„Dabar abu Lietuvos terminalai dirbame tik su importui ir eksportui skirtais konteineriais. Mūsų prieaugis gali būti pasiektas konteinerių srautais, kurie skirti kitiems uostams – ateina jūros keliu ir iš mūsų išeina jūros keliu“, – augimo planus aiškina „Klaipėdos Smeltė“ generalinis direktorius Rimantas Juška, penktadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
Anot jo, bendrovė neabejoja dėl būsimo konteinerių srauto – tai garantuoja „Mediterranean Shipping Company“, turinti ambicijų Klaipėdoje įkurti konteinerių skirstymo centrą.
„Klaipėdos Smeltė“ jau pasirinko įmonę, vykdysiančią visos konteinerių skirstymo centrui skirtos teritorijos planavimo darbus. Ateinančiais metais ketinama pradėti aikštelių rekonstrukciją bei statybas ir jau kitąmet priimti dvigubai daugiau konteinerių.
Tarptautiniame teritorijos planavimo, techninio projekto darbų konkurse dalyvavo keturios bendrovės, iš jų pasirinkta kompanija „Cowi Danija“. Ji projektavimo funkcijas perleido „Cowi Lietuva“, sau pasiliko priežiūrą ir atsakomybę.
„Klaipėdos Smeltė“ valdo 31 ha teritoriją, o šio mėnesio pabaigoje užbaigus reorganizaciją, dar bus prijungta 10,5 ha bendrovės „Progresas“ teritorijos. Pastaroji įmonė bus sujungta su „Klaipėdos Smeltė“ ir jos nebeliks juridinių asmenų registre. Visa teritorija bus skiriama konteineriams sandėliuoti.
Iki metų pabaigos į naują įrangą, technologijas bei teritoriją „Klaipėdos Smeltė“ ketina investuoti iki 20 mln. litų, o kitąmet – apie 70–80 mln. litų. Parengus techninį projektą kitąmet bus ieškoma rangovų arba generalinio rangovo teritorijai įrengti – nugriauti senus pastatus, rekonstruoti, statyti aikšteles.
„Kai rasime kompaniją, kuri pajėgs visą darbą suvaldyti,rinksimės generalinį rangovą. Tai yra 4–5 metų programa, pagal vieną statybų leidimą bus neįmanoma atlikti visų darbų“, –teigia p. R.Juška.
Naujieji „Klaipėdos Smeltės“ savininkai – tarptautinis terminalų operatorius „Terminai Investment Limited“, kurio partneris yra „Mediterranean Shipping Company“ – antra pagal dydį pasaulyje konteinerių vežimo kompanija.
Pasak R. Juškos, pernai Baltijos jūroje buvo krauta apie 3,5 mln. dvidešimties pėdų konteinerių, iš jų beveik pusę gabeno „Mediterranean Shipping Company“.
„Nukreipti “didžiaisiais„ laivais trečdalį konteinerių į Klaipėdą – tai yra verslo logika, “Mediterranean Shipping Company„ tai apsimoka. Dabar iš Antverpeno, kuriame skirstomi konteineriai, Klaipėdą per mėnesį pasiekia du reisai. Turint tokį centrą pas mus, į Rygą ir kitus uostus mažieji laivai galės vykti ir 4–5 kartus per mėnesį“, – aiškino R.Juška.