Tarybos nariai mano, kad Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento pareigūnai, leidę šiukšlių deginimo jėgainės statybą, galimai aplaidžiai atliko pareigas, nes pažeidė kelis įstatymus, tačiau to nenori pastebėti ir ištirti prokuratūra: Lietuvos Respublikos Laisvųjų ekonominių zonų (toliau – LEZ) pagrindų įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad LEZ-e įsikūrusioms įmonėms draudžiamos kapitalo investavimo ir veiklos sritys, kurios kenksmingai veikia aplinką.
Šiukšlių deginimo įmonė kaip tik numatoma statyti LEZ-o teritorijoje. Šios įmonės statytojo UAB „Fortum“ poveikio aplinkai vertinimo ataskaitoje nurodoma, kad deginant šiukšles Klaipėdos jėgainėje per metus susidarys 5600 tonų pavojingų pelenų, kuriuos dėl jų pavojingumo reikės išvežti į Vokietiją ir Švediją, nes Lietuvoje nėra galimybės tokio pavojingumo medžiagoms saugoti.
Taigi šiukšlių deginimo įmonė, pagaminanti tokį didelį kiekį kenksmingų medžiagų, niekaip negalėjo gauti leidimo veiklai Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje zonoje.
Įmonės, veikiančios LEZ-uose, yra atleidžiamos nuo bet kokių mokesčių, išskyrus nuo darbo užmokesčio skaičiuojamas gyventojų pajamų ir SODROS įmokas. Numatomoje įmonėje, kaip skelbiama poveikio aplinkai vertinimo ataskaitoje, numatoma tik 20 darbo vietų.
Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos nariai taip pat mano, kad aplinkosaugos pareigūnai pažeidė 2001-08-24 d. Lietuvos Respublikos Seimo ratifikuotą ir nuo to laiko turinčią įstatymo galią Konvenciją „Dėl teisės gauti informaciją, visuomenės dalyvavimo priimant sprendimus ir teisės kreiptis į teismus aplinkosaugos klausimais ratifikavimo“ (toliau – Orhuso konvencija).
Ši konvencija nuo 2005 metų yra privaloma visoms Europos Sąjungos narėms nepriklausomai nuo to, ar perkeltos į nacionalinę teisę šios Konvencijos nuostatos ar ne.
Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos nariai N.Puteikis, V.Titov ir J.Šeršniov skunde teismui nurodo, kad aplinkosaugos pareigūnai privalėjo vykdydami šios konvencijos nuostatas, ypač dėl joje minimų 50 megavatų ir didesnės šiluminės galios įrenginių, organizuoti svarstymus, diskusijas ir
susitikimus su gyventojais, kas nebuvo padaryta. Tuo tarpu numatomos jėgainės galia ir yra 50 megavatų.
Jokia forma neįtraukiant gyventojų į šiuos svarstymus, pareiškėjų teigimu, buvo pažeisti Orhuso konvencijos 6 straipsnio 8 dalies, 3 straipsnio 1, 2 ir 3 dalies, 1 priedo 1 punkto 3 dalies nuostatos.
Todėl tarybos nariai prašo minėtą prokuroro nutarimą panaikinti ir įpareigoti Klaipėdos apygardos prokuratūrą atlikti ikiteisminį tyrimą dėl Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento pareigūnų galimai aplaidaus pareigų atlikimo.