Lietuviškoje interneto padangėje šiuo metu veikia kelios svetainės, kurios padeda rasti bendrakeleivių, keliaujančių ir į kitą šalies miestą, ir į užsienį. Prognozuojama, kad keliaujančiųjų ta pačia kryptimi paieškos atėjus atostogų ir kelionių sezonui taps dar intensyvesnės.
Bendrakeleivių paieškos sistema veikia gana paprastu principu: užsiregistravę specialiose interneto svetainėse vairuotojai gali rasti pakeleivių, o keleiviai – vairuotojų. Tiek vairuotojai, ieškantys keleivių, tiek keliautojai, ieškantys, kas juos pavežėtų, nurodo, kokią dieną ir kuria kryptimi planuoja keliauti, bei palieka savo kontaktus.
Anot šių specializuotų portalų įkūrėjų, tokios kelionės keliautojams atsieina kur kas pigiau, o vairuotojams atsiperka išlaidos už degalus. Didelė dalis vairuotojų netgi neprašo pinigų – jiems tiesiog smagiau važiuoti su bendrakeleiviais, nei vieniems.
Tokių kelionių kainos keleiviui yra kur kas mažesnės nei renkantis tradicines transporto priemones – autobusus ar traukinius, o vairuotojams kompensuojamos išlaidos, kurias jie skiria degalams, – sakė D.Lašaitė.
Internetiniame portale www.bendrakeleivis.de užsiregistravęs Ignas siūlosi pavėžėti žmones iš Palangos į Klaipėdą. „Kiekvieną dieną iš Palangos važiuoju į darbą Klaipėdoje. Tai pakankamai prabangu, todėl nusprendžiau susirasti bendrakeleivių. Prašau simboliškai – 3 litų. Jei susirandu tris keleivius, į darbą važiuoju kaip ir veltui – atsiperka visa kelionė", – šypsojosi 21 metų vaikinas.
Anksčiau keleivių Ignas ieškodavo užsukęs į Palangos autobusų stotį, tačiau ilgainiui pamatė, kad kur kas patogiau įdėti skelbimą internetinėje svetainėje ir iš anksto sužinoti, ar tikrai kas nors norės važiuoti kartu.
Kitas to paties portalo lankytojas Paulius išplatino skelbimą, kad gali pavežėti pakeleivius iš Panevėžio į Klaipėdą. Anot jo, netrukus atsirado kelios vilnietės merginos, kurios iš Vilniaus atvažiavo į Panevėžį ir kartu keliavo į uostamiestį. „Aš paprašiau simbolinio mokesčio už pavežėjimą – 10 litų. Tuo tarpu autobuso bilietas iš Panevėžio į Klaipėdą kainuoja apie 58 litus, – pasakojo vaikinas. – Man vienam važiuoti mašina į Klaipėdą per brangu, o keliauti autobusu taip pat brangiai atsieina.“
Bendrakeleivių paiešką palengvinančių interneto svetainių įkūrėjai pastebi, kad skelbimų bei lankytojų skaičius čia nuolat auga. Viena iš portalo www.važiuojam.lt įkūrėjų Dalia Lašaitė teigė, kad per kelis mėnesius nuo svetainės įkūrimo jau buvo įdėta 200 skelbimų, o vartotojų skaičius šiuo metu siekia tūkstantį. „Tokių kelionių kainos keleiviui yra kur kas mažesnės nei renkantis tradicines transporto priemones – autobusus ar traukinius, o vairuotojams kompensuojamos išlaidos, kurias jie skiria kurui. Tiesa, dalis vairuotojai išvis neprašo pinigų“, – sakė pašnekovė.
Anot jos, populiariausi maršrutai yra tarp didžiųjų Lietuvos miestų. Nemažai siūlančių pavėžėti į Lenkiją buvo tada, kai kilo apsipirkimo šioje šalyje kaimynėje pikas. D.Lašaitės manymu, vasarą padaugės maršrutų pajūrio link. Atsiranda ir tokių keliauninkų, kurie ieško, kas galėtų nuvežti į kokį koncertą, o kartais vairuotojai skelbiasi galintys pavėžėti į darbą tame pačiame mieste.
Daugiau nei pusmetį veikiančios internetinės svetainės www.asvaziuoju.lt įkūrėjas Darius Vaičius teigė, kad populiarios kelionės ne tik Lietuvoje, bet ir į užsienio šalis. „Populiariausi maršrutai yra tarp didžiųjų Lietuvos miestų, – antrino jis kitų panašių portalų įkūrėjams. – Tokių kelionių kainos yra kur kas mažesnės nei įprasta, bet dažnai vairuotojai veža ir nemokamai ar tiesiog už simbolinę kainą“, – sakė D.Vaičius.
Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro vadovė Romena Savickienė atsargiai vertino tokį kelionės būdą. „Jeigu mano dukra norėtų keliauti tokiu būdu, kaip mama vargiai ar ją išleisčiau. To nesiūlome ir savo turistams, nes pirmiausia mums rūpi atvykstančio svečio saugumas“, – sakė ji.