Jungtinė komanda „Pupa – strateginė urbanistika“, „Civitta“ ir VGTU miestų planavimo mokslo institutas pristatė plano tikslus, numatomą rengimo eigą, rezultatus, surengtos apskrito stalo diskusijos. Savivaldybė – užsakovas, o ekspertais kviečiami būti visi klaipėdiečiai.
„Darnaus judumo planavimas miestams tampa vis labiau aktualus. Lietuva yra įsipareigojusi mažinti transporto keliamą taršą, tad turime numatyti priemones, kaip mes to pasieksime. Vien raginimai atsisakyti automobilių pakeis gyventojų įpročių, reikia gerinti sąlygas pėstiesiems, dviratininkams, viešajam transportui. Nebloga pradžia jau padaryta, tačiau sustoti negalime“, – sakė Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas.
Rengiant Darnaus judumo planą, siekiama spręsti Klaipėdos miestui kylančius susisiekimo iššūkius, įgyvendinti pasaulinius ekologiškumo reikalavimus bei padaryti miestą patogų tiek vietos gyventojams, tiek miesto svečiams. Bus analizuojama esama situacija, kuriamos alternatyvos, bendra vizija, galiausiai veiksmų ir priemonių planas. Visuose etapuose bus kviečiama dalyvauti visuomenė. Iki šių metų pabaigos, kol bus parengtas Darnaus judumo planas, dar numatomi 9 vieši renginiai. Planas bus derinamas ir su Susisiekimo ministerija, o galiausiai bus teikiamas tvirtinti miesto tarybai.
Planą rengsiantys specialistai pastebi, kad vis daugiau pasaulio miestų atsigręžia į žmones, svarsto, kaip paskatinti gyventojus atsisakyti taršaus transporto, daugiau judėti. Pavyzdžiui, Briuselis planuoja didžiausią Europoje zoną be automobilių, Paryžius ketina iki 2020 metų uždrausti dyzelinius automobilius ir padvigubinti dviračių takų ilgį, o Helsinkis apskritai ketina uždrausti privačius automobilius.