Kompanijai „DFDS Seaways“ priklausęs keltas kaip metalo laužas buvo parduotas estų valdomos Vakarų laivų gamyklos Klaipėdoje antrinei įmonei „Vakarų Refonda“. Pirkinį įsigijusios bendrovės atstovai jokių sandėrio detalių nekomentavo.
Kiek anksčiau skelbta, kad sudegęs keltas, kuris buvo laikomas Odensės uoste Danijoje, iš ten pajudėjo vasario 16 dieną. Antradienį iki pat vidurdienio buvo neaišku, ar vilkikai parplukdys sudegusį keltą į Vakarų laivų gamyklos teritoriją, nors oro sąlygos buvo puikios. Uosto kapitonas nedavė leidimo įplaukti keltui, kadangi dar nebuvo paruošta krantinė jam švartuotis.
Tyrimas tebevyksta
Nors keltas atiduotas supjaustyti, tyrimas dėl gaisro, kilusio pernai spalio 9 dieną, vis dar tęsiamas. Pasak „DFDS Seaways“ Komunikacijos ir marketingo skyriaus vadovo Vaido Klumbio, ekspertams pakako surinktų duomenų, tad kliūčių parduoti keltą kaip metalo laužą nekilo. Buvo nustatyta, kad gaisro metu padaryta žala keltui buvo itin didelė – jo remontas siektų apie 60 mln. eurų, todėl nuspręsta jį supjaustyti.
Manoma, kad supjaustyti laivą užtruks apie 5 mėnesius. Kaip teigė V.Klumbys, dėl gaisro įmonei „DFDS Lisco“ draudimo bendrovė turėtų išmokėti 70 mln. eurų. Į šią sumą įskaičiuotas ir ekonominio intereso draudimas. „Tikimės, kad pinigai bus išmokėti kovo mėnesį, savo ruožtu, kaip žadėta, kompanija išmokėjo kompensacijas už patirtą moralinę žalą 97–iems procentams tąkart keltu plaukusių žmonių“, – komentavo bendrovės atstovas.
Plaukios naujas keltas
Vietoje sudegusio kelto „Lisco Goria“ kompanija „DFDS Seaways“ iš DSDS grupei priklausančios įmonės įsigijo laivą „Liverpool Seaways“. Šis keltas yra to paties ro–pax tipo laivas kaip „Lisco Optima", kuris laikinai plaukiojo maršrutu Klaipėda–Karlshamnas (Švedija). Šis keltas plaukios su Lietuvos vėliava ir jame dirbs Lietuvos įgulos. „Naujojo kelto įvedimas esamų tvarkaraščių nepakoreguos. Planuojama, kad keltas Karlshamno linija pradės plaukioti kovo pradžioje“, – sakė V.Klumbys.
Tuo tarpu „Lisco Optima“ ims plaukioti Kylio (Vokietija) kryptimi. Po šių pasikeitimų bus nutraukta nuomos sutartis su keltu „Baltic Amber“. Pastarasis Italijoje pagamintas keltas buvo išsinuomotas kartu su įgula netrukus po gaisro ir kartą per savaitę plaukdavo į Kylį.