Į 15min redakciją kreipėsi Vilniaus g. 34-ojo namo gyventojas Aurimas. Vyras viliasi, kad, paviešinus jo papasakotą istoriją, namo administratoriaus „Mano būstas“ darbuotojai bus priversti dirbti greičiau. Anot jo, birželio 5 dieną Vilniaus g. 34-ame name veikiančiame restorane „Senieji rūsiai“ per sienas ėmė veržtis vanduo. Kaip paaiškėjo, trūko sienoje esantis šalto vandens vamzdis, todėl nuspręsta užsukti vandenį (tiek šaltą, tiek ir karštą) visam kvartalui , t.y. 30-čiai butų.
„Kadangi gyvename ne akmens amžiuje, tikėjomės, kad avarija bus likviduota per porą valandų, tačiau iki vakaro vanduo neatsirado. Skambinome „Mano būstui“, jie patikino, kad naktį meistrai nedirbs, todėl atvažiuos iš pat ryto ir sutvarkys. Vėliau paaiškino, kad vandens nebus iki birželio 8 dienos, o gal ir ilgiau. Pirmadienio popietę avarija dar nebuvo likviduota ir vandens tiekimas neatstatytas. Nenormalu, kad miesto centre gyvenantys žmonės ir čia veikiantys restoranai palikti likimo valiai be vandens neaišku kuriam laikui“, – piktinosi Aurimas.
Pasak jo, savaitgalį niekas net nebandė tvarkyti trūkusio vamzdžio. Pirmadienį su Aurimu susisiekė „Mano būsto“ administratorė ir informavo, kad bandys ieškoti gedimo. Vanduo iš viso atjungtas dviem namams. Vilniaus gatvė – pėsčiųjų gatvė, besitęsianti nuo Laisvės alėjos iki Rotušės aikštės. Joje virte verda gyvenimas, apsilanko daug žmonių, veikia dešimtys kavinių, barų ir restoranų.
„Mūsų name yra daug restoranų: ir „Avilys“, ir „Buon Giorno“, ir „Kaukas“, ir „Senieji rūsiai“, o administratorius nežino, net kada pradės tvarkyti“, – stebėjosi vyras.
Ieškos, kas atlygintų žalą – mažiausiai 6 tūkst. eurų
Pirmadienio popietę 15min žurnalistei pavyko susisiekti su vieno iš 34-ame name veikiančių restoranų – „Buon Giorno Taverna“ atstove. Agne prisistačiusi maitinimo įstaigos direktorė patvirtino, kad praėjusį penktadienį restorane dingo vanduo, nuo 14 valandos vis bandyta susisiekti su būsto administratoriumi.
Darbuotojai liko be darbo, mes likome be pajamų šiuo sunkiu laikotarpiu.
„Avarinės tarnybos darbininkai tuomet pasakė, kad tą dieną niekuo pagelbėti negali ir atvyks šeštadienį. Žinoma, ir šeštadienį nieks neįvyko. Jų komentaras: ieško patalpų savininkų. Mes siūlėme pagalbą dėl kontaktų, tačiau jokių žinių ir vėl nesulaukėme. Sekmadienį pasakė, kad 8 dieną tvarkys, tačiau mes vis dar be vandens.
Veiklą teko sustabdyti, kadangi be vandens jos vykdyti neįmanoma. Patyrėme nuostolių, nes negalėjome dirbti savaitgalį, ir dar Tėvo dieną. Turėjome rezervacijų ir teko viską atšaukti. Darbuotojai liko be darbo, mes likome be pajamų šiuo sunkiu laikotarpiu, kai bandėme stotis ant kojų, išlaikyti savo darbuotojus bei visą verslą. Labai apmaudu, nes ėmėmės veiksmų, tačiau galiausiai pasijautėme taip, lyg mus ignoruotų“, – piktinosi „Buon Giorno Taverna“ atstovė.
Ji mano, kad veiklos pirmadienį taip ir nepavyks atnaujinti. Restorano vadovai nežino, ko griebtis, tačiau džiaugiasi, kad namo gyventojai nenuleidžia rankų.
„Restoranas gyvuoja jau 10 metų, tačiau niekada per tiek laiko neturėjome problemų. Jei susidurdavome su kokiomis, tai tebūdavo profilaktiniai patikrinimai. Vis dėlto apie juos įspėdavo iš anksto“, – teigė restorano direktorė.
Paklausta, kokio dydžio nuostolius patyrė dėl to, kad negali dirbti jau ketvirta diena, ji įvardijo 6 tūkst. eurų sumą.
„Tikrai ieškosime kaltų ir reikalausime atlyginti nuostolius. O dar produktai, kuriuos teks išmesti... Karantino metu mes nedirbome, atsidarėme tuomet, kai Vyriausybė leido lauko kavinių veiklą – balandžio 27 dieną. Ir štai, padirbti spėjome tik iki birželio 4-osios“, – teigė „Buon Giorno Taverna“ atstovė.
Ten pat veikiančio restorano „Avilys“ atstovai 15min pranešė, kol kas atnaujinę tik savo baro, veikiančio priešais esančiame pastate, veiklą. „Avilio“ atidaryti jie neskuba, laukia turistų.
„Bet suprantame susidariusią ypatingą situaciją. Per 20 metų to dar nėra buvę. Visos avarinės situacijos buvo sprendžiamos iš karto. Šį sykį namo administratorius nuvylė“, – nuomonę išsakė „Avilio“ atstovas.
Ten pat įsikūręs "Kauko" baras savo veiklos dar nėra atnaujinęs.
"Gauname pranešimus dėl vandens problemų, bet patalpos tuščios, todėl netenka susidurti su nepatogumais. Jei tai būtų įvykę tuomet, kai veiktume, tai nežinau... Būtų baisu. Susivienytume su kaimynais, kad kuo greičiau būtų viskas suremontuota", - teigė "Kauko" baro atstovas.
Darbus stabdo nesukalbamas buto savininkas
Administratoriaus „Mano būstas“ atstovas spaudai Paulius Ugianskis pirmadienio popietę 15min žurnalistei paaiškino, kad penktadienį Vilniaus g. 34-ame name išties buvo užfiksuota vandentiekio vamzdžio avarija.
„Mūsų įmonės specialistai atvyko į įvykio vietą ir nustatė, kad trūko vamzdis, kuris yra vieno iš butų sienoje. Norint sutvarkyti avariją, reikia griauti sieną ir tvarkyti vamzdį, tačiau buto savininkas kategoriškai atsisakė leisti tą daryti. Dėl to teko užsukti vandens tiekimą net dviem namams, nes jie turi vieną bendrą vandentiekio sistemą. Visą savaitgalį gyventojams tiekėme vandenį specialiose tarose“, – paaiškino „Mano būsto“ atstovas.
Anot jo, šiuo metu meistrai dirba objekte, toliau deramasi su minėto buto gyventoju ir ieškoma sprendimų, kaip išspręsti avarinę situaciją.
„Problemą jau galėjome pašalinti prieš dvi dienas, jei tik gyventojas, kurio bute užfiksuotas gedimas, būtų leidęs atlikti remonto darbus. Reikia jo geranoriškumo“, – paaiškino P.Ugianskis.
Papildyta 19.41 val. „Mano būstas“ atstovas P.Ugianskis 15min informavo, kad sutarimo neina susirasti vis dėlto ne su vieno, o dviejų patalpų savininkais – vienas butas priklauso privačiam asmeniui, kuris kategoriškai neįsileidžia avarinės tarnybos darbuotojų, kitas – „Senųjų rūsių“ restoranui, nenorinčiam, kad būtų griaunamos neva tai kultūros paveldui priskiriamos sienos. „Senieji rūsiai“ į 15min užklausą neatsakė.
„Per du kaimynus kenčia visi kiti. Darbininkai pluša ir dabar objekte, bando atrasti sprendimų, kad nors laikinai būtų pajungtas vanduo, bet mažai tikėtina, kad pavyks. O jei ir pavyks, tai bus laikinas sprendimas. Šiuo metu su teisininkais jau ruošiami dokumentai, kurie bus pateikti antstoliams. Su jais bus patekta į reikiamas patalpas, o nenorėję įsileisti už patirtus nuostolius dengs iš savo kišenės. Tai, žinoma, šiek tiek užtruks, bet nenorintys privalės įsileisti“, – paaiškino P.Ugianskis.
Neigia „Mano būsto“ žodžius
Pirmadienio vėlyvą vakarą su 15min žurnaliste susisiekęs „Senųjų rūsių“ atstovas tikino, kad redakcijai yra pateikta klaidinga informacija apie tai, jog restorano savininkai kažko kažkam neleido taisyti.
„Mes visą dieną bendradarbiavome su “Kauno būstu„ ir leidome “Kauno būstui„ nuo mūsų pajungti gyventojams vandenį bent laikinai, kol buto savininkas, kuriame trūkęs vamzdis, sutiks įsileisti“, – tikino „Senųjų rūsių“ atstovas.
Anot jo, pirmadienį apie 23.45 valandą buvo atnaujintas šalto vandens tiekimas. Vanduo buvo pajungtas nuo „Senųjų rūsių“ restorano.