2012 05 28

Kitų ES šalių gyventojai labiau nei lietuviai pabrėžia viešųjų išlaidų mažinimo svarbą

Europos Sąjungos (ES) gyventojai investicijas į ekonomikos augimą ir viešųjų išlaidų mažinimą laiko vienodos svarbos priemonėmis kovoti su krize, tačiau lietuviai pirmenybę teikia augimo skatinimui, rodo nauja apklausa.
Lietuvos ir Europos Sąjungos vėliavos
Lietuvos ir Europos Sąjungos vėliavos / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Kovo mėnesį atliktame Eurobarometro tyrime buvo klausiama gyventojų nuomonės, kokios priemonės padėtų greitai įveikti krizę.

Variantą, kad pirmiausia reikėtų investuoti į priemones ekonomikai skatinti, pasirinko 25 proc. visų respondentų ES. Lietuvoje taip manė 38 proc. apklaustųjų.

23 proc. apklaustųjų ES ir 14 proc. Lietuvoje sakė, kad pirmiausia reikėtų sumažinti viešąsias išlaidas. 47 proc. ES gyventojų ir 42 proc. lietuvių manė, kad abi priemonės turėtų būti taikomos vienu metu.

Siekdama suvaldyti krizę, Lietuva griežtų taupymo priemonių ėmėsi anksčiau nei dauguma kitų Europos šalių. Šalies ekonomika 2009 metais smuko beveik 15 proc. Kuklus 1,4 proc. augimas sugrįžo 2010 metais, o pernai bendrasis vidaus produktas padidėjo 6 proc. Šiemet tikimasi 2,5 proc. augimo.

Pastaruosius porą metų būtinybė taupyti buvo pabrėžiama visuose ES viršūnių susitikimuose, o kovo mėnesį 25 valstybių vadovai pasirašė sutartį dėl griežtesnės biudžeto drausmės.

Tačiau gyventojų pasipiktinimas taupymo priemonėmis ir Prancūzijos socialisto Francois Hollande'o pergalė Prancūzijos prezidento rinkimuose paskatino raginimus ES kurti augimo ir užimtumo didinimo strategiją, užuot sutelkus dėmesį tik į fiskalinę discipliną.

Eurobarometro tyrimo metu ES buvo apklausta 26,5 tūkst., Lietuvoje – 1016 gyventojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis