Lazdijų rajono Bagdononių ir Paliūnų kaimų gyventojai piktinasi, kad rudenį išasfaltuotas kelias per kaimus po žiemos tapo nepravažiuojamas, tuo tarpu kelininkai ramina, kad galioja garantinis laikotarpis ir papildomai lėšų skirti nereikės – remontas bus atliktas rangovo lėšomis.
Tam, kad būtų išsiaiškinta situacija ir rastos priežastys, kodėl naujoji kelio danga atlaikė vos keletą mėnesių, kelininkai teigia kuriantys komisiją.
„Rudenį, prieš pat Seimo rinkimus, per mūsų gyvenvietę kelininkai nutiesė naują kelio dangą – ant buvusio žvyrkelio buvo patiestas asfaltas. Apsidžiaugėmė, kad dulkių nebus, švariai ir patogiai važinės ne tik tuo keliu link savo sodybų paežerėse vasaromis skubantys ponai, bet ir mes, kaimiečiai. Tačiau asfaltu džiaugėmės neilgai – jau po žiemos visa danga buvo sulaužyta, iškilota, provėžuotas kelias taip išmaltas, kad visą pavasarį, kol laikėsi įšalas, nebuvo įmanoma nei pravažiuoti, nei praeiti. Dabar, kai pradžiūvo, kelininkai vėl sulėkė – remontuoti žada. Nieko nesuprantam – rugsėjį asfaltą klojo, balandį jau remonto reikia. Ir ne bet kokio remonto – kapitalinio,nes danga nepravažiuojama. Laužome automobilius, pas mus Velykoms atvažiavę vaikai automobilius turėjo palikti už kelių šimtų metrų nuo sodybų. Ar tai ne lėšų švaistymas?“ – piktinosi bagdononiškiai ir paliūniškiai.
Vilmos Danauskienės nuotr./Bagdononių kaimo gyventoja Monika Daugirdienė |
Labiausiai nepasisekė Bagdononių kaime gyvenančiai Monikai Daugirdienei. Remontuodami kelią, bendrovės „Alkesta“ kelininkai net įvažiavimą į moters sodybą sudarkė: nepatiesus pralaidos, pro išmaltą gruntą patekti automobiliu į kiemą tapo neįmanoma. Moteris iš kiemo į gatvę patenka patiestomis medinėmis lentomis.
„Mano garbaus amžiaus vyras po insulto yra paralyžiuotas, judame tik neįgaliojo vežimėlio pagalba. Savaitgalį atvažiavo gydytojas, į kiemą neįvažiuoja, užklimpo. Kviečiau kaimyną su traktoriumi ištraukti automobilį. Kelininkai, tiesdami tą naują dangą, sugebėjo net įvažiavimą į mano sodybos kiemą suarti – kaip man išstumti vyrą vežimėlyje iki plento, kad pas daktarus automobilis atvažiavęs nugabentų? Atrodo, tarsi tyčia būtų taip palikę,“ – pasakojo moteris.
Lazdijų rajono savivaldybės administracijos Seirijų seniūnijos, kuriai priklauso minėti kaimai, seniūnė Česlova Šmulkštienė paaiškino, kad kelio atkarpą Avižieniai – Straigiai praėjusį rudenį remontavo bendrovė „Alkesta“. Tačiau kas buvo užsakovai, seniūnė teigė nežinanti. „Tikrai ne Lazdijų rajono savivaldybė ir ne Seirijų seniūnija“, – sakė Č.Šmulkštienė.
Seniūnijos vadovė neslėpė pati mačiusi šiomis dienomis kelią per Bagdanonis. „Baisu, ką ir pasakysi. Nežinau, kuo ten jie asfaltavo, bet faktas, kad tokia danga lietuviškos žiemos neatlaikė“, – sakė valdininkė.
Vilmos Danauskienės nuotr./Bagdononių kaimo gyventoja Monika Daugirdienė |
Valstybės įmonės „Alytaus regiono keliai“ direktoriaus pavaduotojas ir vyriausiasis inžinierius Raimundas Lukaševičius teigė, kad kelio remonto projektą, kuriuo buvo tvirtinama kelio danga, užsakė Lietuvos automobilių kelių direkcija, o darbus vykdė bendrovė „Alkesta“, laimėjusi skelbtą konkursą.
„Ten projektas buvo kelio remonto darbams. Buvo gautas raštiškas Lazdijų rajono savivaldybės administracijos pritarimas šiems darbams. Ir tiesiamas buvo ne asfaltas, o eksperimento būdu kelio gruntas sutvirtintas dvigubu bituminės emulsijos ir skaldos sluoksniu, prieš tai 30 centimetrų gylio kelio paviršiaus sluoksnį specialia technika apdirbant ir sumaišant su tvirtinimui naudojamu cementu“, – paaiškino R.Lukaševičius.
Patiesti kilometrą tokios eksperimentinės dangos vidutiniškai kainavo 0,5 milijono litų – iš viso daugiau nei 2,5 milijono litų už darbus. Anot kelininkų, tiesiant įprastą asfalto dangą, darbų kaina būtų siekusi „nuo 1 milijono litų už kilometrą“.
Kelininkas R.Lukaševičius neslėpė, kad remontuoti po žiemos vėl reikia, nes „eksperimentas, matyt, nepasiteisino“.
„Darbams galioja garantinis laikotarpis, taigi, papildomai lėšų skirti nereikės. Sudarysime komisiją, kuri išsiaiškins, kodėl taip atsitiko. Mano nuomone, kaltas gali būti vietovės kalnuotas reljefas arba netinkamai paklotas gruntinių vandenų drenažas. Be abejo, gali būti, kad eksperimentas nepasiteisino, gal netinkamai parinkta buvo technologija, nors mes tokios technologijos pavyzdžių turime Lietuvoje, ir Varėnoje ar Žemaitijoje problemų nekilo“, – sakė Alytaus regiono kelių atstovas.
Šiais metais Lietuvos automobilių kelių direkcija visai Alytaus apskričiai neskyrė nei cento lėšų, skirtų naujų kelių su asfalto danga tiesimui.