Ketvirtadienį Klaipėdos taryba turėtų spręsti, ar pritarti projektui, kuriuo būtų skirta 680 tūkst. eurų elektrinio transporto galimybių studijai – apie 90 proc. lėšų jai būtų skirta iš Europos investicijų banko, dešimtadalis – iš Klaipėdos savivaldybės biudžeto.
Anot mero, jei tai sulauks politinio palaikymo, realų naujo transporto projektą būtų galima parengti 2020-aisiais, o jau 2022-aisiais jį pradėti įgyvendinti.
Elektrobusas yra greitesnis sprendinys, bet tramvajus, varomas elektra, Klaipėdos miesto kontekste žinant miesto situaciją, būtų ne prasčiausias variantas.
Pasak jo, šiemet savivaldybė savo veiklos plane jau patvirtino, jog turėtų būti rengiama Klaipėdos tramvajaus galimybių studija, tuo metu savivaldybės kolegija patvirtino elektra varomų transporto priemonių įsigijimo ir diegimo kryptį, kuri ir būtų įgyvendinama minėta galimybių studija ir būtų vystoma.
„Akcentuočiau ne konkrečią transporto priemonę, o elektra varomų transporto priemonių diegimą Klaipėdoje, tai gali būtų ir tramvajus, ir elektrobusas. Elektrobusas yra greitesnis sprendinys, bet tramvajus, varomas elektra, Klaipėdos miesto kontekste žinant miesto situaciją, būtų ne prasčiausias variantas“, – BNS sakė meras.
Jis sako, kad tramvajus būtų brangesnis sprendimas miestui, todėl studijoje turėtų būti vertinamos abi galimybės, po to dar bus atliekamas ekonominis ir finansinis projekto vertinimas, pateikiami vadinamieji priešprojektiniai pasiūlymai.
Jis pripažino, kad jei studijai nebūtų siūloma Europos investicijų banko parama, jos greičiausiai nebūtų siūloma rengti.
„Kalbant apie tramvajų, reikėtų milžiniškų investicijų, dėl elektrobusų – ar mes kalbame apie viso parko atnaujinimą, o greičiausiai apie tai reikėtų kalbėti, tada įsijungtų terminų klausimas, su tuo susijusių kaštų ir kitų dalykų. Kalbėti apie kaštus šiandien būtų rizikinga, bet reikėtų suvokti, kad kaštai bus milžiniški, todėl tam reikia ir partnerių, ir laiko (...). Taryba pasakys savo verdiktą, bet aš asmeniškai manau, kad sprendimas „vertas grieko“, – dėstė meras.