02 07 /17:12

Klaipėdoje planuojama įvesti pagalvės mokestį

Klaipėdos taryboje bus sprendžiama, ar įsivesti vadinamąjį pagalvės mokestį atvykėliams. Šis mokestis Klaipėdoje, politikams pritarus, būtų dviejų eurų. Iki šiol uostamiestyje tokio mokesčio nebuvo. Praėjusią vasarą pagalvės mokestį iki 2 eurų didino Palangos valdžia.
Kruiziniai laivai į Klaipėdą atplukdė apie 4 500 turistų.
Kruiziniai laivai į Klaipėdą atplukdė apie 4 500 turistų. / J.Andriejauskaitės/15min.lt nuotr.

Tarp Klaipėdos taryboje numatytų klausimų – ir dėl vietinės rinkliavos už naudojimąsi savivaldybės viešąja turizmo ir poilsio infrastruktūra, t.y. vadinamasis pagalvės mokestis. Teikimą pasirašė pats Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.

Dėl tokio sprendimo praėjusių metų rugsėjį buvo tariamasi su viešbučių atstovais, turizmo specialistais. Šie pasiūlymą palaikė, tačiau kartu akcentavo, kad mieste turėtų būti daugiau renginių, kurie trauktų atvykėlius visus metus.

Kaip yra kituose miestuose?

  • Palangoje nuo 2023-iųjų liepos 10-osios taikomas 2 eurų mokestis.
  • Trakų rajone nuo praėjusių metų gruodžio 21-osios – 2 eurai.
  • Vilniuje nuo 2024-ųjų sausio 1-osios – 2 eurai.
  • Birštone – 2 eurai, nuo aštuntos nakvynės – 1 euras.
  • Kaune – 1 euras
  • Druskininkuose nuo 2024-ųjų sausio 1-osios – 2 eurai.

Patvirtinus sprendimui didesnis mokestis būtų taikomas nuo birželio 1-osios.

Remiantis statistikos duomenimis, 2022 m. Klaipėdos apgyvendinimo įstaigose nupirkta apie 400 tūkstančių nakvynių.

Skaičiuojama, kad pritarus sprendimui, dar šiemet į biudžetą būtų surinkta apie 400 tūkst. eurų, o nuo kitų metų – apie 800 tūkst. eurų kasmet.

Projektas numato, kad vietinė rinkliava nebūtų skaičiuojama ilgalaikei nuomai, trunkančiai 1 mėnesį ir daugiau; asmenims iki 18 metų bei vyresnio amžiaus moksleiviams, pateikusiems pažymėjimą; ligoniams, kuriems medicininės reabilitacijos paslaugos apmokamos iš PSD fondo biudžeto; neįgaliesiems.

Vietinė rinkliava bus skirta Klaipėdos miesto savivaldybės turistiniam patrauklumui didinti, t. y. turizmo ir kultūros infrastruktūros įrengimui ir atnaujinimui; sezoniškumo mažinimo priemonėms; Klaipėdoje teikiamų turizmo ir kultūros paslaugų kokybės gerinimui; turistinio miesto patrauklumo bei žinomumo didinimui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis