Pasak Muitinės departamento, automatiniu režimu veikianti sistema gali skenuoti iki 60 kilometrų per valandą greičiu važiuojančius traukinių sąstatus – pristatymo metu bus demonstruojama krovininio traukinio patikra.
Sistemos pristatyme dalyvaus finansų ministrė Gintarė Skaistė, Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotoja Dovilė Kraulaidienė, „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „LTG Infra“ vadovas Karolis Sankovskis.
Departamento skelbtą rentgeno aparato įrengimo konkursą pernai vasarą laimėjo Kinijos bendrovės „Nuctech“ padalinys Varšuvoje, šis įrenginys kainavo apie 3,8 mln. eurų, o infrastruktūrą Kenos geležinkelio stotyje už daugiau nei 1,8 mln. eurų (su PVM) įrengė statybos bendrovė „Autokausta“, laimėjusi „LTG Infra“ skelbtą konkursą.
Rentgenas laikomas efektyviausia priemone ieškant traukiniais gabenamos kontrabandos. Anksčiau Kenoje veikusi įranga sugedo prieš septynerius metus, todėl traukiniai tikrinami rankiniu būdu.
Premjerė Ingrida Šimonytė pernai teigė, kad rentgenas Kenoje yra saugiausias ir nacionalinio saugumo interesus atitinkantis sprendimas siekiant užkirsti kelią baltarusiškų cigarečių kontrabandai.
Muitinės kriminalinės tarnybos pareigūnai stambias kontrabandos siuntas traukiniuose iš Baltarusijos aptikdavo kone kas savaitę, jos buvo pervežamos ir į Lietuvą gabentuose Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ kroviniuose. Nutrūkus šių trąšų gabenimui, manoma, sumažėjo ir kontrabandos mastas.