2018 07 17

Klausimas R.Šimašiui: kaip bus kompensuoti nepatogumai dėl neišvežtų atliekų?

Teiraudamasi, kaip bus kompensuojami Vilniaus gyventojų patirti nepatogumai dėl nekokybiškos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos, antradienį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pranešė kreipusis į Vilniaus miesto savivaldybės merą Remigijų Šimašių.
Surenkamos šiukšlės S.Dariaus ir S.Girėno g. kieme
Surenkamos šiukšlės S.Dariaus ir S.Girėno g. kieme / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Vartotojų teises ginanti institucija teigia pastaraisiais mėnesiais gaunanti sostinės gyventojų nusiskundimų dėl atliekų tvarkymo paslaugų nekokybiško teikimo.

„Vartotojai skundžiasi, kad nuo gegužės 1 dienos pasikeitus komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų teikimo tvarkai, atliekos nebuvo išvežtos kaip tai numatyta aptarnavimo grafikuose, tačiau mokėjimo suma nebuvo sumažinta. Savivaldybės įmonės „Vilniaus atliekų sistemos administratorius“ vartotojams atsiųstuose mokėjimo pranešimuose apskaičiuota mokėti vietinė rinkliava už komunalinių atliekų tvarkymą ir už tą laikotarpį, kai komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos nebuvo suteiktos“, – rašoma Teisingumo ministerijos žiniasklaidai išplatintame pranešime.

Anot VVTAT, vilniečiai prašo, kad atliekos būtų išvežamos grafikuose nustatytu dažnumu, o už tą laikotarpį, kai paslaugos nebuvo suteiktos, nebūtų skaičiuojama ir vietinė rinkliava. Vartotojai esą taip pat nurodo, kad su šiais nusiskundimais kreipusis į paslaugas teikiančią savivaldybės įmonę problema nebuvo išspręsta.

„Visuomenės informavimo priemonėse buvo skelbta daug informacijos, kad įsigaliojus naujajai komunalinių atliekų organizavimo tvarkai pirmosiomis savaitėmis šiukšlės nebuvo išvežamos pagal grafiką, o konteineriai prie gyvenamųjų namų stūksojo perpildyti. Šią problemą yra pripažinusi ir pati savivaldybė, tad vartotojus ginanti tarnyba pasinaudojo teise iš savivaldybės gauti informaciją, susijusią su vartotojų teisių užtikrinimu“, – pranešime žiniasklaidai cituojama teisingumo viceministrė Irma Gudžiūnaitė.

VVTAT tikina prašanti sostinės mero iki liepos pabaigos informuoti, kaip bus kompensuoti nepatogumai gyventojams ir kaip ketinama užtikrinti vartotojų teises organizuojant atliekų tvarkymo paslaugų teikimą.

R.Šimašius kol kas nėra gavęs kreipimosi, todėl jo nekomentuoja, BNS informavo savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus atstovai.

Po gegužės 1-osios pertvarkius atliekų sistemą sostinė buvo padalyta į penkias dalis: šiaurinę, rytinę ir vakarinę zonas aptarnauja „Ecoservice“, centrinę – „VSA Vilnius“, pietuose dirba „Ekonovus“. Pertvarka siekta įgyvendinti principą – „naudojasi visi, moka visi“.

Po šių pokyčių kai kur nebuvo vežamos atliekos, Vilniaus valdžia sulaukė Sveikatos apsaugos ministerijos kritikos. Gegužės 22-ąją savivaldybės įmonė „Vilniaus atliekų sistemos administratorius“ (VASA) pranešė per savaitę Vilniuje užfiksavusi beveik 240 pažeidimų tvarkant atliekas, vežėjams buvo skirtos baudos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų