„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2023 03 20

Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus: verslo ir politikos grumtynės bei šeimos idilė

Iš debatų – į debatus. Per dieną ir kelis kartus. Neretai atsakinėjant į jau besikartojančius klausimus. Tokios atrodė pastarosios naujojo Klaipėdos mero 59 metų Arvydo Vaitkaus dienos. Darbštus, kruopštus, diplomatiškas ir itin reiklus – taip apie jį atsiliepia buvę ir esami kolegos. Įžeidus, nepripažįstantis pralaimėjimų ir klaidų, itin susijęs su uosto verslininkais, – kalba oponentai. O koks jis yra šeimoje?
Arvydas Vaitkus
Arvydas Vaitkus / 123RF ir 15min nuotr.

Arvydo Vaitkaus biografija

  • Gimė 1963 m. gegužės 11 d. Klaipėdoje
  • 1986 m. Kauno technologijos universitete įgijo inžinieriaus-mechaniko specialybę
  • 1988 m. Ukrainos nacionaliniame vidaus reikalų universitete įgijo operatyvinio įgaliotinio specialybę
  • 1986–1987 m. dirbo inžinieriumi Marijampolėje, o 1988–1993 m. Klaipėdos policijoje ekonominių nusikaltimų tyrėju
  • Vėliau pasuko į verslą. 1993v1994 vadovavo UAB „Lėkis“, 1994–2000 m. UAB „Bandužiai“, 2000–2002 m. AB „Laivyno inžinerijos centras“
  • 2002–2009 m. – Susisiekimo ministerijos sekretorius
  • 2009–2011 m. – UAB Koncernas „Achemos grupė“ koncerno logistikos direktorius, 2011–2013 m. UAB „Lyrava“ konsultantas
  • 2013–2019 m. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius
  • 2019–2023 m. Klaipėdos miesto savivaldybės Tarybos narys, 2020–2023 m. mažosios bendrijos „VIA konsultacijos“ direktorius
  • A.Vaitkus yra patalpų nuoma užsiimančios UAB „Lyrava“, kuriai vadovauja jo žmona, akcininkas. „Rotary“ klubo „Klaipėda“ valdybos narys.
  • Turi turto už 210 tūkst. eurų, meno, juvelyrinių dirbinių – 3,6 tūkst. eurų vertės. piniginių lėšų – 166 tūkst. eurų. Taip pat turi paskolų – 98 tūkst. eurų.

„Svarbu išsimiegoti. Bent aštuonias valandas. Deja, bet gyvenime praleidau per daug bemiegių naktų“, – teigė A.Vaitkus, į savivaldos politiką pasukęs, kai prieš ketverius metus buvo atleistas iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktoriaus posto.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Arvydas Vaitkus
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Arvydas Vaitkus

Uosto žmogus

A.Vaitkus yra įgijęs inžinieriaus išsilavinimą, tačiau juo dirbo vos metus, o vėliau Klaipėdoje penkerius metus tyrė ekonominius nusikaltimus. Nepriklausomybės atkūrimui įsibėgėjant jis nusivilko uniformą ir pasuko į verslą.

A.Vaitkus visuomet buvo arti uosto, o į valdžią atėjus socialdemokratams padarė politinę karjerą – nuo 2002 iki 2009 m. dirbo Susisiekimo ministerijos sekretoriumi ir įgijo didelę įtaką.

Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ir Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ir Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus

Po 2008 m. Seimo rinkimų socialdemokratai prarado valdžią. Naujos veiklos turėjo ieškotis ir A.Vaitkus. 2009–2011 m. jis dirbo „Achemos grupės“, kuri valdo vieną didžiausių Klaipėdos uoste dirbančių krovos bendrovių KLASCO, logistikos direktoriumi, o 2011 m. pradėjo savo verslą – įsteigė patalpų nuoma užsiimančią bendrovę „Lyrava“.

VIDEO: Nuotaikos kandidato į Klaipėdos merus Arvydo Vaitkaus štabe

Po 2012 m. Seimo rinkimų socialdemokratai vėl sugrįžo į valdžią, o kartu su jais iš verslo sugrįžo ir A.Vaitkus. 2013 m. jis buvo paskirtas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generaliniu direktoriumi.

Eidamas šias pareigas A.Vaitkus rimtai plėtojo gigantišką plėtros pajėgumų stokojusio Klaipėdos uosto projektą – išorinį uostą jūroje, šalia Melnragės. Tuomet skaičiuota, kad šis projektas gali kainuoti apie 800 mln. eurų, į jį ketino investuoti Kinijos kompanija. A.Vaitkus buvo vienas karščiausių šio projekto šalininkų.

„Išorinis uostas būtų vienas didžiausių impulsų Klaipėdai, universitetui, aukštajam mokslui, gyventojų prieaugiui, nes iki šios dienos Klaipėda metai iš metų netenka didelės dalies gyventojų“, – 2018 m. 15min sakė A.Vaitkus.

VIDEO: 15min studijoje – pokalbis apie diskusijas keliantį Klaipėdos uostą

Tačiau vėliau pasikeitė geopolitinė situacija, kinų investicijos tapo nebepageidaujamos ir išorinio uosto projektas buvo padėtas į stalčių, nors iki šiol vis dar nėra palaidotas ir svarstomas kaip viena Klaipėdos uosto plėtros alternatyvų.

Konfliktas su E.Gentvilu

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“