Dviračiais pirmąjį pusvalandį ar valandą bus galima naudotis nemokamai, vėliau būtų skaičiuojamas mokestis. Sistema pasitarnautų ir miestą norintiems pažinti turistams, ir į darbus ar ugdymo įstaigas ekologiškai keliauti norintiems miestiečiams.
Dviračių dalijimosi sistema mieste bus įdiegta pasinaudojant Europos Komisijos programos HORIZON 2020 lėšomis. Klaipėdos miesto savivaldybė kartu su partneriais – Antverpenu (Belgija), Aberdynu (Jungtinė karalystė), Triestu (Italija), Konstanca (Rumunija) bei Ningbo (Kinija) – dalyvauja uostamiesčiams skirtame projekte PORTIS, kurio tikslas – pažangi, ekologiška ir integruota transporto sistema.
Dviračių dalijimosi sistemos įdiegimas – viena iš projekte numatytų priemonių. Iš programos HORIZON 2020 tam tikimasi panaudoti apie 400 tūkst. eurų. Šiuo metu rengiama galimybių studija. Joje analizuojama užsienio miestų patirtis ir ieškoma tinkamiausio sprendimo Klaipėdai. Galimybių studijos rengėjai pateiks atsakymus – kur ir kiek stotelių Klaipėdoje gali būti įrengta, kiek dviračių galima įsigyti, kaip juos paskirstyti, kokį sistemos eksploatavimo modelį pasirinkti. Skaičiuojama, kad įgyvendinant šį projektą, Klaipėdoje būtų galima įrengti apie 10 stotelių ir nupirkti apie 100 dviračių.
„Tai galėtų būti pirmasis etapas. Turime galvoti apie plėtrą – stotelės reikalingos ne tik centrinėje miesto dalyje, bet ir pajūryje – Melnragėje, Giruliuose, Smiltynėje, taip pat ties Poilsio parku ar pietinėje miesto dalyje, pavyzdžiui, Debreceno ar Žardininkų mikrorajonuose. Paprašiau galimybių studijos rengėjų, kad numatytų apie 30 vietų, iš jų išrinksime 10 prioritetinių, kur stoteles įrengsime už programos PORTIS lėšas, o kitoms vietoms ateityje ieškosime kitų finansavimo šaltinių“, – sako Klaipėdos m. savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas.
Parengta galimybių studija bus pristatyta visuomenei. Panaši dviračių sistema veikia Vilniuje. Pasaulyje dviračių dalijimosi sistemas naudoja apie 700 miestų.