1948-aisiais Turku statytas burlavis 1967-aisiais atiduotas Klaipėdai. Kurį laiką medinis burinis laivas naudotas mokymams, vėliau čia įkurtas restoranas. 2001-aisiais už simbolinį vieno lito mokestį laivą įsigijo teisininkas Artūras Žičkus. Jis ir įkūrė jūrinio miesto simbolio burlaivio „Meridianas“ paramos fondą. Deja, bet pastaraisiais metais „Meridianas“ beviltiškai sukežo, o fondą ėmė gramzdinti skolos.
Buvo atlikta galimybių studija, ką daryti su miesto centre stovinčiu „Meridianu“. Joje analizuoti trys variantai, kaip miesto veidu tapusį laivą būtų galima išsaugoti ateities kartoms. Siūlyta barkentiną rastauruoti ir paversti funkcionaliu bulaiviu, galinčiu plaukioti, ne tik stovėti prie krantinės. Tai atsieitų apie 28 mln. Lt. Antras variantas – perpus pigesnis – barkentinos dalinė restauracija iki stacionaraus eksplotuotino statinio ir perkelti į sausumą. Siūlytas ir alternatyvus variantas, tiesa, labai brangus. Pasiūlyta pastatyti barkentinos dublikatą ir restauruoti esamą laivą. Tai kainuotų 38 mln. Lt.
Rugsėjį pūvantis „Meridianas“ išbrauktas iš Kultūros vertybių registro sąrašo. Netrukus fondo valdytojas paskelbė burlaiviui parinkęs drąstiškiausią ateitį ir kreipėsi į Vyriausybę prašydamas leisti paskandinti „Merdianą“ jūroje, nors tam, kad griūvantį laivą galėtų apžiūrėti narai. Specialistai suabejojo, ar beviltiškai sukežęs laivas atlaikytų kelionę iki skandinimo vietos. Imta netgi nelinksmai juokauti, kad „Meridianas“ subirėtų vos praplaukęs pro Biržos tiltą.
Klaipėdiečius ši žinia papiktino, entuziastai būrėsi į barkentinos palaikymo akciją. Klaipėdos vadovai atvirai pareiškė, kad fondo vadovo pozicija primena šantažą.
Tačiu praėjusį penktadienį situacija pasisuko kiek netikėta linkme – pasirašyta sutartis dėl jūrinio miesto simbolio burlaivio „Meridianas“ paramos fondo perleidimo kitiems dalininkams. Nuo šiol barkentina rūpinsis uostamiestyje gerai žinomi verslininkai – jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinis vadovas Aloyzas Kuzmarskis ir kavinių alėjos Klaipėdoje „Friedricho pasažas“ direktorius Aidas Kaveckis. Pastarasis ir tapo fondo vadovu.
Naujieji fondo dalininkai kartu su laivu perėmė ir fondo skolas, kurių, kaip teigiama, yra daugiau nei 180 tūkst. Lt.
„Situacija pasikeitė ir mes šiuo metu matome daugiau viltį teikiančių ženklų. Dar šiemet laivas bus gabenamas į remonto vietą. Matome, kad „Meridiano“ remontas vietoje – neįmanomas. Taip pat jis neatlaikytų ir Skandinavijos šalyse įprasto remonto būdo, kai laivas iškeliamas į sausumą ir miestiečių akyse prikeliamas naujam gyvenimui. Šiuo metu „Merdiano“ būklė prilygsta sunkiai sergančio paciento, kuriam skubiai reikia vykti į operacinę“, – teigė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas. Abu naujieji daininkai, anot mero, labai atsakingai įsitraukė į burlaivio išsaugojimo fondo veiklą.
Anot A.Kaveckio, žinia apie ketinimus paskandinti laivą gerokai šokiravo. „Klaipėdoje gimiau, augau, čia dirbu. Mane gerokai papiktino, kad norima šį laivą skandinti. Neįsivaizduoju mūsų miesto be jo“, – teigė restoranų vadovas. Anot jo, dar šiais metais laivas bus iškeltas, ketinama jį restauruoti. Kada laivas sugrįš į vietą – nežinia.
Buvęs fondo vadovas Artūras Žičkus, nesugebėjęs savarankiškai atnaujinti burlaivio, pasitraukė. Prieš kelerius metus „Merdianas“ buvo iškilmingai miestiečių pro pakeltus abu Danės tiltus tempiamas į doką remontui. Pakeliui barkentinai lūžo stiebas. Tačiau netrukus paaiškėjo, kad to remonto nepakako.