalia judrios gatvės dardančius vagonus su keleiviais, žaismingai mojavo sveikindamiesi.

„Jei nežinojote, traukinys turi pirmumo teisę ne tik prieš automobilius pervažose, bet ir prieš lėktuvus jų pakilimo ar nusileidimo take“, – šyptelėjo A.Grigas.

Pasak jo, Lietuvoje turime apie 1700 km geležinkelio kelių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas