2018 07 25

Komunikacijos ekspertai įvertino konservatorių reklamą apie S.Skvernelio nemylimus kauniečius

Konservatorių politinė reklama Kaune yra tiesmukas smūgis – ne siūlymas pagalvoti ir surasti geresnį sprendimą, o tiesioginė kritika premjerui, kalba komunikacijos agentūros „Nova media“ vyresnysis partneris, ryšių su visuomene konsultantas Arijus Katauskas. Politinės komunikacijos ekspertas Mindaugas Lapinskas LRT.lt sako, kad reklama atrodo neapgalvota, esą ji per daug tiesioginė ir neleidžia žmonėms patiems pasidaryti išvadų.
Saulius Skvernelis
Saulius Skvernelis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Kaune ant Taikos prospekte esančio daugiabučio namo sienos atsirado plakatas, kuriame išreiškiamas protestas prieš vyriausybės sprendimą šalia Kauno statyti atliekų deginimo įmonę. Stende rašoma: „Valdžia nusprendė: Kaune degins vilniečių šiukšles! Kodėl Saulius Skvernelis nemyli kauniečių?“

Plakatą finansavo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) partija – stendo apačioje rašoma: „Politinė reklama apmokėta iš einamosios TS-LKD sąskaitos.“

„Facebook“ grupės „Ramučių gyventojai“ nuotr./TS-LKD reklama
„Facebook“ grupės „Ramučių gyventojai“ nuotr./TS-LKD reklama

Konservatorių reklamoje – tiesioginė kritika premjerui S.Skverneliui

Tokią konservatorių reklamą M.Lapinskas vertina neigiamai. Anot jo, reklamos formatas geras – plakatas matomas, atrodo gražiai, tačiau jis neskatina diskusijų, esą veiksminga reklama turi leisti žmogui pačiam pasidaryti išvadas.

„Atrodo, kad iš to spirgėjimo šokti dabar pat į trasą ir ką nors pasakyti, nepagalvojama, kaip geriau tai padaryti“, – svarsto M.Lapinskas.

Komunikacijos agentūros „Nova media“ vyresnysis partneris A.Katauskas teigia, kad Lietuvoje nesame pripratę prie tokių agresyvių politinės komunikacijos žingsnių, todėl toks sprendimas gali pasirodyti netikėtas.

A.Katauskas mano, kad reklama skirta tiems, kurie apie šiukšlių problemą Kaune jau girdėję – plakatu siekiama žmonėms suformuoti nuomonę, kas dėl tokios situacijos kaltas. Pasak jo, tiesios ir aiškios žinutės suformulavimas kalbant su paprastu rinkėju yra tinkamas būdas jį pasiekti.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Arijus Katauskas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Arijus Katauskas

„Sunku pasakyti, kiek žmonių norėtų apie tai diskutuoti – daugelis turime gana kategorišką nuomonę apie daug dalykų, o politinis gyvenimas yra nebūtinai ta tema, apie kurią norėtume šnekėti“, – kalba A.Katauskas.

„Nova media“ atstovo teigimu, žinutės tikslas nebuvo inicijuoti diskusiją – pasirinktas komunikacinis kanalas net neleidžia to daryti.

„Nereikia diskusijų – pasakai, ką reikia, o tas, kuris kaltinamas, tegu bando gintis ir inicijuoti diskusiją. Ši politinė reklama yra tiesmukas smūgis – ne siūlymas pagalvoti ir surasti geresnį sprendimą, o tiesioginė kritika premjerui“, – tikina A.Katauskas.

Konservatoriai išnaudojo esamą situaciją

A.Katauskas kalba, kad tokia TS-LKD reklama – logiškas veiksmas, nes šiuo metu apie šiukšlių deginimo problemą viešojoje erdvėje daug kalbama, tai sulaukia nemažai dėmesio. Dėl šios priežasties konservatoriai išnaudojo esamą situaciją ir šią temą pradėjo naudoti kaip savo kozirį kovoje su premjeru.

Anot M.Lapinsko, reklamos formatas geras – plakatas matomas, atrodo gražiai, tačiau jis neskatina diskusijų, esą veiksminga reklama turi leisti žmogui pačiam pasidaryti išvadas.

„Mano nuomone, šioje politinėje kovoje tai yra visiškai suprantamas žingsnis, netgi pateisinamas, nesvarbu, ar taip darytų konservatoriai, ar kita politinė jėga. Panaudotas komunikacijos kanalas pakankamai stiprus“, – svarsto A.Katauskas.

Vis dėlto ryšių su visuomene konsultantas sutinka, kad lauko reklama geografiškai gana izoliuota – plakatą dažniausiai mato tik tie žmonės, kurie pravažiuoja pro šalį. Dėl to, mano A.Katauskas, žinutė turi provokuoti ir kitus komunikacijos kanalus apie tai šnekėti.

Pasak M.Lapinsko, pasirinktas tinkamas tokios reklamos laikas, nes šiuo metu nevyksta daug politinių procesų, todėl lengviau skleisti žinią. Vis dėlto, kalba politinės komunikacijos ekspertas, tokia reklama konservatoriai nepaskelbia nieko naujo.

„Tikėtina, kad pasirinktas saugiausias ir akivaizdžiausias variantas, o įprasčiausiais būdais gražių merginų bare nepakalbinsi“, – šypsosi M.Lapinskas.

Karolio Mankausko nuotr./Mindaugas Lapinskas
Karolio Mankausko nuotr./Mindaugas Lapinskas

Reklamoje ironizuojama ir Kauno mero politika

Anot A.Katausko, plakato formatas primena kauniečiams pažįstamą šabloną „Kaunas tvarkosi“, o taip ironizuojama ir Kauno mero Visvaldo Matijošaičio politika.

„Manau, kad kartu bandyti nušauti ir vieną mažesnį zuikutį bei pabandyti jį pakritikuoti, panaudoti pažįstamus simbolius, buvo visai įdomus žingsnis“, – sako A.Katauskas.

Ryšių su visuomene konsultantas įsitikinęs, kad ši reklama didesnės įtakos politikų reitingams nepadarys, tačiau sukels tam tikrą spaudimą premjerui. Pasak A.Katausko, opozicija pradeda kritikuoti konkretų faktą, o ne kalbėti apie bendrą vyriausybės politiką – reklamoje aiškiai įvardijamas problemos kaltininkas ir jos priežastis. Specialistas mano, kad jei panašūs veiksmai bus tęsiami toliau, tokia taktika gali būti gana veiksminga.

M.Lapinsko teigimu, norint, kad reklama pasiektų savo tikslą, reikėtų ieškoti aštresnių ir kūrybiškesnių sprendimų, pavyzdžiui, akcentuoti ne pačias šiukšles, o jų sukeltą rezultatą – užterštą orą.

Politinės komunikacijos ekspertas svarsto, kad ant plakato užrašius įsimintinesnius žodžius, būtų pasiekiamas didesnis efektas ir kuriama intriga. Tokia žinia skatintų plačiau pasidomėti šia problema ir keltų diskusijas ne tik tarp reklamos profesionalų, bet ir tarp platesnės visuomenės dalies.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis