Elektra ir vandeniliu varomas dronas bei jo gabenimui skirtas bepilotis laivas gali dirbti iki 60 valandų – tai yra pagrindinis jo pranašumas prieš kitus dugno tyrimams skirtus įrenginius, pranešė Klaipėdos uosto direkcija.
„Sparčiai vystantis pasaulinei laivybai auga poreikis atlikti povandeninius jūrinių objektų, uosto akvatorijos dugno, jūrinės aplinkos tyrimus. Povandeniniai tyrinėjimai yra sudėtingi ir brangūs, o šiuo metu pasaulyje naudojamų dronų veikimo trukmė yra ribota“, – nurodo direkcija.
Drono ilgis – 6 metrai, o bepilotis laivas, sukonstruotas gabenti droną ir teikti duomenis, yra trimis metrais ilgesnis.
Bandymų Klaipėdoje metu iš Italijos atgabentas drono prototipas skenuos uosto dugną, ieškos Antrojo pasaulinio karo metu jūroje nuskendusio laivo liekanų.
Naujo įrenginio galimybes pristatys prototipo mokslinis vadovas – Birmingemo universiteto profesorius Mayorkinos Papaelias ir Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Algis Latakas.
8,8 mln. eurų kainavusį droną kūrė keliolika partnerių iš įvairių valstybių.