Paplatinus uosto kanalą Klaipėdoje bus galima priimti ir mažuosius transokeaninius konteinervežius, galinčius plukdyti apie 5 tūkst. sąlyginių konteinerių (teu).
Ateityje planuojama pagilinti visą Klaipėdos uosto laivybos kanalą, įskaitant ir Malkų įlanką, iki 14,5 metro. Šį projektą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo taryboje pristatęs uosto direkcijos infrastruktūros ir plėtros direktorius Vidas Karolis informavo, kad nuo šių metų rugsėjo ketinama patobulinti kanalą, o nuo kitų metų kovo pradėti jį gilinti ir platinti.
„Per pirmą darbų etapą planuojame paplatinti apsisukimo baseinus ties Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) bei ties laivų krovos įmone „Klaipėdos Smeltė“, truputį suapvalinti kampus ties posūkiais ir šiek tiek paplatinti esamą kanalą. Iš viso ketiname iškasti apie 450 tūkst. tonų grunto, o šiems darbams skirti 25 mln. litų. Pradėję įgyvendinti antrąjį etapą, laivybos kanalą paplatinsime iki 150 metrų, pagilinsime iki 14,5 metro ir iškasime 2,5 mln. kubinių metrų grunto. Šiems darbams numatyta skirti 125 mln. litų, iš jų 70 mln. litų sudarys Europos Sąjungos lėšos“, – sakė V.Karolis.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas neatmetė galimybės iškastą gruntą naudoti statant mažųjų ir pramoginių laivų prieplauką.
Iki šiol maksimali leistina laivo grimzlė toje Klaipėdos uosto vietoje buvo 12,5 metro. Tik išskirtiniais atvejais ir atsižvelgdamas į vandens lygį uosto kapitonas leisdavo padidinti grimzlę.