2010 10 21

Keltas „Lisco Gloria“ – pakeliui į Daniją

Ketvirtadienį, po beveik dviejų savaičių dreifavimo Baltijos jūroje, spalio 9-osios naktį degęs keltas „Lisco Gloria“ buvo nuplukdytas į Danijos uoste Odensėje esančią laivų statyklą tirti.
Keltas po gaisro
Keltas po gaisro / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Iki šiol laive vyko gelbėjimo darbai bei nuolatinė jo būklės stebėsena: ant sudegusio laivo denio dirbo ugniagesiai, buvo likviduojami gaisro židiniai ir ruošiamas techninis laivo nutempimo planas.

Gaisro kelte tyrimu užsiimanti Lietuvos, Vokietijos ir Danijos saugios laivybos administracijų  ekspertų grupė davė leidimą keltą tempti į krantą, esą jo būklė atitinka techninius, stabilumo ir saugos reikalavimus. Prieš tai iš kelto buvo išpumpuota apytikriai 230 tonų vandens. Visa tempimo operacija truks 18–20 valandų.

Laivas tempiamas į Odensės miestą ir jame esančią laivų statyklą, neva ten bus patogiausia apžiūrėti laivą. Apžiūroje dalyvaus tyrimą atliekančių šalių ekspertai, draudimo kompanijų bei kelto savininkės „DFDS Seaways“ atstovai. Pasak Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus pavaduotojo Robertino Tarasevičiaus, ekspertas iš Lietuvos į Daniją šiandien dar nevyko: „Mūsų sudarytos darbo grupės atstovas turėtų vykti kitą savaitę, nes kol kas konsultuojamasi su kitomis tyrime dalyvaujančiomis šalimis, kada geriausia apžiūrėti laivą.“

Specialisto manymu, gaisro kelte „Lisco Gloria“ priežasties ir padarinių tyrimas gali užtrukti keletą mėnesių, o gal net pusę metų. „Procesas truks mažiausiai kelis mėnesius, o gal net užsitęs iki pusmečio. Buvo atvejų, kad panašios avarijos tiriamos ir dar ilgiau, tačiau tokio masto tyrime Lietuvos saugios laivybos administracijos ekspertai dalyvauja pirmąkart“, – sakė R.Tarasevičius. Kol vyksta tyrimas, nė viena šalis nekomentuoja jo eigos, esą iki tyrimo pabaigos gaisro priežastys nebus viešinamos.

Kompensacijų teks palaukti

„15 minučių“ primena, kad spalio 9-osios naktį gaisro, kilusio kelte „Lisco Gloria“, plaukusiame iš Klaipėdos į Kylį, metu dauguma iš 236 keleivių prarado visą savo turtą. Kai kurie lietuviai į Palangos ir Vilniaus oro uostus grįžo vienmarškiniai. Tąkart „DFDS Seaways“ Rinkodaros skyriaus vadovas Vaidas Klumbys sakė, kad keleiviams bus kompensuota už visus prarastus asmeninius daiktus peržiūrėjus jų užpildytas prarasto turto deklaracijas. Kaip ketvirtadienį teigė V.Klumbys, į kompaniją dėl sudegusių asmeninių daiktų kreipėsi apie 80 procentų keleivių. „Kol kas neaišku, ar dar išlikę kokių daiktų, tad apie kompensacijas kalbėti anksti“, – sakė pašnekovas.

Kol vyksta tyrimas, bendrovė nesnaudė ir išsinuomojo Italijoje 2007-aisiais pagamintą keltą „Baltic Amber“. Šis ro–pax tipo laivas jau savaitę sėkmingai kursuoja senuoju maršrutu Klaipėda–Kylis tris kartus per savaitę iš kiekvieno uosto. Laivas išsinuomotas iš bendrovės „Stena ro–ro“ su techninės priežiūros personalu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų