Į 15min redakciją kreipėsi senolės anūkė Galina, kurios močiutė kovo 19 dieną važiavo 9 numeriu pažymėtu autobusu ir patyrė traumą.
„Ne kartą susidūrėme su autobusų vairuotojų žioplumu, nemandagumu, grubumu, tačiau mūsų tauta tyli, bijo pasiskųsti. Ir mano šeima susidūrė su autobuso vairuotojo neatsargumu.
Mano močiutė apie 14 valandą Smiltelės gatve grįžinėjo 9 numerio autobusu namo užimdama sėdimą vietą. Prie Laukininkų sankryžos autobusas staiga pradeda stabdyti. Kaip paaiškėjo, norėjo „praskristi“ per sankryžą, o degė geltona šviesa. Mano močiutė nuo stabdymo skrido per visą autobusą, su ja ir kitos pakeleivės.
Vairuotojas pradėjo aiškinti, kad ,,reikia laikytis, o tai sėdit, kaip senos bulvės''. Kokia teisę jis turi įžeidinėti žmonės, kaip jam liežuvis nenukrito?“, – rašoma Galinos laiške.
Pasak moters, keleiviai nesulaukė jokio vairuotojo atsiprašymo. Situacijai neabejingi liko aplinkiniai, kurie padėjo senolei išlipti iš autobuso ir iškvietė greitąją. Klaipėdos respublikinėje ligoninėje moteriai diagnozuotas labai stiprus šonkaulių sumušimas bei dešinės rankos dilbio kaulo lūžis.
„Jai reikėjo daryti operaciją, tačiau močiutė iš baimės, kad nepabus bei neišlaikys širdelė, atsisakė, nes vis dėlto amžius daro savo. Suprantu, kad parašius gali niekas nereaguoti, tačiau kur žmogiškumas vairuotojo, kur pagalbos suteikimas, greitosios iškvietimas? Kas už tai turi atsakyti? Kas atlygins močiutei materialinę ir neturtinę žalą? Kodėl vairuotojai nejaučia pagarbos savo klientams?“, – retoriškai klausia susirūpinusi anūkė.
Neskuba nei barti, nei ginti
9 maršruto autobusai priklauso bendrovei „Gintarinis vairas“. Mieste kursuoja 30 šios bendrovės autobusų, kuriuos vairuoja 70 vairuotojų. Autobusuose yra įdiegti vaizdo registratoriai, kurie išsaugo įrašus tris dienas.
Žinoma, visuomet išlieka žmogiškasis faktorius – jei esi normalus žmogus, turi prieiti, iškviesti greitąją, o kaip ten buvo, negaliu pasakyti, – sakė R.Žeimys.
„Jei su manimi būtų staigiai susisiekę, būtume paėmę registratorius ir peržiūrėję. Šiaip galiu pasakyti, kiek buvo atvejų, vaizdo registratoriai tarnauja mūsų naudai. Būna supykęs koks keleivis paskambina ar pagražina. Pasiteisina tik 30 proc. skundų. Registratoriai tam tikslui ir buvo įdėti. Įvykus nesusipratimui nustatome kaltininką“, – kalbėjo bendrovės vadovas Raimondas Žeimys.
Jis neskubėjo nei teisti, nei ginti vairuotojo, kuris galimai vairavo nesaugiai. Pasak R.Žeimio, pasitaiko atvejų, kad saugumui sutrukdo pašaliniai dalykai – į kelią išbėgęs vaikas, suaugęs ar gyvūnas, tuomet tenka staiga stabdyti.
„Įvairių situacijų būna kiekvieną dieną. Keleiviai nugriūva ne taip dažnai, bet būna tokie atvejai. Kartais stovi nesilaikydami, piniginėje bilietėlių ieško. Paskui kaltina vairuotoją. Žinoma, visuomet išlieka žmogiškasis faktorius – jei esi normalus žmogus, turi prieiti, iškviesti greitąją, o kaip ten buvo, negaliu pasakyti“, – sakė R.Žeimys.
Bendrovės „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Nėniškis 15min teigė, jog pavasarį tokių atvejų visuomet padaugėja, mat autobusuose pagausėja keleivių. Lepinami saulės ir geros nuotaikos šie važiuoja labiau atsipalaidavę.