Keleivius ir dviratininkus nuo Šiauriniame rage pastatyto pirso ketinama plukdyti jau antradienį, birželio 7-ąją. Iš šios prieplaukos kursuos du keltai – „Nida“ ir „Kintai“. Šis keltas keleivius plukdys nauju maršrutu tiesiai į Jūrų muziejų pagal jūrų liūtų pasirodymų grafiką.
Pasak bendrovės „Smiltynės“ perkėla generalinio direktoriaus Dariaus Butvydo, jau seniai kalbėta apie bendradarbiavimą su Jūrų muziejumi ir ieškota abipusiai naudingo varianto. „Jūrų muziejaus klientai yra ir mūsų klientai, todėl itin svarbi jų strategija, nuo kurios priklauso ir keltų keleivių srautas“, – „15min“ sakė D.Butvydas ir patikino, jog ši veikla atsipirks, nors keleivių, kitaip nei transporto priemonių, plukdymas ir nėra pelninga veikla.
Paklaustas, ar dėl to nežlugs mažųjų laivelių, plukdančių į muziejų, verslas, D.Butvydas atsakė, kad konkurencija yra konkurencija. Jūrų muziejus noriai prisidėjo prie šios idėjos. Pasak muziejaus Ryšių su visuomene skyriaus vedėjos Nikos Puteikienės, lankytojų patogumui Šiauriniame rage kartu su kelto bilietu bus galima įsigyti ir bilietą į Jūrų muziejaus ekspozicijas bei Kalifornijos jūrų liūtų pasirodymus. „Mes džiaugiamės šia iniciatyva, kadangi dėl užsitęsusios delfinariumo rekonstrukcijos delfinai Graikijoje liks dar iki rudens, lankytojai galės patogiai atvykti į jūrų liūtų pasirodymus. Birželį bus rengiami trys, o nuo liepos – keturi jūrų liūtų pasirodymai per dieną“, – kalbėjo N.Puteikienė. Be minėtųjų pramogų, klaipėdiečius ir miesto svečius šią vasarą vėl džiugins muzikinis keltas, klubinėtojams bus atvira naktinė „Dr.Who terasa“ ant vandens.
Su šunimis – brangiausia
Kaip ir pernai, šiemet žmogui persikelti keltu į Smiltynę ir atgal kainuoja 2,90 Lt. Tiek pat kainuoja ir kelionė dviratininkam. Nesikeis ir daug diskusijų sukėlusios gyvūnų perkėlimo kainos, kurios yra dvigubai ir daugiau didesnės nei kelionės kaina žmogui: už mažą gyvūnėlį (katiną, šuniuką, – red. past.) reikės mokėti 5 Lt, dideli šunys ir kiti gyvūnai, pavyzdžiui, žirgai, bus keliami už 10 Lt. Šios kainos galios ir besikeliantiems į Jūrų muziejų.
D.Butvydas sakė, jog poreikis didinti kainas būtų, kadangi per pirmąjį šių metų ketvirtį kuro kainos išaugo 14 proc. Per šį ketvirtį buvo nuostolinga ir bendrovės veikla, tačiau taip esą būna kiekvienų metų pradžioje. „Kainų negalime reguliuoti kaip norime, jos derinamos su Kainų komisija. Ruošiami pakeitimai, kuriuos patvirtinus, kaina gali išaugti, tačiau šį sezoną ji tikrai nesikeis“, – žadėjo D.Butvydas. Jis užsiminė, jog nebeliks traukinukų, kurie kursuodavo Smiltynėje ir į Kruizinį laivų terminalą, esą jų veikla nuostolinga. Šiuo metu sprendžiamas dviejų traukinukų likimas, iš kurių vienas turėtų likti „Smiltynės perkėlai“, o kitas – išnuomotas ar parduotas.
Nepatogumai laukia ratuotų
Laivybai keltais išsikėlus prie Šiaurinio rago, nepatogumų patirs automobiliais į prieplauką norintys atvykti klaipėdiečiai ir miesto svečiai – automobilių palikti arti kelto galimybių nebus. Kai keltų eismas vyko iš Kruizinių laivų terminalo, automobilius žmonės galėjo palikti teritorijoje prie terminalo.
Keblumų sukels ir nereguliuojama sankryža už Biržos tilto į Šiaurinio rago pusę, kuri piko metu būna užkimšta transporto priemonių. Anksčiau tikėtasi, jog įgyvendinus „Memelio miesto“ projektą, „parkavimo“ klausimas bus išspręstas, tačiau projektui apmirus, automobiliams statyti liko tik maža teritorija šalia „Švyturio menų doko“. „Smiltynės perkėla“ šios problemos esą nepajėgi spręsti. Klaipėdos savivaldybės Transporto poskyrio vedėjas Rimantas Mockus kol kas nuo komentarų susilaikė ir teigė, jog Saugaus eismo komisija savivaldybėje susirinks ketvirtadienį ir rimtai svarstys automobilių statymo prie Šiaurės rago problemą. Paklaustas, ar užteks kelių dienų pasiruošti keleivių antplūdžiui, valdininkas teigė, jog daug kas paaiškės, kai Šiaurinio rago prieplauka pradės darbą: „Variantų gali būti begalės, tačiau reikia pamatyti realiai, kaip vyksta eismas ir tada spręsti“, – kalbėjo R.Mockus.
Nestigs pramogų ant vandens
Šią vasarą į keltą „Nida“ sugrįš „Muzikuojantis keltas“. Jau kelis metus gyvuojantis projektas džiugina romantikos išsiilgusius poilsiautojus – gyvo garso koncertai, kelto valsas ties Kiaulės nugara, ir saulės palydėtuvės keleivių lauks kiekvieną šeštadienio vakarą nuo 20 val.
Pirmasis muzikinio kelto reisas planuojamas birželio 18 d. Kelte atidarymo vakarą skambės dviejų aktorių, bardų Kosto Smorigino ir Olego Ditkovskio dainų tekstai. Į naktinį vandens gyvenimą įsilies ir keltas „Kintai“, kuriame laukiami pašėlę vasarotojai, klubinio gyvenimo mėgėjai – kelte įsikurs „Dr.Who – Terasa ant vandens“. Ji veiks kiekvieną vasaros penktadienį nuo 23 val. iki paryčių. Pasak projekto organizatorių, tai puiki galimybė originalių pramogų ištroškusiems žmonėms paįvairinti savo naktinius maršrutus ištrūkus iš uždarų erdvių. Vasaros programoje jau numatyti Mino, Vaido Baumilos, Džordanos Butkutės ir „Olialia“ merginų koncertai. Pirmasis klubas ant vandens atsidarys jau kitą savaitgalį, birželio 10 d. Kelte tilps apie 300–400 klubinėtojų.
„Užmigę“, bet nepamiršti projektai
Kol Šiauriniame rage klientus aptarnaus laikinos bilietų kasos, su nekantrumu laukiama kito sezono, kai duris turėtų atverti naujas Keleivių terminalas – šiuolaikiškos architektūros pastatas su atvira terasa ant stogo, iš kurios bus galima pasigrožėti mariomis, laivais ir saulėlydžiu.
Šiame vieno aukšto pastate bus įrengta laukimo salė, bilietų kasos, sanitarinės patalpos bei kavinukė. D.Butvydas vylėsi, jog rudenį prasidės terminalo statybos. Kiek pritilusi ir greitaeigio kelto į Nidą idėja, tačiau, pasak direktoriaus, šiuo metu atliekami skaičiavimai bei diskutuojama su Klaipėdos universiteto mokslininkais, kokio kelto iš tiesų reikia. „Pirmiausia, jis turi atlikti pagrindinę funkciją – kelti keleivius, o kelionė į Nidą būtų tik antraeilė sezoninė paslauga“, – kalbėjo D.Butvydas ir vylėsi, jog visgi pavyks idėją įgyvendinti iki kitų metų vasaros. Šis keltas ilgainiui turėtų pakeisti ir keltą „Kintai“, kuris 2015-aisiais baigs savo tarnybą. Kiek įstrigęs ir švieslenčių, kuriose skelbiamas keltų grafikas ir kita informacija, įgyvendinimo projektas, tačiau D.Butvydas viliasi, kad iki birželio pabaigos ši paslauga Naujojoje perkėloje jau veiks.