Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2018 10 09

Konservatoriai prašo nebetransliuoti socialinės reklamos apie smurtą

Seimo konservatorių frakcijos nariai Audronius Ažubalis, Stasys Šedbaras ir Paulius Saudargas antradienį pranešė kreipęsi į Lygių galimybių kontrolierę Agnetą Skardžiuvienę ir Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) generalinę direktorę Moniką Garbačiauskaitę-Budrienę dėl, jų nuomone, įžeidžiančios ir klaidinančios socialinės reklamos kampanijos.
Socialinė reklama, sukėlusi aštrias diskusijas
Socialinė reklama, sukėlusi aštrias diskusijas / Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos nuotr.

Spalio 2 dieną LRT pradėjo transliuoti vaizdo klipą, kuris yra Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos organizuojamos socialinės kampanijos „Palaikyk“ dalis. Kampaniją sudaro vaizdo klipas bei lauko reklama. Šia kampanija siekiama paskatinti visuomenę palaikyti smurtą patiriančias moteris.

Vaizdo klipe smurtą patyrusi moteris kreipiasi į draugę, motiną, policijos pareigūnus, vaiko teisių apsaugos darbuotojus, teisėjus, kunigus. „Šeima yra brangiausias turtas, – sako kunigas klipe – Privalai klausyti savo vyro“. Kitų institucijų pareigūnų „patarimai“, nuskambantys vaizdo klipe smurtą patyrusiai moteriai yra tokie: „O ką jūs pati jam pasakėt, gal iš kantrybės išvedėt?“, „Ar būtina ardyti santuoką, ką negalite susitarti su vyru?“, „Nedaryk šeimai gėdos, kaip vaikai augs be tėvo?“

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Audronius Ažubalis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Audronius Ažubalis

„Smurtas prieš moteris ir smurtas šeimoje yra didžiulė problema, kurią būtina spręsti. Tačiau švietėjiškos kampanijos negali vykti pasitikėjimo valstybinėmis institucijomis sąskaita. Per televiziją transliuojama žinutė perskaitoma vienareikšmiškai: tau nepadės jokia institucija“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas A.Ažubalis.

Anot Seimo narių, reklama diskredituoja ir mažina pasitikėjimą valstybinėmis institucijomis – policija, teismais, vaiko teisių apsaugos tarnyba – galinčias ir turinčias padėti smurtą patiriančiai moteriai: Maža to, konservatorių įsitikinimu, formuojamas kunigo, kaip palaikančio smurtautoją įvaizdis, kas žeidžia visą tikinčiųjų bendruomenę.

„Atsižvelgiant į visą tai, kreipiamasi į šios kampanijos užsakovą – Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą – skatinant atsisakyti klaidinančios, įžeidžiančios valstybines institucijas, jų darbuotojus bei bažnyčią reklamos kampanijos. Taip pat, prašoma LRT vadovybės sustabdyti šios reklamos transliaciją per LRT kanalus“, – dėstoma pranešime žiniasklaidai.

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos Komunikacijos skyriaus vedėja Mintautė Jurkutė anksčiau 15min teigė, kas pagrindinė reklamos žinutė yra – nekaltink, išklausyk ir palaikyk.

„Ji kviečia visus atsakingai parinkti žodžius, kad smurtą patyrusi moteris nesijaustų kaltinama ir tai neužkirstų jos tolimesnio kelio ieškoti pagalbos“, – dėstė ji.

Vaizduojant kunigus reklamoje, anot M.Jurkutės, nebuvo siekiama nieko įžeisti ar parodyti kunigų kaip blogiečių, jie pasirinkti dėl dviejų priežasčių: „Pirma, nors jie nebuvo tyrimo grupė (kadangi įstatymu jiems nėra pavesta funkcija kovoti su smurtu artimoje aplinkoje, tyrėjai jų specifiškai į tyrimo grupę neįtraukė), moterys minėjo, kad į juos kreipiasi ir iš jų sulaukia kaltinančio požiūrio (iš čia yra ir mūsų citata); Antra, tyrimo metu paaiškėjo, kad kunigai yra svarbūs asmenys, pas kuriuos ieškoma pagalbos, tad jų nepaminėti ir palikti už kampanijos ribų nenorėjome.“

Kampaniją Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įgyvendina vykdydami projektą „Stop smurtui prieš moteris: nuo sąmoningumo didinimo iki nulinės tolerancijos aukų kaltinimai“. Projektą tarnyba vykdo kartu su Lygių galimybių plėtros centru, Žmogaus teisių stebėjimo institutu ir socialinės reklamos agentūra „Nomoshiti“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos