2017 05 08

Kodėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas vis dažniau perspėja gyventojus?

Lietuviai vis dažniau į savo mobiliuosius telefonus gauna perspėjimo ir informavimo sistemos žinutes. Jos siunčiamos informuojant gyventojus apie ekstremalias oro sąlygas ar kitus pavojus.
Ugniagesiai
Ugniagesiai / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Tokias žinutes gauna apie ketvirtadalis mobiliųjų telefonų savininkų, o Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) paaiškino, kodėl tokių žinučių išsiunčiama vis daugiau.

„Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas informuoja, kad vykdomas gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos patikrinimas. Jei gavote šį pranešimą, jūsų telefone įjungta perspėjimo pranešimų gavimo funkcija. Reaguokite ramiai, pranešimą galite ištrinti“, – tokias specialias žinutes iš PAGD Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (VPGT) į savo mobiliuosius telefonus gauna gyventojai, kurie įsijungę korinio transliavimo funkciją.

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento Civilinės saugos valdybos Pasirengimo nelaimėms ir perspėjimo skyriaus viršininkas Ernestas Trunovas LRT.lt teigia, kad patikrinimo pranešimai siunčiami reguliariai – kas mėnesį.

„Žinutės siunčiamos tuomet, kai nutinka pavojingas įvykis ar yra ekstremali situacija, taip pat atliekant patikrinimus. Patikrinimai atliekami pirmąją mėnesio dieną“, – informavo E.Trunovas.

LRT.lt pasidomėjus, kodėl gyventojai tokias žinutes pastaruoju metu gauna vis dažniau, atsakė: „Pastaruoju metu vyksta daug įvairių pratybų. Be to, savivaldybės pačios turi galimybę išsiųsti pranešimus, turi pareigą perspėti gyventojus.

Jei kurioje nors dalyje vyksta pratybos, pranešimą gali gauti ne visa Lietuva, o savivaldybė ar koks nors miestelis. Ši sistema leidžia pasirinkti siųsti žinutę ir tam tikru spinduliu, į kokį nors administracinį vienetą“, – paaiškino E.Trunovas.

Jo žodžiais, dažniausiai gyventojai informuojami dėl meteorologinių reiškinių, pavyzdžiui, stipraus vėjo ar audrų. Kiekvienu atveju viską sprendžia gelbėjimo darbų vadovas ir kreipiasi į Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą su prašymu išsiųsti žinutę.

Pasak E.Trunovo, atliktos apklausos rodo, kad tokius pranešimus gauna apie 25 proc. šalies gyventojų. „Mes išsiunčiame visiems, kurie yra pasirengę priimti tokius pranešimus. Apklausos taip pat parodė, kad daugiau kaip 90 proc. žmonių teigiamai vertina šią paslaugą“, – skaičiavo E.Trunovas.

Greitai gaus ir 4G vartotojai

Iki šiol įspėjamieji GPIS pranešimai (Cell broadcast – CB) buvo siunčiami koriniu (2G/GSM) ir 3G/UMTS tinklais, o 4G ryšiu besinaudojantys vartotojai pranešimų negaudavo, nes 2012 m. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) įdiegta sistema nebuvo suderinta su tuomet tik pradėta diegti 4G technologija.

Šią savaitę mobiliojo ryšio bendrovė „Tele2“ pasiskelbė, jog taps pirmuoju operatoriumi Lietuvoje, kurio 4G tinkle bus atliekamas toks bandymas.

„Šiandien dauguma mūsų vartotojų prisijungę būtent prie 4G tinklo, kuris dengia 99 proc. Lietuvos. Visi jie, įdiegus naująją sistemą ir išbandžius ją mūsų tinkle, galės gauti įspėjamuosius pranešimus – tai padidins mūsų klientų saugumą“, – sakė Valerijus Kovzanas, „Tele2“ technikos direktorius.

Teigiama, kad „Tele2“ 4G tinklas jau šį mėnesį bus paruoštas siųsti įspėjamąsias žinutes.

Kad būtų gaunami korinio transliavimo pranešimai, telefonuose turi būti aktyvinta šių pranešimų priėmimo funkcija. Kaip tai padaryti, galite sužinoti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis