Atrodytų, jau tapo įprasta, kad įvairias paslaugas teikiančios įmonės per šventes nusprendžia nedirbti arba dirbti sutrumpintą darbo dieną. Tačiau principingiems klientams pikta, kad negali išnaudoti viso išpirktos paslaugos laiko. Deja, lengviau atidžiai išsirinkti paslaugą nei vėliau ginti savo teises.
Rado užrakintas duris
Nenorėjęs prisistatyti sporto klubo „Impuls“ lankytojas, įsigijęs kelių mėnesių abonementą, bent kelias dienas per mėnesį negalėjo eiti sportupti - gruodžio 24-ąją ir 31-ąją jis klubą rado uždarytą. Klientas piktinasi, kad negalėjo išnaudoti dienų, kurios teoriškai jam priklausė ir negavo už tai jokių kompensacijų.
Įprastai sporto klubai „Impuls“ dirba kasdien. Šiemet per didžiąsias metų šventes – gruodžio 25, 26, 31 bei sausio 1 dieną Vilniuje nedirbo 3 filialai (Savanorių pr., Fabijoniškių g. ir Ozo g.). Gruodžio 24 dieną klubai dirbo iki 15 val. Kadangi mėnesio abonementas galioja trisdešimt kalendorinių dienų, o ne dienų, kai klubas dirba, išeina, kad jį pirkusieji gruodžio mėnesį mokėjo ir už dienas, kai klubas nedirbo.
Paskaičiuokime. Galimybė lankytis visame klube visą mėnesį, bet kuriuo metu „Impuls“ sporto klube kainuoja 219 litų. Klubo darbo dienų sumažėjus nuo 30 – ies iki 27 – ių, vienos dienos kaina pakyla beveik 1 Lt. Per mėnesį susidaro 21,90 Lt permoka.
Problemos nemato
Sporto klubo atstovė sako, kad toks darbo laikas pagrįstas patirtimi. „Dirbame jau keturis metus, todėl galime stebėti lankytojų srautus. Švenčių dienomis retas užsuka pasportuoti, todėl buvo nuspręsta, kad kai kurie mūsų klubai nedirbs. Be to, jau nuo gruodžio pradžios klubuose kabėjo skelbimai, informuojantys apie darbo laiką šventinėmis dienomis“, – sakė UAB „Neo aljansas“, kuriai priklauso sporto klubai „Impuls“ rinkodaros ir pardavimų vadovė Svetlana Kavina.
Anot jos, esant išimtiniams atvejams, klubai atsižvelgia į situaciją ir stengiasi priimti klientui palankų sprendimą. „Įsigiję 3, 6 ar 12 mėnesių abonementus, gali juos sustabdyti, vėliau pratęsti. Jei žmogus pristato pažymą, kad sirgo, mes pratęsiame abonementą, nors taisyklės to ir nenumato“, – pliusus vardino S.Kavina. Apskritai, esant kuo nors nepatenkintam, ji siūlo kreiptis į klubo administraciją, kur problemas bus bandoma išspręsti.
Pasiūlymu abonementus parduoti ne 30 – iai kalendorinių, o 30 – iai klubo darbo dienų, S.Kavina nesusižavėjo. „Niekad nesulaukėm dėl to nepatenkintų klientų, todėl apie tai negalvojam“, – naujienų portalui 15min.lt sakė ji.
Vartotojų gynėjai ragina būti budresniais
„Ar paslauga yra teikiama kalendorinėmis ar tik darbo dienoms – pasirenka paslaugos teikėjas. Jeigu klientui netinka tokia pasiūlymo tvarka, jis gali pasirinkti kitą paslaugos teikėją“, – naujienų portalui 15min.lt sakė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos ne maisto prekių ir paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė Viktorija Klezytė. Pasak jos, žmonės tiesiog turi būti budrūs ir žiūrėti, ką perka.