Savivaldybė pavedė UAB „Busturas“ teikti keleivių vežimo paslaugas 31 maršrutu Šiaulių mieste net neįvertinusi, ar buvo ir kitų ūkio subjektų, norinčių ir galinčių teikti minėtas paslaugas.
Savivaldybė, anot Konkurencijos tarybos, neorganizavo nei konkurso, nei kitos konkurencingos procedūros vežėjams ir neužtikrino galimybės kitiems ūkio subjektams konkuruoti dėl šių paslaugų teikimo.
Konkurencijos taryba tyrimo metu nustatė, kad rinkoje be UAB „Busturas“ buvo vežėjų, galėjusių teikti keleivių vežimo vietinio susisiekimo maršrutais paslaugas.
„Savivaldybės sprendimai sukūrė skirtingas konkurencijos sąlygas ūkio subjektams norėjusiems teikti keleivių vežimo paslaugas Šiaulių mieste ir diskriminavo kitus potencialius paslaugų teikėjus.“ – sako Šarūnas Keserauskas, Konkurencijos tarybos pirmininkas.
Konkurencijos taryba taip pat primena 2015 m. sausio 15 d. Konstitucinio teismo išaiškinimą: vežėjas ne konkurso būdu gali būti parinktas tik tuomet, jei kiti vežėjai nenorėtų arba negalėtų suteikti paslaugos ir patenkinti bendruosius interesus.
Konstitucinio teismo nutarime pabrėžiama, kad net ir tokia vežėjo parinkimo tvarka negali privilegijuoti arba diskriminuoti atskirų ūkio subjektų ar jų grupių.
„Konkurencijos taryba savo tyrimuose dažnai susiduria su ydinga praktika, kai savivaldybės, sudaro sutartis tik su tam tikrais vežėjais ir nesuteikia galimybių kitoms įmonėms dalyvauti sąžiningoje konkurencinėje kovoje. Nuoširdžiai tikimės, kad mūsų nutarimas dėl konkurenciją ribojusių Šiaulių miesto savivaldybės sprendimų paskatins visas savivaldybes laikytis Konstitucinio teismo nutarimo ir tokio pobūdžio tyrimų kasmet vis mažės“ – pažymi Šarūnas Keserauskas.
Konkurencijos taryba įpareigojo Šiaulių miesto savivaldybę ne vėliau kaip per 6 mėnesius panaikinti konkurenciją ribojančius sprendimus, organizuoti konkursą keleivių vežimo vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo maršrutams aptarnauti.