Klaipėdiečiai ir miesto svečiai jau turėjo galimybę pamatyti neįprastą plaukiojantį objektą, kuris savo išore primena didžiulį kiaušinį, o vidumi – automobilio saloną. Tai – unikalus pasaulyje laivelis „PoPa Boat“, kuris puikiai atitinka ateities transporto viziją: akiai nematyta išvaizda ir nekenksmingas aplinkai – varomas elektra.
Ir ši transporto priemonė atkeliavo ne iš modernaus giga-fabriko, o iš specialiai jo gamybai pastatyto garažo Klaipėdos pakraštyje. Prireikė metų, kol T.Vėliaus galvoje gimęs ir ant popieriaus lapo perkeltas eskizas virto į vandenį nuleistu savaeigiu laiveliu.
„Pasaulis juda aiškia linkme – ekologiško transporto link, greitai didesnė dalis automobilių bus varomi elektra, o apie vandens transportą kalbama mažiau. Taip ir gimė idėja sukurti šį laivelį, ja patikėjo mano dėdė ir krikšto tėvas Žilvinas Giga, kuris ir sutiko man padėti įgyvendinti šį projektą nuo pat pradžių, visapusiškai rėmė.
Turėjau aiškią viziją, tačiau nė trupinėlio patirties darant ką nors panašaus, todėl teko daug mokytis: kaip iš stiklo pluošto gaminti korpusą, kaip išgauti formas, tvirtinti detales. Klausiau patarimų žmonių, kurių darbas susijęs su laivais, žiūrėjau pamokas internete.
Gamybos procesas buvo sunkus, ne kartą jaučiausi atsidūręs aklavietėje, tačiau didžiulis noras ir artimųjų palaikymas suteikė jėgų susidoroti su iššūkiais, kurie atrodė neišsprendžiami“, – pasakojo T.Vėlius.
Jis tikina, kad lygiagrečiai unikalaus laivelio gamybai rūpinamasi ir intelektualinės nuosavybės apsauga, tad „PoPa Boat“ bus išskirtinai lietuviškas gaminys. Prieš pradedant eksploatuoti klausta ir Lietuvos saugios laivybos administracijos nuomonės.
„Laivelis skirtas plaukiojimui vidaus vandenyse, iš principo tai valtis, tik uždengta permatomu stogu, kurios nereikia irkluoti, ar vandens dviratis, kurio nereikia minti – jis buvo kurtas laisvalaikio pramogoms, kad būtų galima maksimaliai atsipalaiduoti.
Viduje įrengti minkšti krėslai 5 asmenims, iš organinio stiklo pagamintas stogas apsaugo nuo vėjo ar lietaus, bet neatima galimybės gėrėtis aplinka.
Elektros variklis yra mažos galios, tad laivelis yra lėtaeigis, tačiau manevringas, todėl tinkamas plaukioti ten, kur vandens pramogos organizuojamos intensyviai“, – su užsidegimu apie savo kūrinį pasakoja Tomas.
Jis tikina netrukus pasiūlysiąs laivelį išbandyti klaipėdiečiams – jų nuomonė kūrėjui taip pat labai svarbi.
„Reikės dar įvairių specialistų konsultacijų bei vertinimo, tačiau eilinių žmonių pastebėjimai taip pat gali būti labai naudingi norint jį tobulinti“, – sakė T.Vėlius.
Jis svajoja, kad vieną dieną bus pradėta masinė „PoPa Boat“ gamyba. Ir nors dar laukia nemažai patobulinimų, galutinė laivelio versija nuo konceptinio modelio skirsis nedaug.