Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2015 02 27

Klaipėda spaudos veidrodyje: Apsukrūs sostinės verslininkai užsigeidė pilaitės pajūryje

Baigiantis darbo savaitei Klaipėdos spauda domisi eismo aktualijomis. Dėmesio centre – pietinėje miesto dalyje esanti Rimkų pervaža, transporto piko metu tampanti klaipėdiečių kantrybės išbandymu. Ne mažiau pasipiktinimo pajūryje kelia ir statybos. Suabejota, ar Karklėje kylančios pilaitės dygsta teisėtai.
Audra Baltijos jūroje, ties Olando kepure 2014 m. rugpjūčio 20 d.
Karklė / Skaitytojo J. nuotr.

Dienraštis „Vakarų ekspresas“ seka, kaip realizuojama idėja pietinėje Klaipėdos dalyje nutiesti aplinkkelį. Jis būtinas dėl augančios transporto srauto iš Klaipėdos uosto ir automobilių spūsčių prie Rimkų geležinkelio pervažos. 

„Daliai vairuotojų padėti išvengti Rimkų pervažos galėtų miesto pietinis aplinkkelis. Tačiau šis ateities projektas tikro kelio pavidalo link artėja lėtokai.

Žinia, jau buvo parengtas detalusis aplinkkelio planas, tačiau 2012 metais Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas jį panaikino dėl tam tikrų procedūrinių pažeidimų – esą buvo pažeisti planuojamoje teritorijoje esančių žemės sklypų savininkų interesai. Nedelsiant imta ruošti naują planą.

Šiuo metu jis jau baigtas, gauta ir teigiama Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos išvada. Atsižvelgiant į aplinkkelio kaimynų reikalavimus, suplanuotos naujos nuovažos, numatyti servitutiniai privažiavimai į greta esančius sklypus bei kiti nauji sprendiniai“, – rašo dienraštis.

Kada galėtų prasidėti realūs aplinkkelio tiesimo darbai, tiksliai pasakyti specialistai nesiryžta. Svarstoma, kad realiausiai po poros metų.

O štai Karklės gyventojai nerimauja kad busimieji naujakuriai sudrumstė jų gyvenvietės ramybę. Dienraštis „Klaipėda“ aiškinai, kieno prašymu sunkvežimiai išmaurojo pajūrio regioninio parko takus. Pasirodo visai šalia jūros netrukus turi išdygti prabangios pilaitės. Vienos iš jų savininkai – ypač apsukrūs sostinės verslininkai.

„Teismuose teisę statyti gyvenamuosius namus apgynė Aurelija Trečekauskienė. Ši vilnietė pajūryje išgarsėjo tuo, kad jos 2002 metais varžytinėse už 100 litų įsigytas deviacijos įrenginys, paprasčiau tariant, betoninis stulpas, tapo galvos skausmu uostininkams ir suskystintųjų gamtinių dujų terminalo statytojams.

Sunkvežimiams vagoti pajūrio žemės draustinį prižiūrintys gamtosaugininkai uždrausti negali. Statybas palaimino teismas.

Verslininkė už šį uosto akvatorijoje esantį statinį pareikalavo pusės milijono litų. Tačiau pelningas užmojis neišdegė, stulpas buvo nacionalizuotas ir nugriautas. A.Trečekauskienės sutuoktinis Saulius Trečekauskas taip pat išgarsėjo skandalingu užmoju pajūryje statyti dangoraižį. Melnragėje, Kopų gatvėje, 39 arų ploto sklype S. Trečekauskas pageidavo statyti iki 132 metrų aukščio, 36 aukštų viešąsias paslaugas teiksiantį rekreacinės paskirties pastatą“, – rašo dienraštis.

Sekdami šių verslininkų pavyzdžiu pajūryje vilaites projektuoja ir dar vieni busimieji naujakuriai. Jų valdos patenka į Šaipių nacionalinį draustinį. Tačiau sunkvežimiams vagoti pajūrio žemės draustinį prižiūrintys gamtosaugininkai uždrausti negali.

Statybas, palaimino teismas. Jo sprendimui užteko pačių sklypų savininkų surinktų duomenų, kad kadaise jų valdose stovėjo namai, ir dabar čia galimos statybos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos