Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 06 17

Konstitucijos ekspertu besiskelbiantis Liudvikas Ragauskis tiesioginius merų rinkimus pavadino teisine nesąmone

Seimui antradienį apsvarsčius Savivaldybių tarybų rinkimų pataisas, kurios Lietuvoje įtvirtintų tiesioginius merų rinkimus, Konstitucinių teisių agentūros direktorius Liudvikas Ragauskis kategoriškai nepritaria tokiai iniciatyvai.
L.Ragauskis
L.Ragauskis / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Tai yra teisinė nesąmonė, kuri reikalinga tik politinėms partijoms, bet ne rinkėjams. Mūsų atstovaujanti valdžia yra kolegiali: tai yra tam tikras subjektas, susidedantis iš tarybos narių, kuris yra kolektyvas. Jis veikia autonomijos principu: savarankiškai išsirenka savo vidaus valdymo organą, kurioje mero pagrindinė funkcija – organizuoti tarybos darbą. Mūsų merai peržengia savo kompetencijos ribas: pradeda nurodinėti vykdomajai valdžiai, kai vykdomosios valdžios vadovas yra administracijos direktorius“, – „Žinių radijo“ laidoje „Dienos klausimas“ antradienį sakė L.Ragauskis.

Pasak L.Ragauskio, jei meras bus renkamas tiesiogiai, konfliktas tarp jo ir tarybos – užprogramuotas.

Pasak jo, jei meras bus renkamas tiesiogiai, konfliktas tarp jo ir tarybos – užprogramuotas.  L.Ragauskio teigimu, žmonės neturėtų jaustis geriau dėl to, kad merą renka tiesiogiai – juk kiekvieną tarybos narį renka irgi tiesiogiai. „Negali taip būti, kad žmonės iš išorės, net nesusipažinę su tuo klausimu, darytų įtaką vidiniam valdymui“, – kalbėjo teisininkas.

Darbą baigiantis 20-tus metus mero poste skaičiuojantis Ignalinos miesto vadovas Bronis Ropė, patyrė ir vieną sistemą, kai buvo ir vykdomosios, ir atstovaujamosios valdžios vadovas, ir kitą, kai savo rankose turėjo tik atstovaujamąją valdžią.  Pasak jo, tiesioginiai mero rinkimai yra reikalingi ir jie duos daugiau naudos.

„Tada ir žmogaus atsakomybė didesnė, ir atskaitingumas didesnis, ir rezultatas didesnis, nes nėra kur pasislėpti.  Mažiausiai tiesioginiai rinkimai naudingi partijoms, nes jos praranda šiokią tokią įtaką, nes ją perima rinkėjai“, – kalbėjo B. Ropė.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Bronis Ropė
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Bronis Ropė

B.Ropės nuomone, efektyviausias savivaldybių valdymo modelis buvo iki 2003-iųjų: kada tiesiogiai išrinktas meras yra ir savivaldybės tarybos vadovas, ir turi teisę priimti kasdienio ūkinio gyvenimo klausimus

Jo teigimu, efektyviausias savivaldybių valdymo modelis buvo iki 2003-iųjų: kada tiesiogiai išrinktas meras yra ir savivaldybės tarybos vadovas, ir turi teisę priimti kasdienio ūkinio gyvenimo klausimus.

„Gyventojai pasisako ir už tiesioginius merų rinkimus, ir už tai, kad jis galėtų sprendimus priimti. Jeigu merą išrenkame tiesiogiai, bet klausimus priiminėja taryba, tai kam tas išrinktas meras?“ – kalbėjo jis.

Lietuvos vietos bendrovių organizacijų sąjungos pirmininko pavaduotojas Ramūnas Navickas sako, kad vietos bendruomenėms nėra taip svarbu, ar merai renkami tiesiogiai:

„Šiuo metu tikrai nėra realios, tikros savivaldos, todėl mums daug svarbiau, kad tiesiogiai būtų renkami seniūnaičiai, seniūnai, kad seniūnijos būtų sustiprintos, o rinkimų į savivaldybių tarybas sistema būtų mišri“, – sakė R.Navickas.

„Jei tiesiogiai išrinktas meras bus kaip tarybos narys, labai abejoju, kad čia bus didelių pakitimų“, – pridūrė jis.

Visą laidos „Dienos klausimas“ įrašą klausykite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?