Pagal sutartį su „EuroStyle Ltd.“, pirmosios birių krovinių transportavimui skirtos baržos statybos darbai Vakarų Baltijos laivų statykloje prasidės rugpjūtį ir truks iki 2012 m. kovo vidurio. Antrosios baržos statybos prasidės šių metų spalio 17 d. ir truks iki 2012 m. birželio vidurio. Projekto vertė – virš 30 mln. litų.
„Tai sudėtingas ir įdomus projektas. Profesionalumo išbandymu taps terminai per kuriuos baržos turi būti pastatytos. Tačiau džiaugiamės, jog Vakarų Baltijos laivų statyklos patirtis ir konkurencingumas leidžia gauti užsakymus ne tik iš Europos, bet ir iš Rusijos užsakovų“, – teigė „Vakarų Baltijos laivų statykla“ direktorius Jevgenijus Petrovas.
Bazinis baržos projektas bus parengtas „Vakarų laivų gamyklos“ (VLG) dukterinėje kompanijoje UAB „Western Baltic Engineering“. Baržos ilgis – 99,9 m, plotis – 15,8 m, grimzlė – 5,0 m, borto aukštis – 8 m. Birūs kroviniai bus saugomi 4 triumuose, kurių, bendra talpa sudaro 9800 kubinių metrų. Baržos statybos priežiūrą atliks klasifikacinė bendrovė „RMRS“ (Russian Maritime Register of Shipping).
Barža, kurios dedveitas 6000 tonų, bus pastatyta ir įrengta Klaipėdoje. „Vakarų Baltijos laivų statykla“ baržoje sumontuos 150 kWt dyzelinį generatorių, taip pat 24 kWt stovėjimo generatorių su oriniu šaldymu. Labai retai pasitaiko, kad tokio tipo baržos turėtų pavairavimo mechanizmą. Kadangi statomos baržos bus nesavaeigės ir skirtos plaukioti ne upėmis, o jūromis, jose bus sumontuoti 120 kWt pavairavimo įrenginiai, kurie švartuojantis leis nuotoliniu būdu iš baržą tempiančio vilkiko kontroliuoti pavairavimo mechanizmo darbą. Baržos taip pat bus aprūpintos priešgaisrine sistema. Gamybos metu bus sumontuotos visos reikalingos vamzdynų sistemos.
Gautas užsakymas „Vakarų Baltijos laivų statyklai“ svarbus tuo, jog jis suteiks ne tik unikalios patirties, bet ir ženkliai papildys įmonės užsakymų portfelį 2011 – 2012 metams.