Suspaustomis gamtinėmis dujomis varomą autobusą „Solaris Urbino 12 CNG“ pristatė bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas” bei Savivaldybės vadovai. Jį bandymams paskolino Lenkijos miestas Radomas.
Kaip teigė Klaipėdos vicemerė Judita Simonavičiūtė, tiek savivaldybė, tiek „Klaipėdos keleivinis transportas“ laukia klaipėdiečių atsiliepimų apie ekologiško autobuso privalumus ar trūkumus.
Klaipėdos miesto savivaldybė kartu su kitais didžiaisiais Lietuvos miestais rengiasi dalyvauti Europos Sąjungos remiamame visuomeninio transporto projekte, kuriuo siekiama sumažinti transporto daromą taršą miestuose. Pasinaudodama ES struktūrinių fondų parama Savivaldybė atnaujinti trečdalį autobusų parko ir įsigyti 20 naujų ekologiškų, dujomis varomų transporto priemonių. Anot „Klaipėdos autobusų parko” vadovės Jelizavetos Daugininkienės, geriausiu atveju tai pavyktų pasiekti po poros metų.
Bendra pirkimo vertė siektų 14-17 mln. litų. 15 proc. šios sumos turės padengti Savivaldybė.
Kol kas eksperimento tvarka miestuose važinėja įvairių gamintojų paskolinti gamtinėmis dujomis varomi autobusai. Prieš mėnesį uostamiestyje buvo bandomas ekologiškas prancūzų gamintojų autobusas.
Specialistai vertina jų eksploatacinius ir taršos parametrus.
Lenkų Radomo autobusų parko vadovų teigimu, „Solaris Urbino 12 CNG“ autobusas 100 kilometrų suvartoja 45 kub. m. gamtinių dujų.
Perkant ekologiškus autobusus taip pat bus sprendžiama kokio dizaino, bei spalvos jie turėtų būti ir labiausiai tiktų Klaipėdos miestui.